Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matalapalkka-alalla työskentely ei enää kannata, ainakaan päivisin

Vierailija
30.12.2022 |

Kun ruokajaot on aina aamupäivisin.
Olin sairauslomalla pari viikkoa ja kävin kolmesti viikossa ruokajaossa. Ei tarvinnut ostaa ruokaa. Ja pakkaseenkin meni jotain.
Nyt joudun töihin taas ja aika menee töissä, joten leipäjonoon ei ole aikaa. Tekee työnteosta epähoukuttelevaa.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö lähihoitajille olisi tarjolla myös ilta- ja yövuoroa?

Aamupäivisinhän nuo ruokajaot ovat siksi, että näin saadaan ylläpidettyä syrjäytyneillä normaalia vuorokausirytmiä, eli menevät säälliseen aikaan nukkumaan jotta jaksavat herätä aamulla ruokajakoon.

Lastenhoitajilla ei ole vuorotyötä

Yh sairaanhoitajat tarvitsevat lastenhoitoa myös yöaikaan ja viikonloppusin. Myös ensihoito tekee 24h vuoroja. Missä ne lapset silloin on? Ei ole aina mummoja ja puolisoita.

Luuletteko että lastenhoitajat voivat vaan itse päättää että menevät vuoropäiväkotiin töihin??

Voivat perustaa vuorohoitoa tarjoavan yksityisen perhepäivähoitopaikan.

Vierailija
22/43 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömillä on etuja joita työssäkäyvät eivät saa.

Ei pienipalkkainen työntekijä saa mitään tukia jos se bruttopalkka on 2500e/kk.

Työtön taas saa kaikki tuet, ei tarvi maksaa työmatkoja yms

Mitäköhän kaikkia tukia tarkoitat? Kun oikeen monikossa laitoit? Itse saan yhden tuen joka on työmarkkinatuki. Nyt opiskelen tuolla ja rukoilen että saisin valmistuttuani töitä koska tää ei riitä edes omaan osuuteeni asumiskuluista saati ruokaan tai muuhun. Ihan mistä tahansa työstä saa enemmän kuin tää reilut 600€.

Asumistuki. Miten sä sitten voit elää jos et pysty maksamaan tolla sun työmarkkina tuolle asumistasi tai ruokia? 

Perheellinen saa harvoin asumistukea tai tttukea. Me ei ikinä olla saatu asumistukea. Ja olet oikeassa, mitenkään en tällä elä joten kiljun riemusta jos valmistuttuani saan töitä, se 2500-2700€/kk brutto tulee olemaan aivan luksusta, kun tähän kituuttamiseen vertaa. Pääsen vihdoin hammaslääkäriinkin. Onneksi työkkäri antaa mun opiskella kun olen työkyvytön aiempiin ammatteihini. Miehen bruttopalkka myös vajaa 2500€/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ottaa teidän työläisten työpaikan. Kuka luopuu työpaikasta ja antaa sen minulle.

Vierailija
24/43 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota saikkua aina sopivin väliajoin.

Vierailija
25/43 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän kaikkia tukia tarkoitat? Kun oikeen monikossa laitoit? Itse saan yhden tuen joka on työmarkkinatuki. Nyt opiskelen tuolla ja rukoilen että saisin valmistuttuani töitä koska tää ei riitä edes omaan osuuteeni asumiskuluista saati ruokaan tai muuhun. Ihan mistä tahansa työstä saa enemmän kuin tää reilut 600€.

Asumistuki. Miten sä sitten voit elää jos et pysty maksamaan tolla sun työmarkkina tuolle asumistasi tai ruokia? 

Perheellinen saa harvoin asumistukea tai tttukea. Me ei ikinä olla saatu asumistukea. Ja olet oikeassa, mitenkään en tällä elä joten kiljun riemusta jos valmistuttuani saan töitä, se 2500-2700€/kk brutto tulee olemaan aivan luksusta, kun tähän kituuttamiseen vertaa. Pääsen vihdoin hammaslääkäriinkin. Onneksi työkkäri antaa mun opiskella kun olen työkyvytön aiempiin ammatteihini. Miehen bruttopalkka myös vajaa 2500€/kk.

Voi tulla yllätyksenä, että maksatkin itse myös vakuutukset, sähkön, veden, päivähoitomaksut, jne, jne.

Ei jää pakollisten menojen jälkeen kuin pari roposta pankkitilille. Eikä ole aikaa edes leipäjonoon mennä, kun pitää olla töissä, jonka palkka on niin pieni ettei sillä elä. Työtöntä kannatellaan, matalapalkkainen orja saa maksaa kaiken itse ja luopua lisäksi vapaa-ajastaan.

Vierailija
26/43 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla yllätyksenä, että maksatkin itse myös vakuutukset, sähkön, veden, päivähoitomaksut, jne, jne.

Ei jää pakollisten menojen jälkeen kuin pari roposta pankkitilille. Eikä ole aikaa edes leipäjonoon mennä, kun pitää olla töissä, jonka palkka on niin pieni ettei sillä elä. Työtöntä kannatellaan, matalapalkkainen orja saa maksaa kaiken itse ja luopua lisäksi vapaa-ajastaan.

Täh 😂. Niinhän me nytkin maksetaan. Kyllä mulle jäi aiemmin kun olin töissä niin useampi satanen ylimääräistä vaikka bruttopalkka oli silloin 2200€, jopa sijoitin ja säästin. Lapset on jo teinejä, mutta maksettiin kyllä ihan itse ne päivähoitomaksut. Mua työtöntä ei kyllä kukaan kannattele mitenkään, puolisoa lukuunottamatta. Paljon enemmän töissä ollessa kannateltiin, oli työterveyshuolto ja jopa lomarahat. On kuule molemmista kokemusta, töissä olin yli 10v ennen kuin työkyky meni tapaturmassa. Odotan niin että valmistun uuteen ammattiin ja mahdollisuutta päästä takaisin töihin.

Vierailija
27/43 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, perheellisenä teillä on kahdet tulot käytössä. Jos asut yksin niin silloin sä maksat kaiken yksin. Jos asuisit yksin niin 500 eurolla et pärjäisi mitenkään koska sillä sä et voisi maksaa edes asumiskuluja.

Vierailija
28/43 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voi hakea 3 krt viikossa? Täällä saa hakea kerran viikossa. Ruoka riittää 1-2 päiväksi.

Vierailija
29/43 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2500e ei ole pieni palkka. Saispa tuon summan.

Vierailija
30/43 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2500e bruttopalkasta käteen jää reilu 1900e. Siitä kun vähentää pakolliset kulut eli asumiskulut,autoilun kulut sekä pakolliset laskut niin elämiseen jää se 900e rahaa kuukaudessa hyvässä lykyssä. 

Tuolla 900 eurolla pitää sitten ostaa ruuat,vaatteet,hygieenia tarvikkeet ja sillä rahalla pitää myös maksaa ne remonttikulut yms pois eli tiukoille menee eläminen tuolla palkalla.

Toki jos haluaa asua jossain 20 neliön yksiössä jossa vuokra on sen 300e niin sitten jää enemmän rahaa elämiseen ja jos autoa ei tarvitse niin se jeesaa myös. 

Vierailija
31/43 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupäivisinhän nuo ruokajaot ovat siksi, että näin saadaan ylläpidettyä syrjäytyneillä normaalia vuorokausirytmiä, eli menevät säälliseen aikaan nukkumaan jotta jaksavat herätä aamulla ruokajakoon.

Mikä htin "normaali vuorokausirytmi"? Mikä se on? Jos teen yövuoropainotteista työtä esim. vartijana jossa työt 22-06 niin pitääkö tämä rytmi oikaista? Kun olin hoitaja tein epäsäännöllistä vuorotyötä jossa kotona yhdeksän jälkeen ja töihin seiskaksi. Toista ja sekoita yövuoroilla ja vapaalla. Aina krooninen väsymys ja sydänongelmia. Ei mielestäni normaalia, mutta ilmeisesti tarvitaan yhteiskunta kyyläämään ettei nukuta klo 02-12 kun käydään ruokajonossa.

Vierailija
32/43 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä htin "normaali vuorokausirytmi"? Mikä se on? Jos teen yövuoropainotteista työtä esim. vartijana jossa työt 22-06 niin pitääkö tämä rytmi oikaista? Kun olin hoitaja tein epäsäännöllistä vuorotyötä jossa kotona yhdeksän jälkeen ja töihin seiskaksi. Toista ja sekoita yövuoroilla ja vapaalla. Aina krooninen väsymys ja sydänongelmia. Ei mielestäni normaalia, mutta ilmeisesti tarvitaan yhteiskunta kyyläämään ettei nukuta klo 02-12 kun käydään ruokajonossa.

Usein syrjäytyneet pelaavat yöt ja nukkuvat päivät.

Vierailija
33/43 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, perheellisenä teillä on kahdet tulot käytössä. Jos asut yksin niin silloin sä maksat kaiken yksin. Jos asuisit yksin niin 500 eurolla et pärjäisi mitenkään koska sillä sä et voisi maksaa edes asumiskuluja.

Jee, onpa mahtavat kahden ihmisen tulot 😂Toivottavasti vuoden päästä oikeasti onkin, koska perheellisenä tekee aika tiukkaa nämä nykyiset. Näillä tuloilla elää 4 henkilöä. Jos yksin asuisin niin saisin ehkä asumistukea. Vuokralla tosin ei olisi varaa asua. Tttukea en saisi vaikka yksin asuisin.

Vierailija
34/43 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei alle 3000e/kk bruttopalkalla kannata töitä tehdä etenkään jos tarvitsee autoa työmatkoihin.

Nettopalkka jos on vaikka 1900e/kk niin siitä ei paljoa jää elämiseen rahaa.

Autoilun kulut 300e-400e kuukaudessa.

Asumiskulut 600e-700e kuukaudessa.

Sitten vielä puhelinlasku,nettilasku,vakuutusmaksut,auton käyttömaksut... yms vie kuukaudessa sen 100e vähintään.

Nuo siis ne pakolliset kulut ja sitten kun autoa tarvitsee huoltaa,asuntoa korjata, kodinkoneita pitää uusia yms niin on kusessa ja velkaa pitää ottaa että pärjää.

Joku kattoremontti tai putkiremontti on helposti sen 5000e.

Jostain 1900e nettopalkasta jää se nippanappa 500e ruokaan kuukaudessa.

Outoa.

Meillä nelihenkinen perhe elää noilla tuloilla ihan hyvin.

Vierailija
35/43 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo ei ole pieni palkka, vaan ihan sopiva. Sillä tulee toimeen, jos ei elä yli tulojensa. Itse saan tuon verran ja puolison kanssa eläessä jäi 300-500e/kk säästöön riippuen miten tuli tuhlattua, eli ostinko vaatteita tai kävinkö ulkona ravintoloissa syömässä. Nyt saan nettona vanhempainvapaalla 1300e/kk ja siitäkin on säästöön jäänyt, mutta ei toki aina. Lapset on kalliita.

Yh:lle 2500e ainoana tulona on toki pieni palkka, mutta yh saa tuon lisäksi lapsilisät yksinhuoltajakorotuksella, elatusavun tai elatustuen (minimi 172e/lapsi) ja riippuen asuinpaikkakunnasta, voi saada parikin satasta asumistukea, koska ne alaikäiset huollettavat nostaa tulorajoja asumistukeen, mutta lapsilisiä ja elatustukea ei kuitenkaan lasketa asumistuessa tuloksi. Eli kyllä yh:llakin pitäisi tuo palkka riittää mennen tullen, jos ei osta teineille tonnin puhelimia ja 300 euron huppareita jatkuvasti, tai itselle rakennekynsiä ja parturikäyntejä.

Vierailija
36/43 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta jää käteen ehkä 1500.

Vierailija
37/43 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei alle 3000e/kk bruttopalkalla kannata töitä tehdä etenkään jos tarvitsee autoa työmatkoihin.

Nettopalkka jos on vaikka 1900e/kk niin siitä ei paljoa jää elämiseen rahaa.

Autoilun kulut 300e-400e kuukaudessa.

Asumiskulut 600e-700e kuukaudessa.

Sitten vielä puhelinlasku,nettilasku,vakuutusmaksut,auton käyttömaksut... yms vie kuukaudessa sen 100e vähintään.

Nuo siis ne pakolliset kulut ja sitten kun autoa tarvitsee huoltaa,asuntoa korjata, kodinkoneita pitää uusia yms niin on kusessa ja velkaa pitää ottaa että pärjää.

Joku kattoremontti tai putkiremontti on helposti sen 5000e.

Jostain 1900e nettopalkasta jää se nippanappa 500e ruokaan kuukaudessa.

Outoa.

Meillä nelihenkinen perhe elää noilla tuloilla ihan hyvin.

Ottakaa nyt hyvänen aika huomioon myös asuinkunta. Pk-seudulla tuolla ei todellakaan elä nelihenkinen perhe ihan hyvin. Ainakaan jos lapset ovat teinejä. Ainakaan ilman kituutusta.

Vierailija
38/43 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teollisuudessa kolmivuorotyössä, viikko aina kutakin vuoroa ja laskin että saan vain 35 euroa bruttona lisää yövuorosta kuukaudessa verrattuna 2-vuorotyöhön, koska yövuorolisä oli niin vähäinen!

Jaksaisitko sinä työskennellä 35 euron takia - verot luonnonvastaiseen aikaan yöllä kun normaalit ihmiset nukkuvat? Minä en jaksanut.

Vierailija
39/43 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole työtön, mutta tiedän silti, että ainoastaan työttömyyskorvaus on työttömyyden perusteella maskettava tuki. Kaikki muut tuet on harkinnanvaraisia ja perustuvat ruokakunnan tuloihin, lukuunottamatta joitakin mitkä saa kaikki, kuten esim. lapsilisät tai elatusmaksut. Asumistukea tai toimeentulotukea ei makseta työttömyyden persuteella. Jos sulla on tarpeeksi hyvä ansiosidonnainen ja/tai puoliso tienaa tarpeeksi, ei mitään ns. kaikkia tukia saa. Olin työtön vuonna 2010 ja vastavalmistuneena en saanut edes työttömyystukea sen ajan lakien mukaan, koska puoliso it-alalla tienasi muutaman euron sen maagisen rajan yli. Neljä kuukautta meni, ennen kuin sain töitä. 

Vierailija
40/43 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ollut mun syrjäytymisestä huolissani, kun tein töitä yksinyrittäjänä kotona ja työaajat olivat ihan mitä huvittaa. Olen taas siirtymässä samaan 15 vuoden tauon jälkeen, eikä edelleenkään kukaan ole huolissaan. Välillä oli kiva kouluttautua uudelleen ja tehdä palkkatyötä, mutta kun työpaikka on menossa myyntiin isommalle toimijalle, aion siirtyä vanhaan. Kyllä silläkin tienaa, joskin epäsäännöllisemmin.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän