Farkun lahkeet liian pitkät, onko mitään tehtävissä??
Tilasin netistä vahingossa TALL merkkiset farkut joissa liian pitkät lahkeet. Harmittaa kun farkut on varmaan parhaimmat mitä olen koskaan kokeillut päällä mutta lahkeet ui maassa :DD En omista muuten ompelukonetta
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä uusi trolli? Eilen kysyttiin voiko villasukkia paikata. Huomenna varmaan ihmetellään, mitä tehdä, kun t-paidan kainalossa on reikä.
Villasukkia yleensä parsitaan.
Mutta trolli kysyy, voiko paikata, koska teeskentelee ettei tiedä.
Olen 155cm joten en ole aikuisiällä saanut sopivaa lahkeenmittaa. Myös lyhyemmille tarkoitettu.lahje on liian pitkä Usein ehdotellaan vajaamittaisia housuja mutta ne eivät yleensä ole malliltaan sellaisia kuin haluan tai ovat liian lyhyitä. Mulla oli vanha ompelukone jolla lyhensin ne. Kun kone meni rikki aloin ompelemaan lahkeet käsin telkkaria katsoessa. Käy se niinkin. En tykkää käännetyistä lahkeista kuten en hihoistakaan. Nykyään vaatteiden pituus on pidentynyt niin ettei löydä mitään vaatteita joissa olisi oikeat mittasuhteet. Olen kokoa M yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kasvattaa jalkojen pituutta. Ei siinä muu auta.
Ei vaineskaan. Lyhensin joskus nuorena farkkuja käyttämällä nitojaa, koska ne bruukasi kutistua ekassa pesussa. Tein sitten vasta sen jälkeen lyhennyksen ihan käsin ompelemalla.
Jos käytät nitojaa, niin lyö niitit sisältä ulospäin siten, että niittien kärjet jäävät lahkeen ulkopuolelle.
Muuten tulee kipeä, punainen rinkula nilkan ympäri...
Vierailija kirjoitti:
Olen 155cm joten en ole aikuisiällä saanut sopivaa lahkeenmittaa. Myös lyhyemmille tarkoitettu.lahje on liian pitkä Usein ehdotellaan vajaamittaisia housuja mutta ne eivät yleensä ole malliltaan sellaisia kuin haluan tai ovat liian lyhyitä. Mulla oli vanha ompelukone jolla lyhensin ne. Kun kone meni rikki aloin ompelemaan lahkeet käsin telkkaria katsoessa. Käy se niinkin. En tykkää käännetyistä lahkeista kuten en hihoistakaan. Nykyään vaatteiden pituus on pidentynyt niin ettei löydä mitään vaatteita joissa olisi oikeat mittasuhteet. Olen kokoa M yleensä.
Eikö nykyäänkään löydy lahkeenmittaa jokaiselle pituudelle?
Itseäni harmitti lyhentää farkkuja kun se lahkeen ommel sitten jäi pois.
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/video-loyda-taydellinen-pari-tallai…
Tommy Hillfiger tosin pitää laskea pois tavallisen ihmisen elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykyäänkään löydy lahkeenmittaa jokaiselle pituudelle?
Itseäni harmitti lyhentää farkkuja kun se lahkeen ommel sitten jäi pois.
Harvemmin löytää alle 30 tuuman lahkeita. Voi myös olla, että eivät halua ottaa kauppaan kuin 32-tuumaisia tai pidempiä vaikka valmistajilla olisikin lyhyempää. Esim. itselläni käännetty tai muuten lyhennetty 32-tuumainen tai sitä pidempi boot cut -lahje näyttää typerältä. Aika paljon joudun suosimaan pillilahjetta tuon takia.
T N159 cm
Tee niinkuin mä ja niittaa lahkeet😂
Kokeile niitata ne. Niin minä tein 70-luvulla.
Mutta joo. On sellaisia liimattavia juttuja, joilla käänteet pysyy ja kestää pesun.