Miten saa keitettyä parhaimmat nakit?
Kommentit (56)
On vain yksi ja paras keino:
Kypsennä nakit höyryttämällä.
Ja toivottavasti sinulla on
A-luokan nakkeja.
Sillä mistään muista nakeista ei saa hyviä ja herkullisia, vaikka ne kypsententäisi millä tavalla tahansa.
Tietty on eri asia, jos koko nakkien syöjä porukka on erittäin vahvasti humalassa.
Heille ei kannata kalliita, ykkösluokan nakkeja, eikä mitään muutakaan laaturuokaa.
Päissään olevat tyypit vetävät turpaansa mitä tahansa suolaista sapuskaa, etenkin jos nakkien kyytipoikana on väkevää sinappia, ja suuret määrät kilo perunasalaattia, vaaleaa leipää, kuten patonkia.
Sekä olutta, Koskenkorvaa tai Leijona viinaa.
Nähty ja koettu on, nuokin ajat!
Vinkki: meiran tulista chilijauhetta ja ketsuppia lautaselle. Siitä sitten sipaistaan nakkiin ja nams. Nakit voi lämmittää tai syödä kylmänä.
Mikroon ja minuutiksi niiin on hyvää.
Kattilaan vettä, muutama mauste pippuri ja yksi keltasipuli. Kuori ja viipaloi keltasipuli muutama maustepippuri ja vettä. Keitä maustelientä noin 20 minuuttia jotta maustepippureista ja sipulista tulee liemeen makua. Siirrä kattila liedeltä ja lisää nakit liemeen 5:ksi minuutiksi. Ota nakit sen jälkeen lautaselle jotta nakit kuivahtavat. Tulee napsuvat nakit.
Kokemusasiantuntija kirjoitti:
Mikroon ja minuutiksi niiin on hyvää.
Vähän pidemäksi aikaa. Eka poksahdus kertoo että nakit on valmiita.
Vierailija kirjoitti:
On vain yksi ja paras keino:
Kypsennä nakit höyryttämällä.
Ja toivottavasti sinulla on
A-luokan nakkeja.Sillä mistään muista nakeista ei saa hyviä ja herkullisia, vaikka ne kypsententäisi millä tavalla tahansa.
Tietty on eri asia, jos koko nakkien syöjä porukka on erittäin vahvasti humalassa.
Heille ei kannata kalliita, ykkösluokan nakkeja, eikä mitään muutakaan laaturuokaa.Päissään olevat tyypit vetävät turpaansa mitä tahansa suolaista sapuskaa, etenkin jos nakkien kyytipoikana on väkevää sinappia, ja suuret määrät kilo perunasalaattia, vaaleaa leipää, kuten patonkia.
Sekä olutta, Koskenkorvaa tai Leijona viinaa.Nähty ja koettu on, nuokin ajat!
Parhaita on sellaiset einesnakit jossa on vain 16% lihaa
Napsuvat herkku nakit kirjoitti:
Kattilaan vettä, muutama mauste pippuri ja yksi keltasipuli. Kuori ja viipaloi keltasipuli muutama maustepippuri ja vettä. Keitä maustelientä noin 20 minuuttia jotta maustepippureista ja sipulista tulee liemeen makua. Siirrä kattila liedeltä ja lisää nakit liemeen 5:ksi minuutiksi. Ota nakit sen jälkeen lautaselle jotta nakit kuivahtavat. Tulee napsuvat nakit.
Taitavat olla nimeltään Kettu Viisisatasen nakit, Arto Paasilinnan herkkukirjasta. Ovat muuten hyviä. Itse olen tuunannut niin, että olen ensin freesannut sipulia öljyssä ja vasta sitten lisännyt veden kuumenemaan ja sitten mausteet kiehuvaan veteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesi lämmitetään kiehuvaksi. Lisätään nakit ja käännetään hellasta virta pois. Kotva odottelua, että nakit lämpenee. Syömään.
Höh, tiesit salaisen kikkani!
Ei ole salainen. Joku tv-kokki tuon on ohjeistanut. Aihinen tai Välimäki.
Tai mun äiti. 70-luvulla.
Nakit Silmillä
Nakkisormet
helppo Nakki
Kaikki niin hyviä
Nakit Silmillä
Nakkisormet
helppo Nakki
Kaikki niin hyviä
Vierailija kirjoitti:
Mikroon pariksi minuutiksi.
Muutamalle nakille riittää kyllä 30-40 sekuntia.
Töki silloinkin reikiä nakkeihin haarukalla.
Mulla on sellainen mikrohöyrystin, jossa on vesiastia ja ritiläosa + kansi päällä.
Sillä tulee ihan riittävän hyvät nakit. Nakit on kuitenkin vain nakkeja.
Syötäviä tulee joka tavalla. Eihän tämä ole mikään hiton hifistelyn aihe?
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan nakit kylmään veteen,nakit valmiita kun vesi alkaa poreilla.
tämä
Mikä hitto tämä nakki juttu on? Eikai nyt kukaan uutta vuotta pilaa jotain nakkeja popsimalla?
Minä laitan kattilan tulelle ja kuumennan veden kuumaksi. Sitten nakit sekaan ja keitellään n. kolme varttia. Välillä hämmentäen. Sitten ottaa yksi koenakki ja jos on lämmin niin sitten nakit kattilasta ja tarjolle perheelle sinapin kera.
Aina saanut kehut nakeista, että hyvää on.
Kiitos vinkeistä. Sain lämmitettyä hyvät nakit. Hyvää oli.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan kattilan tulelle ja kuumennan veden kuumaksi. Sitten nakit sekaan ja keitellään n. kolme varttia. Välillä hämmentäen. Sitten ottaa yksi koenakki ja jos on lämmin niin sitten nakit kattilasta ja tarjolle perheelle sinapin kera.
Aina saanut kehut nakeista, että hyvää on.
Keität kolme varttia?
No on ne silloin ainakin lämpimiä.
Eikö ne keitetyt nakit yökötä?