Oysissa hoidoissa kävijät
Kommentit (13)
Viime kuussa oli kans inseminaatio,mutta se ei onnistunu,joten nyt perjantaina tehdään uudestaan.Millä hoidolla teillä onnistu eka?
Minä myös oyssissa hoidoissa, ollut jo kolme vuotta. Takana monta hoitoa (kaks inseminaatiota, kolme ivf/icsi:a) ja esikoista yritetään. Mitäs mieltä ootte olleet hoitopaikasta? Me ollaan muuten oltu tyytyväisiä, mutta ärsyttää ku lääkärit vaihtuu koko ajan ja tuntuu välillä että ei tutkita kunnolla.
Me on tehty kaks inssiä ja yks IVF Oyssissä kaikista nega, nyt on toinen IVF menossa. Me osallistuttiin nyt yhteen tutkimukseen (3D ultra ja IVF) ja nyt meillä on kokoajan sama lääkäri. Ja muutenkin tuntuu, että ottaa hoidon vakavasti. Tätä suosittelen jos on vaan mahdollisuutta osallistua, vaatii aika monta ylimääräistä ultrakäyntiä kylläkin mutta siitä huolimatta suosittelen.
meillä kokeiltiin IUI:ta ja 1xIVF ja 1X PAS,mut sit ennen seuraavaa IVF:ää testi näytti ihan luomu plussan,viis vuotta oli yritystä takana...syynä mulla PCO,johon varmaankin suunnittelevat alottavansa metoformit...painon pudotuskaan ei olisi pahitteeksi,helpommin sanottu kuin tehty:))))
Sielläkö OYS:ssa edelleen vaihtuvat lääkärit koko ajan,onkohan Sari nimistä enään ollenkaan?!*mietiskelee nimeä*jäi aikoinaan mammalomalle ite,oli mielettömän ihana lääkäri ja se hoitaja Autio oli jo sillon 2002 ja oli aivan ihana hoitaja,nyt kun muutama viikko sitten soittelin sinne niin vastas jälleen sieltä,ja muisti mut vieläkin(liekkö erikoisemman etunimeni takia,niinku aikoinaan sano...)
Onko kuinka pitkät hoitoajat?väläyttelivät puhelimessa et aikasintaan ens kesänä,ehkä menee syksyyn asti hoidot?saiko ite päättää et haluaako IUI:n vai mennäänkö suoraan järeämpiin keinoihin?
Oyssissa vaihtuvat lääkärit ja muistelen että joku Sari on ollu mulla viime keväänä lääkärinä kerran, mutta en kyllä muista sukunimeä, alkopas vaivaamaan. Hoitajina on Päivi ja Terhi sekä Anne-Mari, kaikki tosi mukavia. Ivf:ään jonot on nykyään 6-8 kk kai. En tiiä tosta että saako ite päättää että haluaako iui:n vai mennäänkö järeämpiin hoitoihin. Mulla on myös pcos (käytössä metut), ja siirtoja takana nyt 10, keväällä jatkuu hoidot pakastesiirrolla. Nyt tässä yritän laihduttaa välillä, ylipainoa on 12 kiloa.
Joku kirjoitti tutkimuksesta ivf ja 3d, itse olen myös ollut tutkimuksessa mukana...lääkäri on todella mukava ja kiva kun saa käydä koko ajan samalla lääkärillä.
,mut onhan tässä onneksi aikaa ens kesään että on kumma jos ei saa painoa alas,helpommin taas sanottu kuin tehty:/ sanoin jo lokakuussa hoitajalle et kerkeen pudottaa kympin jo jouluun ,ni tässä sitä ollaan 3kg lähteny.....höh....oon kyllä niin makean perso ei varmaan toista löydy:))
miten Ankka77,millaset fiilikset perjantaita odotellessa?*peukuttaa teille*.mihinkähän oon laittanu entiset OYS:n laput jossa näkys se Sarin sukunimi...vaivaa nyt urakalla,horoksi kait tässä on tullu:))onko Moren-Papunen vielä?Entä se mies,Hannu(?),oliko joku osasto ylilääkäri....
Ootteko muut kertoneet tuttuillenne lapsettomuudesta?Minä en oo tästä " pikkukakkosen" yrittelystä puhunut kuin työkavereille(2 naista),koska kuitenkin vaikuttaa työvuoroihin ja ollaan kuin paita ja peppu toisen kans:)mut joutuu kait sitä jotain sepittelemään kun pitäs esikoinen aina lääkärireissujen takia saada johonkin siksi aikaa.(kuljemme kauempaa).
Siirukka: Oisko sen Sarin sukunimi joku Ahonkallio?
Morin-Papunen on vielä ja Hannu Martikainen myös.
Ei oo helppoa toi laihdutus, 3 vuotta ollaan oltu hoidoissa ja kun eka käynti oli niin lääkäri sanoi että 10 kiloa pitäs saada pois, no se 10 kiloa tuli lisää, kun lopetin tupakan polton tai siis yritän edelleen lopettaa. Nyt oon saanu viis kiloa pois. Oon tosissaan päättänyt laihduttaa, koska mitään muuta en enään voi tehdä.....lääkärit on ihmeissään kun ei onnistu hoidot, itse just tänään mietin että miksi ei tutkita, siirtoja vaan tehdään ja sanotaan että hyvät mahdollisuudet plää plää plää....mutta eipä ne alkiot vaan kiinnity...mistä tietään jos vaikka kohdussa ois joku vika..ärsyttää! Noista siirroista on kaks plussaa tullu ja ne on ollu kemiallisia ja yks km on vuodelta 2002, se raskaus alkoi ilman hoitoja.
Me ollaan kerrottu lähemmille kavereille silloin ihan alussa kun mentiin hoitoihin, anopille myös mutta minun vanhemmille en ole vielä kertonut. Töistä tietää pari työkaveria ja lähin esimies.
Meillä vaihtu lääkärit melkein joka kerta sillon muutama vuosi sitte ku esikoista yritettiin.Nyt syyskuussa meillä oli tarkotus olla pakastealkion siirto ja oltas päästy siihen IJ:n tutkimukseen mukaan,mutta eipä se alkion sulattaminen onnistunutkaan.Päästiin onneks heti lokakuussa inseminaatioon ja nyt siis perjantaina taas uudestaan inseminaatioon.Ja sama lääkäri on ollu nyt syksyllä joka kerta.
Meidän pikkukakkos-projektista tietää aika moni.Ollaan puhuttu siitä aika avoimesti,ku mua alko ärsyttämään,ku jotkut voivottelivat,että eikö me tehdä ollenkaan sisaruksia meidän pojalle.Töissäki tietää pomo ja lähimmät työkaverit.Pomo on itekki käyny aikoinaan hoidoissa,joten sille oli helppo kertoa.
piti oikein miettiä että mikä päivä tänään on kun on ollut 3päivää vapaalla,ja joka päivä jotakin juoksemista kellon kans,niin tuntuu että on pihalla kuin lumiukko:))kunhan illalla muistaa mennä töihin niin hyvä on...
Ronjakasperi:tuossa nimessä on jotain tuttua,mut en uskalla varmaksi mennä sanomaan et onko se se...entisessä asunnossa olisin heti keksiny mistä löydän ne entiset OYS:n paperit mut tässä" uudessa" asunnossa mulla kaikki on hukassa(11/2v vasta asuttu:))eilen muuten sain viimeset laatikot purettua,kiireellä ei ainakaan ole pilattu;)eli eipä ollut mittään laatikoissa mitä ois kaipailtu mutta niin nekin rojut tuli vaan kaappeihin ängettyä...
Niin vielä tuosta kertomisestamuille,niin mulla on äiti samanlainen kuin minä että murehtii kaikkien asiat YÖLLÄ,niin en ole viittiny kertoa sille,ettei se valvo mun takia öitään...yöthän on nukkumista varten:))siittäjohtuen oon sitten pitänyt suuta soukemmalla ja ollut huutelematta tästä asiasta,ettei mene äitini korviin...onhan se inhottavaa keksiä kaikkia tekosyitä ihmisille kun tyttömme(4v)on jo niin iso ja vielä kaiken hyvän lisäksi oon vyötärö lihava:/ joten kyllähän ihmiset seuraa mun mahaa aina sillä silmällä:///mulla vakkari selitys on aina,et suunnittelin viittä lasta mutta yhessäkin on perässä pysymistä:))tai et pääsen jo niin helpolla kun tyttö niin iso...
mulla on hoidossa tollanen karvatonkoira,siihen uppoaa tällä hetkellä mun vauvankaipuu,kun raasua pitää pukea ulos mennessä ja se ihanuus viihtyy sylissä sisällä ja nukkuu mun ja tytön välissä...mieshän on muuttanut jo aika päivää sitten toiseen makuriin nukkumaan,kun tyttö potkii ja pyörii yöt,ja mä en RASKI laittaa sitä omaan huoneeseen nukkuun:)))ihmekkään kun ei pikkukakkosta kuulu;))))
Minäpäs lähden käyttämään tuota koiraa ulkona niin pääsee sitten tekemään lumiukkoa ennen töihin lähtöä........
PS:miten meni Ankka IUI?
Siis lääkärin mielestä.Itse en vaan jotenki jaksa uskoa inssin onnistumiseen,vaikka esikoinenki saatiin sillä alkuunsa.Mulla ajatukset on jo IVF:ssä.Vaikka lääkäri ja mies sanoivatki,ettei vielä ajatella IVF:ää,katotaan ekaks miten tämä inssi onnistui.Kai munki pitäs koittaa ajatella vähän positiivisemmin :)
Nyt täytyy pitää peukut pystyssä ja toivoa että inseminaatio onnistui ja saisit plussata*peukuttaa*...Mä kans muistan,että sitä varautu aina siihen huonompaan,se on varmaan sitä ittensä suojelemista jos käykin että ei hoito onnistunutkaan...ja miehet on niin jotenkin jänniä et sanovat aina et katotaan eka tämä,ite ku haahuilee jo kaukana tulevaisuudessa...mä ainakin elän koko ajan jo kaukana ens kesässä,meijän nääs pitää ens viikolla jo alustavasti päättää millon pidämme kesälomat,työkaveritkin nauraa et tämä passaakin kun Siirukka elelee jo pitkästi ens kesässä:)))melkein jo laukut oon pakannu reissaamista varten;))tää on raivostuttava piirre itessä kun ei osaa elää tätä hetkeä...muistan kun jäin äitiyslomalle aikoinaan niin laskin jo kuukausia millon joudun palaamaan töihin ja laskin kuulkaa KOKO loman ajan...tyyliin:ääh,enää 1v3kk lomaa jälellä...tytöllenikin varmaan tartutan tän kun eilen kyselin siltä et lähtetäänkö kesällä taas turkuun(on muuten suomen kaunein kaupunki:)).....Että jos vaan jollakin on hyviä vinkkejä et miten opitaan elämään tätä hetkeä niin ilolla otan vastaan:)))))))))
Miten muilla OYS:n kävijöillä menee???minä aina tänne eepoksen kirjoitan kun kirjotuttaa:)) 20.12 on meillä se aika vasta sinne lääkäriin joten enpä oikein tällä hetkellä niistä asioista osaa kirjoitella,muuta kuin että taistelen edelleen suklaanhimoni kanssa ja koetan saada painoa alas,joka on niin piiiiitkässä kuusessa....
Aikoinaan 2000-2002 kuljin OYS:ssa ja nyt sitten pikku kakkosen toivossa uudelleen...