Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaan ostamassa talo ja mies kieltäytyy hevostallista

Vierailija
31.12.2022 |

Sanoo, että meille ei hevosia tule ja hän ei rahaa sellaiseen laita tai rakenna aitauksia ja tiloja. Olen meidän tytölle luvannut, että hevosia tulee, kun hän täyttää 6. Siinä harrastuksessa saa ulko ilmaa ja oppii hallitsemaan eläintä. Joutuu myös helposti kiusatuksi jos ei ole hevosia kun kaikilla kavereilla on.

Tästä on nyt riidelty usea viikko, ja eikä yhteis ymmärrystä löydy kun mies ei vaan tajua joustaa.

Miten muut olette ratkoneet nämä jutut? Onko vaan etsittävä ymmärtäväisempi mies? Minulla menee yöunetkin tässä.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusivuotias on aivan liian nuori saamaan oman hevosen. Myöskin ap:n omat perustelut hevosen hankinnalle eivät ole kestävällä pohjalla. Minkä ihmeen takia olet edes luvannut lapselle hevosen keskustelematta miehesi kanssa?

Ala ensin viemään lastasi ratsastustunnille ja katso kiinnostaako hevonen pidemmän päälle, siellä oppii hoitamaan ja tutustumaan hevoseen.

Lisäksi sinä olet se joka on vastuussa mahdollisesta omasta hevosesta, ei lapsenne. Sinä pääset hallitsemaan ja hoitamaan hevostanne ja nauttimaan ulkoilmasta, lapsi voi ottaa vastuun ehkä noin kymmenen vuoden päästä jos hevoset vielä kiinnostelee.

Kuulostaa siltä että mies on oikeassa perheessänne.

Vierailija
42/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun unelma on, että olisi iso maalaistalo, jonka sisustaisin hieman uusvanhasti. Takkatuli tietenkin. Iso keittiö. Meillä olisi hevosia ja minä voisin vaikka pitää jotain kivoja hepparetriittejä joilla tienaisi. Kiirreettöminä aamuina katselisin, kun hevoset laiduntaa aamu-usvassa. Laumanvartijakoira makaisi jalkojeni juuressa, penkeillä olisi kauniita lampaantaljoja ja kissa venyttelisi puuhellan edessä. Voisi myös toimia sisällöntuottajana ja laittaa kauniita kuvia meidän maalaisidyllistä muidenkin nautittavaksi. Välillä jotain kivoja jouluaskarteluja ja kukkakimpun tekoa hevosniityltä. Yhteistyökumppaneilta saisi kivoja tuotteita mainostettavaksi ja itselle lahjana.

Entäs se unelman toinen puoli: kuka lapioi ne hevostenpaskat, kuka tekee heinät, kuka vie vedet...kyllä siinä kuvattavat haisee pas....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tallilla töissä ja ei enää ikinä. Todella huono palkka, jatkuvasti stressiä ja vastuuta kalliista eläimestä.

Aamulla ruokinnat ja sen jälkeen pihalle. Loimien lastaus päälle, suojat jalkaan, katsot ettei ole rikki mistään. Kuljetat pihalle. Siivoat karsinat. Käyt heittää ruoat tarhalle. Kuivitat karsinat. Siistit tallin. Tuot sisälle yhden, käyt taluttamassa/juoksuttamassa/ratsastamasaa/uittamassa jotain liikuntaa on pakko. Tulet sisälle ja hoidat hevosen tarhauskuntoon takaisin. Viet takaisin ulos. Hoidat varusteet. Viet ruokaa ulos. Houdat tallin siistin kuntoon. Tuot hevosen sisälle, otat kaikki varusteet pois. Annat ruokaa.

Nyt tulee pieni tauko eli muutaman tunnin ajanjakso. Menet takaisin talliin, teet iltamössöt. annat ruokaa. Katsot, että kaikilla hyvä olla yötä varten. Jaat mössöt. Jos eläimellä ei ole kaikki hyvin niin menetät unesi, rahasi ja aikasi. Joskus kävelytettiin ähkyistä hevosta 6 tuntia, vietiin keskellä yötä klinikalle 2 tunnin ajomatkan päähän. Hevonen auki ja kiinni. Eläin jäi sinne. Minulla valveillaoloaikaa tuossa vaiheessa 29 tuntia, lasku 5000€ ja lopetetun eläimen kulut. Toki kuljetuskustannukset ja muut mukaan.

Vierailija
44/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun unelma on, että olisi iso maalaistalo, jonka sisustaisin hieman uusvanhasti. Takkatuli tietenkin. Iso keittiö. Meillä olisi hevosia ja minä voisin vaikka pitää jotain kivoja hepparetriittejä joilla tienaisi. Kiirreettöminä aamuina katselisin, kun hevoset laiduntaa aamu-usvassa. Laumanvartijakoira makaisi jalkojeni juuressa, penkeillä olisi kauniita lampaantaljoja ja kissa venyttelisi puuhellan edessä. Voisi myös toimia sisällöntuottajana ja laittaa kauniita kuvia meidän maalaisidyllistä muidenkin nautittavaksi. Välillä jotain kivoja jouluaskarteluja ja kukkakimpun tekoa hevosniityltä. Yhteistyökumppaneilta saisi kivoja tuotteita mainostettavaksi ja itselle lahjana.

Minä kiireettöminä aamuina? Sulla on kädet täynnä hommia joka aamu, myös joulu/juhannus/uusivuosi. Mihinkään et pääse edes päiväksi kylpylään tai kyläilemään. Hevostenhoitajaa et löydä mistään. Ja ne sun retriitit eivät tule tuottamaan mitään eli sun miehen tarvii tehdä kaksin verroin töitä että elättää ne elukat.

Terveisin kokemusta on

Vierailija
45/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki jossakin kohden poni lapsellesi mutta vie se vuokratalliin ja karsinaan jossa maksat kuukautista ylläpitokorvausta siitä ponista. Pysyy rauha parisuhteellasi ja lapsi on tyytyväinen. Talli voi olla suht lähellä kotia niin lapsi voi sitten sinne tallille kävellä tai pyöräillä niin ei tarvitse aina olla kuskaamassa jne. Hevosten ylläpito sitouttaa todella paljon jos ne on kotona. Samoin se ei todella ole ilmaista puuhaa.

Vierailija
46/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eikö tälläiset asiat ole jo puhuttu ennen maalle muuttoa? etenkin jo teillä tuore suhde ja tytön kanssa aikaisemmin nämä sovittu. Jos sulla tähän hevosteluun varat ja tallihommatkaan ei kaadu ukon niskaan niin voithan sanoa ota tai jätä sinut hevostallisi kanssa.

Vierailija
47/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen hevosen hoitaa?

Vierailija
48/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä taljojako se koira vahtii?

Vierailija
49/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilin aina hepoista kun muutin maalle.

Olen aamu-uninen, otin ensin 5kg koiran ja kyllä sen hoidan mutta joskus aamulenkeillä kl 6 tulee mietittyä mitä jos olisi isompi koira tai hevonen ja se 20 min lenkki aamulla ja nappulat kuppiin ei riittäisi (päivällä ja illalla kyllä se tunnin lenkki menee mutta aamuisin oman itsensä lisäksi eläimen hoito on raskasta, voi verrata pieneen lapseen)

Vierailija
50/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 6-vuotiaat vaadi mitään pitkäjänteisesti. Hänelle riittää kun vaihdat lupauksen ratsastuskurssin ensi kevääksi ja katsotte hommaa uudestaan sen jälkeen. Otatte kesäksi hoitoponin pihaan, on olemassa konttitalleja minkä voi vuokrata myös. Ja katsotte sujuuko se.

Vierailija
51/51 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten yhtään kenelläkään on varaa pitää hevosia, jotka eivät tuota mitään. Ja kuitenkin maalla niitä hevostiloja on miltei ritirinnan. Mikä raha sitä pyörittää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi