Blinit, siis valmiit tuoretiskin, on aika hintavia..
Vai onko niiden valmistaminen itse myös hintavaa?
Ostin 6kpl blinejä tänään ja maksoivat 17,40€
toki ovat isoja ja paksuja, mutta silti.
Kommentit (16)
No mikä järki on ostaa blinejä valmiina? Kallista, eikä todellakaan niin hyvää kuin tuore ja itse tehty.
1 kg tattarijauhoja maksaa 7 euroa, sitten kolme munaa, puolikas hiivaa ja kermaviili. Siitä syntyy monta kymmentä bliniä.
Katso myös blinipannari ohjetta
Juu kiitos, tiesin kyllä, että niitä ei ole vaikea itse valmistaa, aina ei vain kaikkea tee itse.
Uskon, että ovat hyviä, voisulaa pintaan ja uuniritilälle toviksi, siitä vaan täytteet päälle ja ääntä kohti.
Ap
Ostin alkupaloiksi Pirkka blinejä paketissa 4kpl 3,99€.
Rakastan blinejä muikunmädillä! Venäläisten blinit on pieniä ja käsin syötäviä. kuohkeita ja suussa sulavia, eikä sellaisia frisbeen näköisiä paksuja jauhoisia mitä Suomessa myydään!
Sen vuoksi teen itse taikinan, se saa olla huoneenlämmössä yön yli, ja seuraavana päivänä taikinaan olutta, kananmunan keltuaisia ja valkuaisia kovana vaahtona jne. Paistan pikkulettupannulla, millä tulee 4 kerralla.
Samoin suolakurkut, smetana ja hunaja suurta herkkua.
Onko kellään hyvää ohjetta venäläiseen suolakurkku-ohrakeittoon, joku "rassolnikki" tai vastaava nimeltään?
Borssikeitto on muuten Ukrainasta alun perin.
Ei niitä lettuja kalliimpaa ole valmistaa, mutta taikinan pitää vetäytyä yön yli jääkaapissa. Voi tulla kalliiksi, jos pörssisähkö piikkaa juuri silloin
Isosta ja paksusta kuuluukin maksaa hieman enemmän.
Blinit on halpaa ruokaa.lettuainekset ei maksa juuri mitään. Me kalastajat saadaan mädit kaloista perkaamalla. Smetana maksaa pari euroa ja sipulisilpppu tuskin mitään.
Vierailija kirjoitti:
Munia, ei nunua.
Ja hiivaa vielä.
Pari desiä olutta taikinaan.
Vierailija kirjoitti:
Blinit on halpaa ruokaa.lettuainekset ei maksa juuri mitään. Me kalastajat saadaan mädit kaloista perkaamalla. Smetana maksaa pari euroa ja sipulisilpppu tuskin mitään.
No se mäti onkin kallista jos kaupasta ostaa. Muikkua tai siikaa pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vai itse perkaat mädit🤣
Ravintoloille kannattava ruokalaji - halpaa paistella blinejä. Täytteet yleensä smetana-sipuli-seosta, jossa hieman lohta tai pororouhetta. Pari suolakurkkua viereenbja hunajaa. Mädistä laskutetaan erikseen melkein joka paikassa.
Onko lettujen tekeminen siis kallista? No, ei ole. Blineihin tarvitaan maitoa, nunua, tattari- ja vehnäjauhoja, jotain hapanmaitotuotetta desin verran, suolaa. Ja voita paistamiseen.