JOULUMAMMAT =)
Kommentit (11)
mut ihan hyvä näin kun eilen oli ne juhlat =)
Kahvia en juonu enkä juo joten eip haittaa vaikka ei uppoiskaan ;) Tyttöjen raskauksissa kahvin haju on ollu todella hyvää ja olen impannu tuoksua suoraan pussista..mut nyt ei herätä oikeen mitään tunteita.
Liitoskivut vissiin jäi nyt sitten jäädäkseen..ainakaan yön aikana eivät enää hävinneet niinkuin yleensä. Vielä pystyy onneks kävelee kyl ilman ankkamaista taaperrusta ;)
Mulla oli Manja noilla samoilla viikoilla semmonen kiukkukausi ett oksat pois! Nyt jo onneks tuntus että olis siirtymässä..toki hermonsa menettää silti aina välillä..nuo lapset kun kerkii ja keksii ;)
masuherra 20+2
Alkaa multa käymään vapaapäivät vähiin ja kesälomaakaan ei ole ku just vaihdoin työpaikkaa. Tänään ollut armoton väsymys, johtuen huonoista yöunista ja sitten tästä ilmasta. Vettä tulee saavista kaatamalla.
Musta tuntuu, että mulla on tähän asti ollut ihan järkyttävä kiukkuolo koko ajan, ja että nyt alkais pikkuhiljaa helpottamaan. Viikon verran on ollut hiukan seesteisempää, ja tuntuu että kaipa parisuhdekin tästä myrskystä selviää. Mies on joutunut tekemään kompromisseja mun päähän pistosten vuoksi sekä kestämään mun huutamista ja vollottamista. On siinä jäänyt läheisyyskin hieman vähälle. Ei sen puoleen, että oisin ehtinyt kaipaamaan, koska on ollut niin kiukkuinen olo koko ajan....
Näin unta et ultrassa killitteli tytteli. Vauvalla oli keltainen t-paita ja punainen frilla-mekko, kätilö sanoi, että pakko tämän on tyttö olla, kun sillä on hamekin päällä. Molemmat nähdään miehen kanssa tyttö-unia, vaikka mulla on alusta asti ollut poikafiilis, ja sama siipalla.
Parisen vkoa joudutaan viel odottamaan, et tiedetään :(
MeikkuDeikku ja masu 18+3
Sateinen päivä täälläkin.
Palailtiin eilen illalla viikon kesälomareissulta. Kiva ja rentouttava reissu oli,mutta kyllä oli kiva taas palata kotiin ja päästä omaan sänkyyn nukkumaan.
Nyt olisi edessä lomailun kaikkein ikävin osuus,kun pitäisi tyhjentää nuo kaikki miljoona kassia. Me kun yövyttiin leirintäaluemökeissä,niin mukana oli oltava kaikki kattiloista ja mausteista lähtien.
Kodinhoitohuone on täynnä pyykkiä,siinä riittääkin pesemistä varmaan koko ensi viikoksi. Mites teillä,joilla on useampi lapsi,onko teillä kuivausrumpu? Meillä ei ole,ja tuntuu että pyykkiä tulee hirveät määrät koko ajan ja varsinkin talvella on niiden kuivaksi saaminen hankalaa. Kuivausrumpu on siis harkinnassa...
Sitten ne tärkeimmät kuulumiset!! MÄ TUNSIN PIKKUISEN LIIKKEET heti loman ensimmäisenä päivänä,ja siitä ne nyt sitten ovat viikon aikana voimistuneet tasaiseen tahtiin. IHANAA!! Nyt voin mennä ensi viikon rakenneultraan vähän rauhallisemmalla mielellä.
Muutenkin olen voinut oikein hyvin. Päätä ei särkenyt yhtään koko viikon aikana,joka on kyllä melkoinen ihme! Toivottavasti nyt pysyisi se särky poissa täällä kotioloissakin,on nimittäin aika paljon kaikenlaista hommaa rästissä,kun en sen jatkuvan kivun takia saanut mitään tehtyä.
Vatsa ei ole tainnut kasvaa yhtään,vähän vaan muuttanut muotoaan. Mullahan on noita liikakiloja jonkin verran. Musta ei kyllä kukaan huomaa,että olen raskaana,eikä tästä raskaudesta moni vielä tiedäkkään,vain vanhemmat,sisarukset ja yksi kaveri.
Mitäs mun pitikään kommentoida teidän aikaisempii juttuihin liittyen...
Vaatteista on ollut ainakin juttua. Mä suosin vauvan vaatteissa Tuttaa,ne on mun mielestä ihanan hempeitä väreiltään ja kuviltaan. Ja käytän vauvalla pääasiassa bodeja ja potkuhousuja,niissä vauvan on hyvä olla.
Nimiä ei olla vielä mietitty yhtään,päätetään se tälläkin kertaa vasta sitten kun nähdään,että minkä näköinen nyytti meille syntyy. Minäkin olen aika tarkka siinä,että nimen pitää sopia yhteen siarusten ja sukunimen kanssa. Ei meillä silti ala lasten nimet samalla kirjaimella.
Unia en ole nähnyt tässä raskaudessa yhtään,mutta eikös se mene niin,että unet ovat käänteisiä,eli jos näkkee tyttöunia,niin vauva onkin oikeasti poika. Mulla tämä ainakin on pitänyt paikkaansa aikaisemmissa raskauksissa.
Nyt pitäisi taikoa ruokaa jostain,vaikka jääkaapissa on vain valo!
Himpula 19+5
Moi kaikki!
Meillä on vähän tämmöistä hakemista kun tuo minun esikko tuli iskän luota lomailemasta ja nyt tietysti kokeilee oikein urakalla onko samat säännöt voimassa kun ennen reissua... isänsä luona kun saa paljon enemmän periksi kuin kotona...
Nyt tyttö nukkuu tuon meitin isännän kanssa päikkyjä, no nousihan ne pari tuntia ennen mua.. Antoivat mun nukkua kun muuten siihen ei oikeen oo mahkuja... Mulla alko joo loma, mut ollaat likan kanssa kaksin, mikä tarkottaa että joka aamu herätään viimeistään kasilta...
Nyt alkaa vauvan odottaminen ihan tosissaan, kun reippaana tyttönä sain laitettua huudon sisälle yksistä ihanista yhdistelmistä... illalla sitten selviää sainko ne :D
No joo.. (.) kauhea väsy ja selkä yms ihan rikki, asiaa ei auttanu et istuin eilen yhteensä sen melkeen 6 tuntia autossa. Kiukku raivo kohtauksia täälläkin varsin kiitettävästi ja satunnaisia mutta varsin teräviä/kipeitä supistuksia.. onneks alkaa loma niin voi ottaa kevyemmin... :D
Maha kasvaa ja meidän tyttö on ihan innoissaan et saa pikkuveljen :D Sisko olisi ollut kuulemma kivampi kun sillä pojalla on se pippeli... Oli naurussa pitelemistä..
Taidan itsekin ottaa pikku torkut ennen kuin nuo heräävät ja sitten miettiä mimmoisen kakun väännän keskiviikkona kun on omat synttärit :D
Täällä on ollut äkäistä ja huonotuulista porukkaa :) No tänne voi purkaa mieltään kaikessa rauhassa!
Itse en ole onneksi saanut mitään kiukkutiloja, ainakaan normaalia enempää.
Kävin katsomassa kaverin muutaman päivän ikäistä poikaa, VOI ITKU se oli SÖPÖ! Niin valmiin näköinen, iso poika, vaikka ei ollut kuin sen 50 senttiä pitkä.
Päivitin muuten joulukuisten esittelylistaa, mutta se on nyt toisella koneella (jolla mies tekee töitä), joten yritän saada sen vaikka illemmalla palstalle.
ON: Ei mitään... Maha kasvaa, kun olen syönyt ihan liikaa koko viikonlopun. Iltaisin masu on niin kireä pallo, ettei mitään rajaa. Odotan jo kovasti liikkeitä, mutta odottavan aika on pitkä...
G ja g, viikot hukassa.. oisko 16+3?
Minäkin kirjoittelen vähän kuulumisia, ennen en olekaan tänne itsestäni ilmoitellut... Olen 23v kahden lapsen, 3v ja 4v, äiti. Avioliitossa elellyt vuodesta -04 lähtien. Kolmatta odotellaan ja viikkoja o kasassa nyt reilut 16.
Kommenttia kuivausrumpu-asiaan: Minulla on ollut rumpu nyt n ½ vuotta, enkä enä pois antaisi! Todellinen arjen pelastaja. Mieluummin luopuisin vaikka tiskikoneesta.
käy laittamassa esittelypinoon tietoja itsestäsi!
Samoin puolkymppi, olitko tehnyt esittelyn? Sua ei ole listassa...enkä muista ulkoa tietoja :)
Muutenkin epäilen päivittäneeni jotain tosi vanhaa listaa, ihankuin sitä olisi jo tässä välissä kerran päivitetty. Mutta en löytänyt sitä listaa mistään.. Mutta näillä mennään...
Kuka muu odotti poikaa kuin Hippuskainen?
Onko ok, että laitoin tuon tyttö-/poika-tiedon listalle?
Gaijis
Viikkoja tietysti vajaat 16 eikä reilut... Menee jo viikot sekaisin, kummallista, ensimmäistä odottaessa olisi tiennyt vaikka unissaan päivälleen missä vaiheessa raskaus on =)
Niin ja omaa napaa en muistaut selitellä ollenkaan. Nyt alkaa jo alun väsymys olla taaksejäänyttä elämää, onneksi. Laitan kyllä edelleen jo kahdeksalta nukkumaan, mutta en tarvitse enää päikkäreitä lisäksi =) Liikkeitä on tuntunut aivan hennosti pari päivää. Kateellisena olen katsellut muiden samoilla viikoilla olevin masukuvia, minulla kun ei näy vielä mitään. Mutta eipäs ole painokaan onneksi noussut vielä yhtään, edellisiltä oli näillä viikoilla tullut jo pari kiloa. Rakenneultraa odottelen, että uskaltaisi alkaa ostelemaan tarvikkeita, mitään muuta kuin vaatteet ei ole aiemmilta säästössä. Tyttöolo on kyllä melkoinen, mutta ultrassa ei aiota kysellä, halutaan odotella " perinteisesti" syntymään saakka tietoa sukupuolesta.
jipii...liian hyvin ois taas menny...pakko purkaa tänne kun ei muita oo...en tiiä itkiskö vai mitä tekis...
miehen kans riideltii..en ole anopin kans väleissä ei olla oltu n.3kk(johtunee monesta asiasta niistä nyt en tässä jaksa kertoilla)kuitenkin tiedän anopin puhuvan seläntakana ja jopa lapseni kuullen minusta pahaa kun lapsi siellä oli n.2kk sitten mieheni kanssa käymässä.
nyt en lastani sinne enää laske ja oikeesti teen kaikkeni että se ei sinne mene...tuos mies yritti sen sinne väkisin minulta viedä ja sotahan siinä sytty....lähti sitten ovet paukkuen yksin sinne tai kotia ajamaan... noh näin meillä sit päätty sunnuntai ilta.
yritän pysyä kuosissa lapseni takia ja ulkoiltiin äsken hetki et lapsi ei tajuaisi pahaa oloani...
manja ja masuasukki18+4
Riidat on aina inhottavia mutta raskaana ollessa tuntuu ne olevan jotain ihan järkkyä... Minä en tappele anoppini kanssa koska meillä ei ole yhteistä kieltä... Puhun kyllä ruotsia (mieheni siis perheineen on suomenruotsalaisia) mutta anoppini ei muka ymmärrä mitä sanon vaan mieheni joutuu aina toistamaan sanomani joten olen vuosien saatossa lopettanut hänelle ruotsin puhumisen kokonaan... Jos joskus avaan suuni hänen kuultensa puhun aina suomea... Ja muutenkin olen aina vaistonnut anopistani ettei hän pidä minusta, olen ainoa suomenkielinen heidän perheessä/lähisuvussa. No nyt sitten näiden ihanien raskausunien aikana näin pari yötä sitten unta että anoppi pyysi minulta anteeksi ja halasi kovasti, istuimme pihalla katsellen minun vanhaa lapsuuden kotiani !!?? ja itkimme yhdessä... Voi luoja... Koko päivä meni miettiessä että mitähän tuokin uni tarkoitti :D
Mieheni kanssa olemme olleet yhdessä jo kohta 11 vuotta ja vasta nyt juhannuksena tunsin ensimmäistä kertaa kuuluvani perheeseen... Kesäkuun alussa mieheni kertoi vanhemmilleen meidän tulevasta vauvasta... Nyt minullakin on jotain arvoa kun kannan heidän vanhimman pojan lasta... JeeJee... Appiukkoni on kyllä aivan ihana ja juttelee kanssani että kyse on vain anopista.
Omaa napaa... Luulen vihdoinkin tuntevani liikkeitä, ne eivät ole mitään ihania perhosensiipien hipaisuja vaan sellaisia pirullisia pieniä nipistyksiä joita olen pari päivää luullut suolenväänteiksi... Mutta nyt kyllä tuntuu että ne on ihan liian rytmikkäitä sellaisiksi ;) Tissit on taas hullun kipeät ja niistä on tullut ihan kovat... Tai siis nännipihan alueesta on tullut ihan kova, nännit itsessään on pehmeät, kuulostaako normaalilta vai pitäskö käydä vaikka neuvolassa näyttämässä?
Nyt sohvalle ihanan terence hill ja bud spencer leffan pariin... paluu lapsuuteen :D
Mintho ja nipistelijä 19+2
nyt on onneksi hiukan parempi aamu kun eilen=) ,väsy kyllä jostain syystä painaa ja meinaa saada hermot kireiksi sen takia...
neiti halusi tänään herätä jo 7.15 ja meille se on aikaista kun nukkuu yleensä n.8-8.30...oli itel silmät sikkuralla...
mies tuos kuorsaa vielkii ja joskus sapettaa kun mies aina saa nukkua ja ite herään aina kun lapsi herää...taitaa olla meillä se äidin rooli...
ihana ilma taitaa olla onneksi tulossa...aurinko piaistaa,jospa pääsisi tänään uimaan ja vaikka mustikkaan.
ootteko muuten kahvi ihmisiä ja pystyny juomaan kahvia normaalisti?
itse olen kahvi ihminen,mutta nyt raskaus aikana en ole voinut juoda kun öklöttää ja kahvin haju käy öklöttämään tosi paljon...
mut nyt mentävä komentamaan kahta riiviötä ja yhtä kattia...
manja ja masuasukki 18+4