Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lipuntarkastajat julkisissa

Vierailija
01.01.2023 |

Tarkistavatko lipuntarkastajat lapsen iän jos matkustaa vanhemman kanssa ja näkevät että lapsi voi olla alle kouluikäinen tai sitten ei? Mulla eskarilainen joka täyttää ensi kuussa 7v (eli oikeus ilman lippua matkustamiseen päättyy) ja mietin että uskallanko ne satunnaiset matkat lasten kanssa julkisilla kulkea niin että isommalla ei ole lippua? Kuljetaan yleisimmin bussilla jossa lippu näytetään kuljettajalle etuovesta mennessä, välillä metrolla tai bussilla johon voi mennä myös keskiovista eikä lippua tarvitse näyttää. Kaikissa näissä oon nähnyt lipuntarkastajia erittäin harvoin eikä lapsen ikää ole ikinä kysytty mutta kiinnostaisi tietää että onko heillä joku ohjeistus kysyä ikä lapselta joka voisi olla jo 7-vuotias.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisäkysymys: ensi kuussa kun itselläni alkaa täysipäiväisesti työt ja tulee olemaan kuukausilippu niin silloin kun kuljen molempien lasten kanssa julkisilla niin että pienempi on rattaissa (eli pääsisin ilmaiseksi) mutta mulla on kuukausilippu niin voiko isompi lapsi kulkea sillä mun kuukausilipulla tai vaihtoehtoisesti olla ilmaiseksi rattaiden kanssa vai täytyykö isommalle lapselle ostaa lippu tällaisessakin tilanteessa? Toivottavasti joku ymmärsi mitä haen takaa.

- Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi