Mikä vuosi luovuitte lankapuhelimesta? Muistatteko?
Meillä se on tapahtunut viimeistään vuonna 2006, kun muutettiin pois perintöasunnosta ja muutettiin suurempaan.
Kommentit (59)
2005 muutin pois vanhempien luota ja olen lähes 100% varma, että tuolloin lankapuhelin oli heillä vielä käytössä kännyköiden lisäksi. Ajan kuluessa he luopuivat siitä, en vain muista milloin. Itselläni ei ole koskaan ollut lankapuhelinta.
Todennäköisesti luovuin lankapuhelimesta noin vuonna 2005 tai viimeistään 2006, Kännykkä taisi olla työn puolesta jo edellisellä vuosituhannella, ehkä 1988 alkaen?
Puhelinjohdot kerättiin täältä pois vuonna 2005, lankapuhelin on pöydällä, mutta ei ole enää yhteyksiä.
*Minä vuonna?
1997 meillä oli opiskelijasolussa vielä yhteinen vuokraliittymä.
2001 muutin uudelleen soluasuntoon, jossa toisella asukkaalla oli vielä lankaliittymä. Annoin sen numeron varuilta perheelle ja muutamalle ystävälle, mutten osallistunut puhelinlaskuun - käytin omaa matkapuhelinta. Se oli sitä mallia Nokia, jonka ulosvedettävän antennin saattoi korvata rautanaulalla.
Joskus nollarin puolivälissä varmaan. On sellainen mielikuva, että hankittiin 4 v:lle kännykkä eli tosiasiassa kännykkä kotiin.
Lähdin opiskelemaan v. -95 ja jätin taakseni lankapuhelinelämän suurimmilta osin. Tosin ensi alkuun piti soitella kotiin lähibaarin yleisöpuhelimesta jos oli asiaa. Kännyn hankin parin vuoden sisällä tästä kun käytettynä sain.
Vanhemmiltani puolestaan revittiin puhelinlangat pois silloin joskus vuosia sitten. Sen pituinen se.
Mulla on vieläkin lankapuhelin, maksaa paikallisella puhelinyhtiöllä alle 10€/kk joten en ole viitsinyt luopuakaan vaikkei siihen kukaan kyllä koskaan soita.
Aika turha se kyllä on, lankapuhelimesta kännykkään soittaminen maksaa järkyttävästi kun kännykästä puhepaketilla se on ilmaista ja sitten jos joku soittaa takaisin kun ei ole kotona niin ei pysty vastaamaan, eikä siitä tiedä kuka soittaa.
Joskus kätevä kun kännykkä hukassa soittaa siihen :D
Ei koskaan ole ollut lankapuhelinta. Muutin kotoa pois 1989 ja sain ensimmäisen kännykkäni vuonna 1992. Se oli sellainen tiiliskiven kokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on?
Sellanen, että ensin pitää käydä kaupasta ostamassa 2 jugurttipurkkia. Sitten niiden väliin pingotetaan lanka. Sitten pitää päristä itse, kun haluaa soittaa.
Myöhempien aikojen tekniikkaa oli se, kun ensin syötiin se jugurtti.
Keväällä 1995, kun muutin kesäksi väliaikaisesti vanhempieni luokse, ja halusin yksityisyyttä puheluihini. Lankapuhelin oli olohuoneessa.
Saman vuoden syksyllä aloitin yliopistossa, ja jokaisella uudella opiskelijalla oli matkapuhelin, tai viimeistään joululahjaksi sellaisen saivat vanhemmiltaan.
Vuosituhannen vaihteessa asuin muutaman vuoden opiskelija-asunnossa. Siellä oli talon puolesta lankapuhelin. Ei sitä koskaan käytetty.
Minulla on myös vielä. Ei ole löytynyt motivaatiota lakkauttaa sitä, kun ei tuo rahamäärä nyt taloutta kaada.
V. 2015, kun muutettiin vasta valmistuneeseen uuteen taloon. Sinne ei enää saanut lankapuhelinta. Olisin tarvinnut vanhan äitini vuoksi.
Operaattori pakotti ihmiset luopumaan nostamalla lankaliittymän hintaa niin paljon ettei sitä kannattanut pitää.
2016. Vaari soitti meille lankapuhelimeen. Sitten kun hän kuoli, ei enää tarvittu.
1993 hävitin. ostin nmt900. Oli Ericsson NH 72 kapula, sitten tuli NH 238 joka mahtui jo paidan taskuun.
Nokia 3160 tuli ostettua ensimmäinen GSM, vuotta en muista, olisko -98 mutta oli hienoa lähettää tekstiviestejä silloin kun ei sattunut olemaan takuukorjauksessa.
2005. Muutin tuolloin enkä ottanut enää uuteen asuntoon lankapuhelinta.
2000. Ensimmäinen puhelin oli 1998 julkaistu käytettynä kaverilta ostettu nokia 5110. Matopelillä varustettu.