Kirjan kirjoittajat - oma kirja valmiiksi vuonna 2023
Perustan tämän ketjun vertaistueksi kaikille, joilla on mielessään jotain, mistä voisi tulla kirja tai muu kokonainen teos. Se voi olla vasta ajatus tai melkein valmis, ei väliä. Omaan käyttöön tai julkaistavaksi. Gradun, opinnäytetyön ja väitöskirjan kirjoittajat myös tervetulleita. Jos kirjoitat mitä vaan ja haluat nähdä sen valmiina vuonna 2023, tervetuloa mukaan.
Omasta projektista saa kertoa niin paljon tai vähän kuin haluaa. Jaetaan haasteet ja onnistumiset ja annetaan vinkkejä toisillemme.
Kommentit (636)
Vierailija kirjoitti:
Ootte kyllä niin harhaisia tätejä. KUKAAN ei a. kustanna b. lue teidän paskoja kyhäelmiänne.
Monella tässä ketjussa on jo kustannussoppari. Ja vaikka ei olisikaan, kirjoittaminen on loistava harrastus.
Minä olen varmaan harhainen täti ja kenties myös mt- ongelmainen haihattelija. Tulin vaan tänne tsemppaamaan kaikkia kaltaisiani, ja setiä myös! Syksyn pimenevät illat houkuttavat kirjoittamaan. Uskokaa itseenne ja nauttikaa siitä mitä kirjoitatte!
Vierailija kirjoitti:
"Niin kuin hyvin tiedetään, on Jumala kaikkivaltias, kaikkitietävä ja kaukaa viisas"
Ajattelin tuota kirjan ensi lauseeksi. Mitäs porukka tuumaa?
Jatko hmmm..
Lueskelin tuossa taannoin Väinö Linnan esikoista nimeltä Päämäärä, joka on julkaistu 7 vuotta ennen Tuntematonta. Onpa kyllä kirjoissa eroa kuin yöllä ja päivällä. Teksti vetävyydeltään ja terävyydeltään jopa onnetonta. Jännä miten loistelias Tuntemattomasta tuli verrattuna aiempiin.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko lukeneet kirjan 'LUMOUS, jolle kuulun' (M a r i a T a a r i)? Siinä hallitaan perspektiivi! Tai mikä onkaan oikea termi, en tiedä.
Ajattelin tätä kirjaa lahjaksi 14-vuotiaalle ystävälleni. Ainoa mikä mietityttää, on se että kirja sisältää homoeroottisen suhteen kuvailua. Tietääkö joku, onko ko. kirjalla ikäsuositus?
Erinomainen kirja joka tapauksessa, ja suosittelen sitä aikuisille, omista seksuaalisista mieltymyksistä riippumatta. Jos harrastaa kirjoittamista ja haluaa kehittyä, tässä yksi mahdollisuus. Se on taitavasti kirjoitettu ja herättää ajatuksia kirjoitustyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko lukeneet kirjan 'LUMOUS, jolle kuulun' (M a r i a T a a r i)? Siinä hallitaan perspektiivi! Tai mikä onkaan oikea termi, en tiedä.
Ajattelin tätä kirjaa lahjaksi 14-vuotiaalle ystävälleni. Ainoa mikä mietityttää, on se että kirja sisältää homoeroottisen suhteen kuvailua. Tietääkö joku, onko ko. kirjalla ikäsuositus?
Erinomainen kirja joka tapauksessa, ja suosittelen sitä aikuisille, omista seksuaalisista mieltymyksistä riippumatta. Jos harrastaa kirjoittamista ja haluaa kehittyä, tässä yksi mahdollisuus. Se on taitavasti kirjoitettu ja herättää ajatuksia kirjoitustyylistä.
Nyt kun olen ehtinyt lukea kirjasta kolmanneksen, ajattelen, että ehdottomasti kannattaa. Mainitsen vain, että romanttisia kohtia - tai mitään muitakaan intohimon tapoja - ei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun olen ehtinyt lukea kirjasta kolmanneksen, ajattelen, että ehdottomasti kannattaa. Mainitsen vain, että romanttisia kohtia - tai mitään muitakaan intohimon tapoja - ei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti.
"Kuunnelkaa peilin tarina. Se on kulkenut vuosisatojen kautta tähän huoneeseen. Peilin teki vaatimaton puuseppä kaukana täältä. Hän oli köyhä mutta hengen tiellä. Hänellä oli voimaa, joka siirtyi tähän peiliin. Peilin raami on tehty bodhipuusta, joka kasvoi rakkaudella hoidetussa puutarhassa. Tuo bodhi kaadettiin rukouslaulujen säestämänä ja siunausta puun hengelle rukoillen. Työn jokainen vaihe on huolellisesti valmisteltu. Niin tehkää tekin, mihin ikinä tartutte." 🥲🥹
Minulla on romaaniluonnoksen toisen version kirjoitus meneillään. Tämä on ensimmäinen pitkä tekstini ja huomaan, miten luurankomainen ykkösversio on. Vaikka olin mielestänyt kuvannut siihen joitain tärkeinä pitämiäni teemoja, nyt toiseen kertaan kirjoittaessa huomaan että on ihan eri asia että onko teema jotenkin mainittu vai onko se oikeasti käsitelty. Olen karsinut toiseen versioon niitä asioita joita vedän keskiöön, ja olen yrittänyt pohjustaa ja mennä syvemmälle niihin teemoihin, jotka pidän mukana.
Ensimmäisellä kierroksella sitä taisi jotenkin kuvitella, että omat mielikuvat ja vaikutelmat jotenkin satumaisesti siirtyvät lukijalle pelkästään sillä, että aiheen mainitsee, mutta ei se mene niin. Kerta toisensa jälkeen ihmettelen, että missäs tästä on se pitkä kohtaus, jossa joku sisäinen prosessi tai muutos käy ilmi. Tosiasiassa en vain koskaan ole kirjoittanut niitä, ja nyt ne pitää luoda.
Tämä vaihe virtaa toisalta paljon nopeammin kuin ensimmäisen luonnoksen teko, koska tiedän jo minne kaikki on menossa ja miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse aloitin viime vuoden helmikuussa kirjoittamaan nuorten jännityskirjaa. Olen kirjoittanut aina muutamia viikkoja, sitten jopa kuukausiksi asia on jäänyt kun on ollut muita kiireitä. Mutta nyt elokuussa aloin kirjoittaa niin, että kirjoitan vähintään pari tuntia päivässä.
Voisit käyttää tuonkin ajan vaikka kuntoiluun!
Kyllä minulla onnistuu molemmat. T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Ite oon ajatellut kirjoittaa kirjan. Oon tehnyt aika paljon omaa tutkimusta koronaplandemiasta ja näitä havaintoja olisi tarkoitus koota yksiin kansiin.
Miksköhän tätä on näin paljon alapeukutettu. Mikähän tässä niin huonoa on...
Miten toimitte, jos palaute eri esilukijoilta on täysin päinvastaista? Siis juonen ja henkilöiden suhteen?
Julkaisin omakustanteen ja se löytyy nyt 100+ kirjastosta ja lisää tilauksia tippuu pikku hiljaa. Markkinointia en ole sen kummemmin tehnyt eli Kirjavälityksen listoilta se on löydetty. Tämän rohkaisemana olen työstämässä toista laitosta, jota olisi tarkoitus sitten myös markkinoida potentiaalisille tahoille. Tsemppiä kaikille kirjoittajille!
Vierailija kirjoitti:
Julkaisin omakustanteen ja se löytyy nyt 100+ kirjastosta ja lisää tilauksia tippuu pikku hiljaa. Markkinointia en ole sen kummemmin tehnyt eli Kirjavälityksen listoilta se on löydetty. Tämän rohkaisemana olen työstämässä toista laitosta, jota olisi tarkoitus sitten myös markkinoida potentiaalisille tahoille. Tsemppiä kaikille kirjoittajille!
Kiitos tsempeistä ja onnittelut sinulle! Hieno saavutus. Tsemppiä toisen laitoksen työstämiseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tsempeistä ja onnittelut sinulle! Hieno saavutus. Tsemppiä toisen laitoksen työstämiseen!
Kiitos paljon! Tuntuu mukavalta, että juuri kirjastot ovat löytäneet kirjani ja että niitä myös lainataan. Kommenttisi lämmitti mieltä, kiitos siitä! Nautitaan kirjoittamisesta ja uskotaan itseemme! 😀
Arvostan teitä todella paljon. Itsekin olen jotain kirjoitellut, mutta pötälaatikkoon.
Mielestäni on absurdia, että Kyllösen Vainajaiset hylättiin. Sehän on jo syntyessään moderni klassikko. Aino kallas meets Bulgakov meet Poe, ta i jotain. Lyijyuuma oli tapaus. Toiv. saatte läpi tekstejä.
Ehkä itsekin saan joskus jotain aikaan - edes omaksi ilokseni.
Aloitin jo kirjoittamisen työotsikolla Oikeusprosessit Suomessa- oikeutta vai ei?
Käsittelyn alla useita tahoja kuten Stea avustuskeskus ja sen rahoittama yhdistys, tilintarkastustoimi, juristit, vakuutusyhtiön tarjoama oikeusturva, ulosottovirasto sekä poliisitutkinta.
Kerron oman 4 v tarinani, mikä kiinnostaa vihdoin nyt myös mediaa...
Mitä mieltä juonestani, keksin sen itse.
He tapaavat ja rakastuvat mutta perheet vastustavat.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin jo kirjoittamisen työotsikolla Oikeusprosessit Suomessa- oikeutta vai ei?
Käsittelyn alla useita tahoja kuten Stea avustuskeskus ja sen rahoittama yhdistys, tilintarkastustoimi, juristit, vakuutusyhtiön tarjoama oikeusturva, ulosottovirasto sekä poliisitutkinta.
Kerron oman 4 v tarinani, mikä kiinnostaa vihdoin nyt myös mediaa...
Tuomioistuin kuvaa Suomen oikeuslaitosta paremmin kuin jälkimmäinen ilmaisu.
Ketju luentaan, seurantaan ja välilehdelle talteen!
Olen ollut jo pidempään tässä kahden tulen välissä, kun gradu pitäisi vielä pyöräyttää, mutta toisaalta olen jo aloittanut kirjoittamaan myös esikoisteosta. Syksyn keskityn nyt graduun ja toivon saavani sen jotenkin sutaistua edestä jahnistamasta todellista intohimoa.
Pimenevää syksyä vaan kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Ketju luentaan, seurantaan ja välilehdelle talteen!
Olen ollut jo pidempään tässä kahden tulen välissä, kun gradu pitäisi vielä pyöräyttää, mutta toisaalta olen jo aloittanut kirjoittamaan myös esikoisteosta. Syksyn keskityn nyt graduun ja toivon saavani sen jotenkin sutaistua edestä jahnistamasta todellista intohimoa.
Pimenevää syksyä vaan kaikille.
Jos et halua tutkijaksi, niin gradu vaan äkkiä alta pois!
Kiitos kannustuksesta :)