Heitättekö te alkkarit roskiin kun se haaraosa värjäytyy??
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Minä leikkaan haaraosan irti ja naulaan puuhun. Voimaantumisriitti.
OON KUULLU ETTÄ SYNNYTYKSEN JÄLKEEN NE MYÖS SYÖ NIITÄ, SAMA VOIMAANTUMISRIITTI. lEIKATAAN SE VÄRJÄYMÄ JA NAMNAM-JUUHH. sori käpslokki välillä juuttuu kiinni!
Yllättävää, miten monet oletettavasti naispuoliset kirjoittajat pitävät tuota täysin normaalia emättimen toimintaa likaisuuden merkkinä. Vaikka heillä itsellään on on heikosti toimiva emätin, jos kerran pöksyihin ei tule mitään.
Itsen olen siirtynyt yhä enenevässä määrin hameisiin. Varsinkin kesällä sellaiset ranskalaismalliset silkkipöksyt ja hame on merkittävästi mukavampi kuin mikään muu asu, ja kun alushousut on väljät, ei tuota värjäytymistä/värinpoistoa tapahdu samassa määrin. Ilmeisesti emättimen nesteet ehtivät kuivahtaa nopeammin tms.
Luulen, että vanha kansa oli kyllä viisasta kun naisilla oli hame ja sen alla pitkä paita eikä muuta. Suomessahan maalaisnaiset alkoivat käyttää alushousuja yleisesti vasta joskus 20-luvulla. Ja hienojen viktoriaanisten naisten alushousut olivat pitkään keskeltä halki. Luulen, ettei kenelläkään ollut bakteerivaginoosia silloin.
https://www.smartasaker.fi/fi/kankainen-pikkuhousunsuoja-3-kpl
Suojia saa kankaisenakin. On hengittävämpi jos muut tuntuvat hiostavan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kuluu mustat alushousut haaran kohdalta punaiseksi. Johtuu varmaan haisevasta bakteerivaginoosivitusta?
Trolli on jostain googlannut uuden sanan, jota hokee useammassa ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin! Miten on?
Alat nyt vaihtamaan ja pesemään alkkareitasi, niin ne eivät enää värjäydy. Varaa lääkäriaika jos jatkuu.
Kyllä ne värjäytyy, jos emätin toimii kuten pitää, eli puhdistaa itsensä happamella nesteellä. Valkoiset kellastuu ja mustiin tulee valkoista. Haponpolttamaa. Ihan sama vaikka vaihtaisi kolme kertaa päivässä.
Vastaus ap:n kysymykseen: en heitä pois. Käytän kalliita merinovillaisia ja silkkisiä pikkareita, joten en todellakaan heitä niitä pois lyhyehkön käytön jälkeen, vaikka niissä happoläikkä onkin. Yritän vain lohduttautua sillä ajatuksella, että ainakaan minulla ei ole koskaan hiivatulehdusta, kun emätin pitää itsensä niin happamena ja puhtaana.
Noo, ei mullakaan ole mitään tulehduksia ja oikein hyvin voi alapää. Mut ei mun mustat alkkarit mitenkään haaroista haalistu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kuluu mustat alushousut haaran kohdalta punaiseksi. Johtuu varmaan haisevasta bakteerivaginoosivitusta?
Trolli on jostain googlannut uuden sanan, jota hokee useammassa ketjussa.
Äitisuhteen kipukohdat sattuu.
Alkkareissa on reikä josta kellukkeet tulee läpi . Mut enpä silti näe tarvetta vaihtaa vielä . Naiset muutenkin tykkää kun on vähän paskaa housussa ja reikiä alusvaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Värjäytyy??
Niin, ei tässä nyt mitään sen dramaattisempaa ole, mitä kannattaa taivastella. Ymmärrän ja tiedän ilmiön, lienee hyvin tavallinen. Yleensä kuukautistahrat pintyttää haarakiilasta pienen alueen, etenkin vaaleissa pikkareissa. En jaksa alkaa mihinkään erityiseen tahranpoisto-operaatioon käyttöalusvaatteiden kanssa, vaan heitän normisti alkkareiden +60C pesuohjelmaan, ja oletan, että ovat puhtaita muutoin. Heitän roskiin, kun alushousut näyttävät nuhjuisilta.
Iik.
Vierailija kirjoitti:
Alushousut on tapana vaihtaa joka päivä ja pestä ne ennen seuraavaa käyttökertaa.
Miten niin joka päivä? Oletteko ihan hulluja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alushousut on tapana vaihtaa joka päivä ja pestä ne ennen seuraavaa käyttökertaa.
Miten niin joka päivä? Oletteko ihan hulluja?
No ei olla. Itse juoksen hikilenkin joka päivä illan päätteeksi, Jos niitä housuja en pesisi niin huhhuh...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on eniten mustia alushousuja ja käytän vain mustia alushousuja kuukautisten aikaan, koska runsaat vuodot, joten ei ole paljon värjäytyneitä alushousuja. Vaihdan joka päivä alushousut ja pesen alapääni päivittäin, silti vaaleampiin housuihin on ilmestynyt joitakin muita värjäymiä kuin veren (saatikka ulosteen aiheuttamia). Käytän niitä silti. Kunpa muuten olisi enemmän tummia aluslakanoita, onneksi niitä on jonkin verran.
Yhtä likaiseksi ne mustat tulevat, aluslakanatkin. Riittääkö sulle se puhtaus, mikä ei näytä likaiselta?
Käytän loppuun asti.
Sain äidiltäni vanhaa kuminauhaa, oli ihan voimissaan. Laitoin jopa uuden kuminauhan vanhan päälle.
Olen ollut kotona yli 5 v. Se näkyy kaikessa.
Eteisessä on pahvilaatikkoja. Yhdessä sukkia ja boksereita, yhdessä t-paitoja, yhdessä huppareita ja kauluspaitoja. Yhteen heitän käytetyt, roskiin.
Ja naiset kehtaa valittaa miesten kalsareista, vaikka omasta alapäästä tulee sellaista tavaraa, että värit lähtee alushousuista.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin nyt tuosta ole kyse. Ap tarkoititko että kun se kankaan väri muuttuu ajanmyötä johtuen PH sta?
Vierailija kirjoitti:
Tämä koskee ilmeisesti valkoisia alusvaatteita...? Mulla on vain mustia alkkareita, joten ei näy mitään "värjäytymiä". 😁
Ei koska, ainakaan minulla. Valkoisissa ei näy kankaan värin lähteminen. Etenkin mustat pikkuhousut muuttuvat oranssiksi, tai lähtee se itse musta väri millä kangas värjätty. Johtuu alakerran happamista ph sta mikä jokaisella on yksilöllinen.
Sitä varten on pikkuhousun suojat, jos et tiennyt. Näitä saa montaa eri mallia ja merkkiä. Pesut kuluttavat kangasta eniten kun ne vaihdetaan joka päivä.
https://www.tokmanni.fi/pikkuhousunsuoja-60-kpl-normal-liner-8001090131…