Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkki kiinni. Mitä voinnissa muuttuu? Ainainen väsymys ja masennus.

Vierailija
01.01.2023 |

Dokaaminen todella nuoresta lähtien on ollut pahin kirous elämässäni. Olen valmis muuttumaan koska vaihtoehtoja ei ole.
15 vuotta olen juonut alkoholia joka viikonloppu, yleensä molemmat päivät ja humalanhakuisesti.
Joskus jopa arkisin myös.

Olen väsynyt, turvonnut ja sairas mieleltä. Keskivaikea masennus seuraa vuosi vuodelta vain ja kaikki ajatukset ovat siinä että kunpa ei tarvisi elää. Oikeastihan se johtuu tyylistäni elää, tuskin elämästä itsestään. Asioiden on siis muututtava, oli kuka muu mitä mieltä tahansa. Haluan vielä joskus perustaa ehkä perheen ja tehdä töitä määrätietoisemmin, kenties oma yritys. Voisin jopa kirjoittaa kirjan, ihan itseni iloksi.
Tällaisia ei kuitenkaan jaksa koska kunto on paska, mieli ja energiatasot kehnot. Yhtä kehää vain tämä ollut.

Tässä olen jo päätöksen tehnyt, tuli mitä tuli niin selviän tästä enkä juo. Mikään ei saa mieltäni muuttumaan koska olen tämän tien jo nähnyt mutta uteliaisuuttani pohdin, muuttuuko elämä kuitenkaan, siis heräänkö elämään takaisin toimimaan.
Aikahan sen näyttää.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama toimintatapa , sama lopputulos.

Oma valintasi.

Suorista selkäranka.

Vierailija
2/15 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään viisikymppisen naisen, joka alkoi käyttää alkoholia reippaasti jo teini-ikäisestä. Nyt hän on siinä kunnossa, että muisti ei pelaa, tasapaino ei pidä eikä pääse kävelemään ilman, että toinen ihminen taluttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä join 20 vuotta samaan tapaan. Kolmet potkut töistä. Sitten riitti. Olen nyt ollut vuoden täysin ilman alkoholia työttömänä. Elämä paranee kyllä mutta todella hitaasti. Se on yleistä, että kaikki pitäisi saada heti kuntoon parissa kuukaudessa. Se ei mene niin, että korkin sulkemalla olet heti samassa tilanteessa kuin muut ei alkoholisti ihmiset. Prosessi on hidas mutta ainoa keino. Viina tappaa ihmisen, jos ei tajua lopettaa.

Edellisessä elämässä tili oli aina tyhjä, vaikka sain ihan hyvää palkkaa. Nyt olen työttömänä säästellyt 2000 ja kaikki laskut on maksettu. Juopotellessa laskut jäi usein maksamatta. Hyvät yöunet ja raha-asioiden hallinta on parasta tässä raitistelu elämässä. Myös fyysinen kuntoni on paljon parempi. Yhtä hyvä kuin 20 vuotiaana. Paino laskenut 10 kg, kun alkoholin kalorit ja nälän tunne humalassa on pois.

Olen nyt 37. Tämä on varmaan viimeisiä aikoja kääntää kelkka ennen rappioalkoholistiksi ajautumista. Ei ole mitään pakkoajatusta enää juoda edes kaljaa.

Vierailija
4/15 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän erään viisikymppisen naisen, joka alkoi käyttää alkoholia reippaasti jo teini-ikäisestä. Nyt hän on siinä kunnossa, että muisti ei pelaa, tasapaino ei pidä eikä pääse kävelemään ilman, että toinen ihminen taluttaa.

Juu, nämä elämäntarinat ovat surullisia. Itsekin ehkä olen tuossa pisteessä mikäli en lopeta. Tällainen ei ole elämisen arvoista elämää, saatika sitten kun motoriikka on mennyt ja aivoaluita on peruuttamattomasti tuhoutuneet.

Itsellä vielä geenit alkoholisoitumiseen, molemmat vanhemmat ovat alkoholisteja, en ole osannut ajatella vaan tehnyt vain muiden perässä. Eihän tämä kenenkään vika ole, en vain ole osannut ajatella tilannetta pidemmälle ja lopettaa vaikka olen nähnyt miten se tuhoaa suhteita, taloutta, terveyttä. Olen nähnyt alkoholin haittapuolet jo ihan pienestä pitäen.

Olen vain jatkanut. Onneksi pystyn vielä korjaamaan tilanteen.

-ap

Vierailija
5/15 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä join 20 vuotta samaan tapaan. Kolmet potkut töistä. Sitten riitti. Olen nyt ollut vuoden täysin ilman alkoholia työttömänä. Elämä paranee kyllä mutta todella hitaasti. Se on yleistä, että kaikki pitäisi saada heti kuntoon parissa kuukaudessa. Se ei mene niin, että korkin sulkemalla olet heti samassa tilanteessa kuin muut ei alkoholisti ihmiset. Prosessi on hidas mutta ainoa keino. Viina tappaa ihmisen, jos ei tajua lopettaa.

Edellisessä elämässä tili oli aina tyhjä, vaikka sain ihan hyvää palkkaa. Nyt olen työttömänä säästellyt 2000 ja kaikki laskut on maksettu. Juopotellessa laskut jäi usein maksamatta. Hyvät yöunet ja raha-asioiden hallinta on parasta tässä raitistelu elämässä. Myös fyysinen kuntoni on paljon parempi. Yhtä hyvä kuin 20 vuotiaana. Paino laskenut 10 kg, kun alkoholin kalorit ja nälän tunne humalassa on pois.

Olen nyt 37. Tämä on varmaan viimeisiä aikoja kääntää kelkka ennen rappioalkoholistiksi ajautumista. Ei ole mitään pakkoajatusta enää juoda edes kaljaa.

Kiitoksia kertomastasi.

Näinhän se on, että tämä on pidempiaikainen projekti. Sekin sopii minulle, kaikki sopii kunhan ei tarvitse enää juoda. Olen kärsinyt tarpeeksi ja myös töitä mennyt, lainaa on kymmeniä tuhansia ja tosiaan monenlaista ongelmaa ollut.

Olen muutenkin työstänyt elämäni asioita ja kipukohtia. En jaksa enää miellyttää ketään tai elää toisten kautta. Tämä oli aivan oma päätökseni ja tärkeä sellainen. Olen valmis vaikka katkaisemaan ihmissuhteita mikäli eivät voi kunnioittaa päätöstäni.

Hienoa sinä, seuraan perässä.

-ap

Vierailija
6/15 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/15 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh

Vierailija
8/15 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aphän ei oikeastaan pyydä. Itään neuvoja eikä edes kysy kokemuksia. Kerron silti!että omalla kohdallani väsymys ja masennus parantuivat kyllä alkoholin käytön lopettamisen jälkeen, mutta siihen meni mistaakseni noin puolisen vuotta a JA

KOLME ENSIMMÄISTÄ KUUKAUTTA OLIVAT AIKAISEMPAA PAHEMPIA. Varsinkin masennuksen suhteen kaikki vanhat möröt hyökkäsi entistä pahemmin kimppuun. Mutta sitten ajan kuluessa aikansa minua sahatessaan ne vaan jotenkin menettivät teränsä.

Vierailija
9/15 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieliala kohenee ja puuhakkuus lisääntyy. Saa enemmän aikaan ja ajattelee positiivisemmin. Näin itsellä. Tämän alkaa huomata muutaman viikon jälkeen.

Vierailija
10/15 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipattoman ajattelin minäkin pitää.

Vierailija
11/15 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys ei vähene, päinvastoin. Myöskään mieliala ei parane. Tiedän nämä kokemuksesta. Joten suosittelen vakavasti harkitsemaan ennen kuin lopetat juomisen.

Vierailija
12/15 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni paranee. Sen seurauksena jaksaa alkaa liikkua, hoitaa asioita (laskut, siivous, sukulaiset, liikkua, kiinnittää huomiota järkevään ruokiluun jne. Pienin teoin päivä kerrallaan -illalla nukkumaan ja aamulla ylös.

Vierailija
13/15 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieliala kohenee ja puuhakkuus lisääntyy. Saa enemmän aikaan ja ajattelee positiivisemmin. Näin itsellä. Tämän alkaa huomata muutaman viikon jälkeen.

Minulla taas vähäinenkin aktiivisuus ja into sosiaaliseen elämään katosi, kun jätin alkoholin pois. Sanomattakin selvää, että mieliala on surkea.

Vierailija
14/15 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tsemppiä ap! Onnistut varmasti parantamaan elämänlaatuasi :)

Vierailija
15/15 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan alle nelikymppisiä on laitoshoidossa ja rollin kanssa kävelevät, eivät enää suoriudu itsenäisesti elämästään.