Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Enskattaret Tiistaina***

14.11.2006 |

ja minä täälä taas pinoa aloittamassa, vielä eilisiin löpinöihin linkki:http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8832433&p=&mpage=3&tmode=…

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color= 00C5CD]

Terveisiä rakenneultrasta! Tuli kyllä niin hyvä mieli, kun kaikki on kuulemma ihan niin kuin pitääkin. Ja siellä se pikku-jäbä oli vauhdikkaana, vääntyili ja heilui ja esitti kaikki temppunsa. Kyllä, luitte oikein, pikku-mies siellä näkyi olevan. Ei se kätilö suostunut sukupuoleen ottamaan kantaa, mutta ei me miehen kanssa niin hölmöjä oltu, ettei oltais huomattu mikä siellä haaroissa heilui. Ja avulias kätilö vielä erikseen sinne zoomaili ja otti kuvankin. Kai se on kättärin politiikka olla virallisesti ottamatta kantaa... Että kyllä näköjään mun intuitio osui oikeaan. Vaikka varmastihan sen näkee vasta, kun vaavi syntyy. Nyt ei tuu kyllä töistä mitään, kun vaan fiilistelen ja olen yltiöonnellinen. Taidan kohta lähteä kotiin katselemaan ultrakuvia rauhassa.

[b]JoJolle[/b] ja koko perheelle kovasti onnea!

[b]Heidille, Elinalle ja Möröttimelle[/b] en oikeen osaa mitään sanoa, kun itsellä on vasta alussa (tai herranjestas, melkein puolivälissä!) odotus. Silloin kun olin opetuspotilaana siellä np-ultrassa, lääkäri niille kandeille sanoi, että pitäisi aina pyrkiä toppuuttelemaan äitejä sen lasketun ajan kanssa. Että ihan normaalisti vauvat syntyy 38+0 ja 42+0 välillä ja vasta sen jälkeen pitäisi ruveta puhumaan yliaikaisuudesta (tosin eikös ne yleensä käynnistetä ennen kuin vko 43 alkaa???). Noh, pointti on kuitenkin se, että koittakaahan jaksaa ja varsinkin Elinalle parempaa mieltä, kun kuulostit niin alakuloiselta. Ja kaikille oikein kunnon supistuksia ja synnytyksen alkamista toivottelen!!! Jos yhtään lohduttaa, niin ei ne lapset oo kellään sinne mahaan jääneet ikuisiksi ajoiksi...

[b]Lisbetille[/b] paljon onnea ja tervetuloa joukkoon! Mäkin tein muistaakseni 5 testiä, ennen kuin aloin uskoa. Ja alussa meni aika TOOOOOSI hitaasti, mutta kun pahoinvoinnilta palasin töihin (olikohan se rv 10) niin aika on alkanut suorastaan lentää. Eka neuvola on kyllä kiva, eiköhän se kolme viikkoa kulu kuitenkin aikas nopeesti.

Kaikille muillekin terkkuja ja hyvän mielen tuulia täältä! Meikäläinen lähtee nyt kotiin haaveilemaan, turha sitä on töissä istua miettimässä vaaleansinisiä potkuhousuja.

Kesis, rv 19+5 (tai 19+4, kätilöopisto ja neuvola näköjään laskee eri tavalla)

Vierailija
22/28 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=00C5CD]Piti tulla söpön värinen viesti, mutta taas tää tekee jotain omia välilyöntejään. Saatte tyytyä ankean mustaan.

Pirteää päivää silti kaikille!

Kesis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mä olenkin miettinyt että miksi neuvolassakaan ei sanota että voidaan mennä yli lasketun ajan. jos se kerta on oikeasti niin yleistä ja tottakai yliaikaisuus on vasta 42 + mutta kun kaikki tutut on puhuneet niin vankasti että eka lapsi tulee yleensä vähän ennen laskettua aikaa tai viim. pari päivää yli. just kaikki vanhemmat ihmiset on sanoneet ja kertoilleet miten itsellä on sillon joskus synnytykset käynnistyneet juuri niillä kuuluisilla ässillä. mut neuvolassa saisivat kyllä oikeasti enemmän kertoa miten monilla menee 42 viikolle nykyaikana ja varauduttaa äitejä siihen. tietysti oloa ei helpota se että olen luonteeltani tosi kärsimätön...mut kun olisi joku kertonut että useilla menee yli niin olisin ehkä osannut jo siihen varautua vähän aiemmin. ja sit vielä oli ennenaikaisuuden uhka silloin rv 24-30 ja silloin maattiin kotona ettei vauva vain syntyisi vielä. no sepäs sitten päätti todella jäädä masuun...

mut kyllä se varmaan sieltä tulee...saan tänään taas sitä spermaa käynnistystä nopeuttamaan... =) ainakin se sen verran auttoi että tuli aamulla taas limatulppaa.ja lääkärikin sanoi että maha roikkuu vielä alempana kun perjantaina.

voimia kaikille!

ellu ja masukki rv 40+4

Vierailija
24/28 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis RAKENNEultraanhan me ollaan huomenna menossa eikä mihkää np-ultraan :D

Kesikselle oli selvinny sukupuoli, voi että mä toivon et mekin saatas tietää!!!!

Elinalle kiitos rintsikkavinkistä, täytyypä käydä ostaa...

Joo mulla meni sit vapaapäivä meilahden neurologiapäivystyksesä, miehellä viikon jatkunut päänsärky huipentu tänään siihen ettei se päässy oikee sängystä ylös..Pää kuvattiin ja jotain testejä otettiin, ei mitään löytyny (luojan kiitos) mutta naurettavat lääkkeet antoivat, reseptillä burana 600...Ihan ku se mihinkään auttas...

No, huominen on vielä vapaa ja klo 11 sinne ultraan, vihdoin!!!! :D

Vierailija
25/28 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ensimmäiset lapset synny tosi usein myöhässä? Huvittaa vaan kun äiti on aina muistutellut miten mä olin kokonaiset KAHDEKSAN päivää myöhässä, kun melkein kaikilla jo synnyttäneillä tutuilla on mennyt lähemmäs kaksi viikkoa yli lasketun ajan.. :) Kai se ennen vanhaan kahdeksan päivää kesti kauemmin kuin nykyisin, kun elämä oli muutenkin niin vaikeata ;)

Mur. Anoppi juuri soitteli ja ilmoitti, että aikoo tulla kylään katsomaan vauvaa tammikuussa viikolla kolme. Olen miehen kautta yrittänyt viestittää hänelle, että alle kaksiviikkoista vauvaa ei tarvitse tulla katsomaan, koska haluamme aloitella perheenä olemista ihan kolmisteen. (Anoppi tulee kaukaa eli olisi ainakin kaksi yötä täällä meillä 49 neliön kämpässä jossa EI ole toista makuuhuonetta.) Nyt hän taas puhelimessa jyräsi mut ihan täysin, kun yritin sanoa, että sopiihan tuo MIKÄLI vauva syntyy lasketun ajan paikkeilla (28.12.) eikä kaksi viikkoa myöhemmin. Sanoi vain että " ei se yliaikaiseksi mene kun sulla on jo nyt niin iso maha, näkeehän sen päälle päin" . Mitä lie vanhan kansan viisautta?! Mutta toivotaan että Muhku on tosiaan viikkoa isompi kuin neuvolan kiekko väittää: täten herralle tulisi 42+0 täyteen 7.1., eikä tarvitsisi riidellä anopin kanssa vierailuoikeudesta tammikuun puolivälin jälkeen...

Mutta joo. Piti vain nyökytellä teidän jutuille lasketun ajan petollisuudesta, mutta päädyinkin valittamaan anopista... :)

Kandi & Muhku 33+5

Vierailija
26/28 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille jotka ovat nyyttinsä saaneet. Ja jos joukossa on uusia plussanneita niin onnea teillekkin.

En ole täällä taas muutamaan päivään käyny,tekstiä onki sitten sen verran.

(.)

Olo on tosi väsyny aamulla ku herää on väsyny ja si koko päivä töis menee siin et haaveilee töitten jälkee pääsevänsä sänkyyn huilaamaan.Siinä meneeki sit äkkii pari tuntii ja si illal taas on väsy. Ei tiä mikä o?

Ja ny on tullu uus vaiva NÄRÄSTYS,ihan hirvee polte. Onneks ens viikol ma on neuvola ni kysyn sielt tost renniest ym.Koko ajan polttaa.Samal kertaa laitetaan paperit vetää tai siis saan ne ittel tai millee se o.Äitiyspaketti ym.

TV:stä sen verran et tänään on ollu meillä sub tv äänetön on ko muilla samaa vai onko vaan meen töllös?Muut kanavat kyl toimii.Tänään päässee si aikasempaa nukkuu ku ei viitti kattoo big brotherii ku en harrasta huulilta lukuu.Mut onneks en oo sitä niin kauheesti kattonukkaan ja jos ei sitten aamulla olis kovin väsyny.

sadeye&pampale 22+4

Vierailija
27/28 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumpassa on käyty tälle illalle.. Tekipä kutaa! :) Riikalla on rakenneultra huomenna ja arvatkaa kuka on ihan kade! Meidän pitää odottaa vielä kokonaista 2 päivää ja 3 yötä.. VITSI miten tuntuu pitkälle ajalle!

Kandi mietiskeli että " eikös ensimmäiset lapset synny tosi usein myöhässä?" ja täytyy kommentoida että tuttujen lapset - esikoiset - on kaikki tullut ihan järkiään myöhässä. Yksi ainoa tuli rutkasti etuajassa ja raskausmyrkytyksen takia.. Sun pitäis vaan kyetä sanomaan anopille jos et halua häntä kyläilemään heti siihen alkuun - I know, helpommin sanottu kuin tehty - ja jos ei sun niin ainakin miehesi. Se on teidän koti ja teidän vauva.. Voin vain kuvitella jos asuttaisiin kämpässä jossa ois vaan yks makuuhuone, mä varmaan varaisin hotellin mun anopille - vaikka ihana tyyppi onkin! ;)

Tänään annan itselleni vapaan pakkailusta ja huomenna aion pakata TOSI ahkerasti! Iik.. mitäköhän siitäkin tulee.. ;) Mut nyt taidan mennä toviksi sohvan nurkkaan ja sitten nukkumaan. Kauniita unia kaikille! Huomenna on taas päivä uusi!

Mammanalku + tiitiäinen 19+4

Vierailija
28/28 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jää viesti ilman minkäänlaisia kommentteja, kello jo niin paljon, että nukkuaan pitää päästä..

Eli siitä ultrasta tulin kuulumisia kertomaan. Itse olin aika lailla pettynyt siihen 4D-touhuun. Jännittyneenä mentiin miehen kanssa sinne, oltiin varattu se 45minuutin aika, niin kuin aikaa varatessa sanottiin, mutta huoneessa oltiin vain n.25 minuuttia. Lääkäri oli aivan eri kuin piti olla, 4D-kuvaa näytti n.2 minuuttia ja tavallinen ultrakin oli mielestäni epäselvempi kuin mitä kättärilä on näytetty.

Sen lisäksi tämä lääkäri vielä painoi sillä ultrauslaitteella mahaan niin kovaa, että vieläkin särkee.. Kaikesta huolimatta saatiin ne tärkeimmät tietää eli ettei uskota ainakaan, että mitään vammaa olisi, sydämen tutki erittäin tarkkaan ja sulki pois synnynnäiset sydänviat. Niin ja oli kaikki osat paikoillaan.

Ihan selvästi näki, että poikahan tämä Iivari nyt sit on, oli siitäkin kiva saada varmuus vaikka itse olen sitä mieltä ollut jo alusta asti. Poika oli hieman isompi kuin saisi olla, kuulemma maitopurkin kokoinen ja painoarvio oli 950g. Eli jättiläinen tulossa..

Erittäin hassussa asennossa napero oli, toinen jalka ja toinen käsi naaman edessä. Lääkäri totesi Iivarin olevan elvä voimistelija, taipuu mihin asentoihin vain.

Saatiin me sentään se dvd sieltä mukaan, sitäkin ajanvarauksessa sanottiin että olis kestoltaan vähintään 20 minuuttia, noh tämä on 7 min.. Kuviakin saatiin vain 2, jotka ovat erittäin epäselviä, ei niistä nää missä on pää tms.

Äidilleni käytiin näyttämässä " elävää kuvaa" naperosta, itkuhan siellä tuli. Oli pakko myös käydä ostamassa pienellä " poikavaate" , vaikka noita vaatteita tuntuu nyt jo olevan tosi paljon. Pieni supermies puku piti hakea.

Eipä nyt muuta, huomenna jos sais luettua noita tän päivän juttujakin..

Henna & pikku-poika, 25+4