Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten uskallatte varata matkan puolen vuoden vuoden päähän jos ei tiedä milloin lomaa voi pitää?

Vierailija
30.12.2022 |

Eli meidän tulisi varata lautta ja muut kuljetukset nyt heti tammikuuussa eli reilusti puoli vuotta ennen lomaa. Lomat pystytään päättämään vasta aika myöhään, vaikka kuinka yrittää saada vahvistusta lomille.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä se, itse ainakin pyysin työnantajalta lomaa hyvissä ajoin matkan vuoksi, mutta lomat vahvistettiin kaikille samaan aikaan 3 kk ennen .Maksoin sitten enemmän lentolipuista.

Vierailija
2/41 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä suostuisi olemaan noin joustamattomassa työpaikassa missä edes loma-aikojaan ei voi itse valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on onnistunut niin että ensiksi kerromme lomasuunnitelman alustavasti työpaikoilla pomoille, siis kumpikin tahollame. Sitten varaamme matkan ja vahvistamme lomat. Pomo yleensä sanoo että ok, yritetään. Mutta ainakin tähän saakka on aina onnistunut kun ilmoittaa ajoissa. Nopeat syövät hitaat ja kauan sitten varattu loma on riittävä syy saada loma silloin kun tarvitaan.

Varasimme jo toukokuussa nyt maaliskuulle kahden viikon matkan (talviloma + pekkasia).

Vierailija
4/41 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellit ja lennot kannattaa aina varata sellaisella ratella että ne voi perua maksutta. Kaikkein halvimmat ratet eivät sisällä perumismahdollisuutta.

Vierailija
5/41 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitan työnantajalle milloin olen lomalla, tehkööt sitten järjestelyt haluamallaan tavalla.

Vierailija
6/41 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaverit tekee niin, että sopivat alustavasti pomon kanssa lomasta ja tilaavat matkan. Kukaan ei tietääkseni ole koskaan joutunut perumaan. Itse pitäisi kai ottaa sama tyyli käyttöön. Olen aina tehnyt tilaukset vasta, kun loman ajankohta on selvillä (eli ei kovin ajoissa).

Vierailija
7/41 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen aina ilmoittanut lomani 1 kk-1 vk aiemmin. jossain paikassa sitä yritettiin evätä mutta pidin silti. koskaan ei tämän takia ole potkuja tullut. työnantaja tarvitsee varmasti enempi minua kuin minä häntä. t: ihan tavallinen duunari

Vierailija
8/41 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei pelaa joka pelkää.

Otaa sitten loparit, jos riistäjä ei anna lomaa

Vierailija
9/41 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koko butiikki kiinni aina heinäkuun ja kaikkia on käsketty keskittämään lomat siihen ajankohtaan.

Vierailija
10/41 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ainakin ilmoittaisin pomolle että olen sitten menossa matkoille esim. kesäkuussa, niin haluan loman sitten silloin. Ja jos nyt jo ilmoittaa niin ei pitäisi tulla mitään ongelmia asian suhteen. Tuskimpa se pomo haluaa pilata sun lomasuunnitelmat vaan eiköhän se tee parhaansa että tuo onnistuu ihan no problem.

Vierailija
11/41 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmoitan työnantajalle milloin olen lomalla, tehkööt sitten järjestelyt haluamallaan tavalla.

Saattaa käydä niin ettei enää tarvitse ilmoittaa työnantajalle yhtään mitään.

Vierailija
12/41 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut työpaikassa, jossa seuraavan vuoden loma"toive"lista laitettiin esille marraskuussa.

Kesälomat pyrittiin kierrättämään, mutta muut joustovapaat yms. sai silloin merkitä. Itse otin aina ylityövapaita tammi-helmikuun vaihteeseen pari viikkoa ja syyskuulle pari viikkoa, sellaisille viikoille joihin ei ollut tunkua.

Silloin oli ihan sama mille kuulle kesäloma osui, kun sai matkat noille joustoviikoille.

Vierailija
13/41 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun keväällä oli loma-aikojen kysely pomo oikein halveksivasta kyseli olenko varannut lomamatkaa ja tiedänhän, että hän voi perua lomani vaikka juuri ennen loman alkua. En käynyt koskaan ulkomailla lomilla. Ei ainoa asia, jossa sain ikävää kohtelua. Kyseinen narsisti eteni lopulta kyseisen paikan suurimmaksi pomoksi. Seurakunnalla näin.

Vierailija
14/41 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa käydä niin ettei enää tarvitse ilmoittaa työnantajalle yhtään mitään.

No sitten mennään muualle töihin.

Vierailija
15/41 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikeaa se on meilläkin. Tiimissä on neljä henkeä, ja mielellään 2-3 olisi syytä olla töissä, jotta eräs homma hoituu. Jouluna ja heinäkuussa kyseinen työ voi olla viikon tai parikin tauolla, muuten pitää sumplia lomia limittäin.

Toistaiseksi on kuitenkin toiminut kohtuudella, kun kaksi on lapsetonta (eivät halua syys- tai hiihtolomaviikkoa vapaaksi) ja yksi ei ole jouluihminen, joten on välipäivät aina mielellään töissä.

Vierailija
16/41 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä ainakin ilmoittaisin pomolle että olen sitten menossa matkoille esim. kesäkuussa, niin haluan loman sitten silloin. Ja jos nyt jo ilmoittaa niin ei pitäisi tulla mitään ongelmia asian suhteen. Tuskimpa se pomo haluaa pilata sun lomasuunnitelmat vaan eiköhän se tee parhaansa että tuo onnistuu ihan no problem.

Entä jos kaikki tekevät samoin, kuka joustaa ja peruu lomansa?

Vierailija
17/41 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa laittaa lomatoiveet vaikka vuotta ennen, mutta pyritään siihen, että samasta tiimistä ei ole montaa ihmistä samaan aikaan lomalla.

Vierailija
18/41 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin teen.

Katselen työajalla reissuja ja kun sopiva löytyy, niin lyön kiinni ja sen jälkeen ilmoitan milloin olen lomalla.

10 vuotta samassa työpaikassa.

Elämä on valintoja.

Vierailija
19/41 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katkaisen työsuhteen kesäkuukausiksi koska en ala pelleillä lomien kanssa (3+1 viikkoa joskus, ei edes itse päättettynä ajankohtana). Palailen syksystä.

Vierailija
20/41 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin työttömä voi matkailla 01.01 - 31.12 välillä miten parhaaksi katsoo, sunnuntaina alkaakin uusi lomajakso.