Miksi helvetissä vanhemmat eivät pidä minkäänlaista kuria kakaroilleen!!
Harvassa on ne lapset, joista huomaa että on saaneet kotona kasvatusta!
Tänä aamuna naapuri akka antoi pentujensa hakata meidän ovea, eikä minkäänlaista kieltoa?! Eikä tuo ole ainut kerta tai tapahtuma milloin lapset tekee mitä lystää, vanhempien puuttumattta.
Tollaset saa mut suhtautumaan negatiivisesti kaikkiin lapsiin, kunnes minä olen todistettavasti huomannut että ne osaa käyttäytyä.
GRRRRR
Kommentit (26)
T. itsekin asun ekassa kerroksessa ja jatkuvasti on meidänkin ikkunoissa pientä nenää mutta koskaan ei tulisi mieleenkään lapsia säikytellä!
Kyllähän tämän arvasi kun ekaan kerrokseen muutti!
Aikuisille olen kylläkin sanonut että ohjaisi jälkikasvunsa pois toisten ikkunoiden alta.
TODELLA " aikuismaista" on mennä söikyttelemään pieniä lapsia! Mitä sellaisista säikytetyistä lapsista kasvaa? Aikuisia pelkääviä ja halveksivia?
Kuuntelenko vain sitä joka aamuista oven kolkuttelua? Ei se aikuselle sanominen mitään auta, kattoo vaan kuin halpaa makkaraa jos jotain sanon, eikä varsinkaan kiellä lapsiaan. Isännöitsijälle olen tehnyt heistä ilmoituksen, mutta ei ainakaan vielä mitään vaikutusta.
Mitä kasvaa lapsista joilla ei ole minkäänlaista kuria?? Jotka saavat kiusata muita? Mietipä sitä!
Minusta on aivan pöyristyttävää että täällä on ihmisiä, jotka hyväksyvät tälläisen käytöksen! Taidatte olla juuri niitä, jotka ette saa omia lapsianne kuriin ja siten pidätte hyväksyttävänä kiusata muita ihmisiä.
ap
Vierailija:
T. itsekin asun ekassa kerroksessa ja jatkuvasti on meidänkin ikkunoissa pientä nenää mutta koskaan ei tulisi mieleenkään lapsia säikytellä!
Aikuisille olen kylläkin sanonut että ohjaisi jälkikasvunsa pois toisten ikkunoiden alta.TODELLA " aikuismaista" on mennä söikyttelemään pieniä lapsia! Mitä sellaisista säikytetyistä lapsista kasvaa? Aikuisia pelkääviä ja halveksivia?
Oletko varma että olet sanonut äidille tarpeeksi pontevasti asiasta?
Tai jos ei muu auta mem itse häiriköimään heidän ovelle?
En minä tosiaan tiedä (EN HYVÄKSY KUITENKAAN), mutta säikyttelyyn en kehota ketään se on vihoviimeinen idea!
Jos tätä tapahtuisi satunnaisesti, ei se tietenkään häiritsisi. Jokainen joskus voi kolauttaa johonkin ja aiheuttaa meteliä. Mutta tämä on joka päiväistä, joskus enemmän (pysähdytään takomaan ovea) ja joskus vähemmän (ohikulkiessa kolautetaan), mutta meidän oven ohi ne ei mene KOSKAAN niin ettei meidän ovi kolise :(
No kaipa minä jotain keksin....
ap
Vierailija:
Aikuisille olen kylläkin sanonut että ohjaisi jälkikasvunsa pois toisten ikkunoiden alta.TODELLA " aikuismaista" on mennä söikyttelemään pieniä lapsia! Mitä sellaisista säikytetyistä lapsista kasvaa? Aikuisia pelkääviä ja halveksivia?
Joo, kyllä sen penskan elämä on nyt ihan varmasti pilalla, siitä tulee sisäänpäinkääntynyt sosiopaatti ja sarjamurhaaja, kun vähän pelästyi kun jäi kiinni ääliömäisestä käytöksestä naapurin tädille. :)
Oppipahan kakru sen, että ei kannata roikkua toisten ikkunalaudoissa ja toisten yksityisyyttä pitää kunnioittaa. Ja kun ei ne oman vanhemman kiellot paljon paina, niin ihan hyvä, että sai nenilleen.
Olisin nimittäin nostanut sellaisen metakan, kun suututti niin paljon, että oma lapseni olisi varmasti herännyt siihen. Meinasi kyllä herätä jo siihen paukutteluun :(
ap
kunnes minä olen todistettavasti huomannut, että kaikki heistä eivät ole idiootteja lastenvihaajia...
Kuule: vaikka lapsia kuinka kieltäisi ja kasvattaisi, niin joskus ne mokomat ehtivät toimia ennen kuin aikuinen ehtii paikalle ja estää. Ehkäpä se naapurin " akka" oli vielä kotona sulkemassa tv:tä ja pesukonetta ja sammuttamassa valoja ja lukitsemassa ovea ja muksut ehtivät touhuta hetken omin nokkineen. Onhan se ikävää, jos sinä heräsit kesken uniesi, mutta tuskin ne lapset sinun oveasi hajottivat?
Olisiko sinusta sen naapurin " akan" pitänyt alkaa siinä käytävässä lapsilleen huutaa ja aiheuttaa lisää melua? Hyvinpä tiedät, ettei hän mitenkään lapsiaan kieltänyt... :=DDD
saada se ovi kerran niin lujaa päin pläsiä, että varmaan oppii olemaan hakkaamaatta enää yhtään ovea. Minkäs vahingolle voi?
Toisaalta voithan itsekin sanoa, että mun ovea ei saa hakata. Toiset lapset uskovat paremmin vierasta ihmistä, kuin omia vanhempia.
Eihän se tietenkään ole sun tehtävä, mutta saattaa tepsiä tohon oven hakkaamiseenkin, kun vaan avaat suusi ja sanot rohkeasti. Vanhemmilla ei ole mitään syytä loukkaantua jos heidän lapsille sanoo asiallisesti ja vielä ihan syystä.
Ikävää tollanen. Mutta usko pois! on ihan hyvinkin käyttäytyviä lapsia. Ei kaikki ole kulmakunnan kauhuja.
Mamma touhusi siinä vauvaansa vaunuihin ja isommat ootteli (ja hakkas ovea). Kurkkasin ovisilmästä, kun ensin luulin että olisi asiaa.
ap
Itse asiassa minäkin tekisin juuri noin.
-6-
Ja jonka mielestä naapureiden ovikellojen soittelu on vaan hauskaa. Samoin kuin kotona jatkuva ovien paukuttelu. Sääliks käy niidenkin naapureita. Mut ap, ei se kovin yleistä sentään ole...
Vierailija:
Onko ap:n lapsi vielä vauva?
tiedän tapauksen,jossa äiti antaa lapsen tehdä mitä haluaa:kiusaa,lällättää, nimittelee,rikkoo lelut kylässä.kaupassa juoksee ja riehuu jne.. äiti ei edes kiellä,vaikka lapsi lällättelee ja karjuu jopa tuntemattomille! ja sitten ihmetellään miksi nyky-ajan nuoriso haistattelee vanhuksille. tästä se johtuu, kun ei opeteta lapsena käytös-tapoja. järkyttävää..
Jos ei ollut, sanon lapsille ystävällisesti, että älkää hakatko meidän ovea, kun siitä kuuluu kova meteli meille sisään.
Omat lapseni ovat leikki-ikäisiä ja tunnen kaikki talomme lapset nimeltä ja osa heistä on ollut meillä leikkimässä. Tästä asetelmasta käsin on erittäin helppo sanoa lapselle, jos hän tekee jotain väärää. Esim. jos näen naapurin lapsen heittelevän kiviä parkkipaikalla en ajattele, että huonosti kasvatettu kakara siinä viskelee kiviä, vaan sanon " Hei x, äläpäs heittele siellä kiviä ettei autoihin tule klommoja" jne..
A. Wahlgrenilla ei ole mitään tekemistä vapaan kasvatuksen kanssa, se oli Neill, ja Summerhill.
kiellän heti tiukasti,mutta lapsi vaan nauraa päin naamaa ja rupeaa haukkumaan ja lällättämään ja äiti ei edelleenkään puutu asiaan! mitä muka voisin tehdä kun äiti antaa käytöksellään ymmärtää et kaikki on sallittua????
Olisin luultavasti korottanut ääntäni tai muuten sanonut pahasti. Oli siis parempi etten alkanut rähinöimään.
Kyllä, minulla on vauva, joka olisi todennäköisesti herännyt, mutta minulla on myös koululainen, joten ihan noviisi en ole.
MInulla ei ole mitään ruusunpunaisia kuvitelmia lasten kasvatuksen suhteen, mutta tyhmempikin tajuaa että lapsia saa/voi/pitää myös kieltää jos tekevät jotain mitä ei saisi!
Nuo teidän kysymykset, miksi en sanonut jotain yms. Tämä äiti lapsineen on ollut samanlainen koko sen ajan mitä ovat asuneet tässä naapurissa, aluksi yritin kysellä ja sanoa että tuo häiritsee, mutta koskaan sillä ei ole ollut mitään vaikutusta. Lapset tekevät mitä lystää ja tämä mamma vetää röökiä, ei minkäänlaista opastusta lapsille. No ok, joskus saattaa huutaa ettei jotain saa tehdä, mutta persettään ei penkistä nosta että menisi lasten luokse ja ojentaisi, kun ne ei ikinä tottele.
Eli tuhlaan vain aikaani jos jotain sanoisin. Ne lapset kyllä taidan seuraavalla kerralla säikäyttää, kuten joku ehdotti.
ap