Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vaikeuksista selvitä yksin?

Vierailija
30.12.2022 |

Aina kun lukee jostain julkisuuden tai muistakin henkilöistä, jotka ovat selvinneet vaikeuksista ja traumaattisista kokemuksista, he hehkuttavat kuinka perhe/ystävät/puoliso tms. ovat auttaneet selviytymään, ilman heitä ei olisi nyt tässä jne. Onko vaikeuksista mahdollista selvitä ilman tukiverkkoja? Olen elänyt traumaattisen elämän, eikä minulla ole juuri ketään. Terapiassa käyn, mutta tuntuu, että se yksistään (kerran kahdessa viikossa ja loppuu pian) ei oikein riitä. Joutuu hirveän paljosta selviämään yksin, ja olen koko ajan huolissani tosi paljosta. Ärsyttää, kun tajuaa, että elämä voisi olla niin paljon parempaa ilman kaikkia ongelmia mitä päässään kantaa, mutta en vaan osaa "parantua". Oletko sä selvinnyt vaikeuksista ilman muiden tukea? Miten ja millaisista vaikeuksista?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Ja ikävä kuulla teistä, jotka ovat myös jääneet yksin ongelmien kanssa. Ehkä pitää kuitenkin sinnikkäästi mennä eteenpäin.

Musta jotenkin tuntuu, että jos saisin jonkin asian päässäni "naksautettua" oikeaan asentoon, mulla alkaisi mennä paremmin. Luin Hesarin perhesiteitä-palstalta Tauno Palon lapsenlapsesta, joka oli raiskattu. Jutussa isänsä sanoi, että asiat alkoivat mennä yllättävän nopeasti parempaan päin, sitten kun tämä raiskattu tytär löysi sisäisen voimansa. Mutta mikä se on ja mistä sen löytää? Tavallaan ymmärrän tuonkin, että nykyhetkeen vaikutetaan, trauma on miten reagoi nykyisyydessä menneisyyden tapahtumaan. Mutta sitten en kuitenkaan ymmärrä ja sisäistä asiaa, koska mulla ei juuri ole muuta kokemusta edes elämästä kuin tämä trauman kanssa eläminen.

Joskus olen ollut ulkolaisilla tukipalstoilla, mutta ne ovat myös aika raskaita paikkoja olleet... Ihan hyvä idea kylläkin.

- ap

Kirjoitan tämän ihan tosissani: psykedeelit. Olen ollut vaikeasti masentunut jo 20 vuotta ja 10v sitten pääsin kokeilemaan. Muistan ikuisesti sen tunteen kun olo keveni ja äkisti tuntui ettei asiat olekaan niin pahasti ja mikä vaan voi olla vielä mahdollista.

Valitettavasti se yksi kerta ei kantanut kuin muutaman päivän ja sen jälkeen ei ole ollut mahdollisuuksia enää.

Vierailija
42/45 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Ja ikävä kuulla teistä, jotka ovat myös jääneet yksin ongelmien kanssa. Ehkä pitää kuitenkin sinnikkäästi mennä eteenpäin.

Musta jotenkin tuntuu, että jos saisin jonkin asian päässäni "naksautettua" oikeaan asentoon, mulla alkaisi mennä paremmin. Luin Hesarin perhesiteitä-palstalta Tauno Palon lapsenlapsesta, joka oli raiskattu. Jutussa isänsä sanoi, että asiat alkoivat mennä yllättävän nopeasti parempaan päin, sitten kun tämä raiskattu tytär löysi sisäisen voimansa. Mutta mikä se on ja mistä sen löytää? Tavallaan ymmärrän tuonkin, että nykyhetkeen vaikutetaan, trauma on miten reagoi nykyisyydessä menneisyyden tapahtumaan. Mutta sitten en kuitenkaan ymmärrä ja sisäistä asiaa, koska mulla ei juuri ole muuta kokemusta edes elämästä kuin tämä trauman kanssa eläminen.

Joskus olen ollut ulkolaisilla tukipalstoilla, mutta ne ovat myös aika raskaita paikkoja olleet... Ihan hyvä idea kylläkin.

- ap

Kirjoitan tämän ihan tosissani: psykedeelit. Olen ollut vaikeasti masentunut jo 20 vuotta ja 10v sitten pääsin kokeilemaan. Muistan ikuisesti sen tunteen kun olo keveni ja äkisti tuntui ettei asiat olekaan niin pahasti ja mikä vaan voi olla vielä mahdollista.

Valitettavasti se yksi kerta ei kantanut kuin muutaman päivän ja sen jälkeen ei ole ollut mahdollisuuksia enää.

Jos lompakko kestää,niin onhan tuohon mahdollisuuksia monessa maassa.

Joo,mun lompakko ei kestä sellasia nyt, valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena taloudellisissa vaikeuksissa ja velkaannuin. Työpaikka oli, mutta rahat eivät riittäneet. Otin monesta paikasta vippejä. Tämä meni pahasti korvien väliin. Rämmin aina työpäivän ja menin kotiin. Minulla on sellainen perhetausta, että omillaan pitää tulla toimeen. Olin aivan yksin.

Yhtenä päivänä otin kynän käteen ja laskin kaikki yhteen. Velkoja oli kertynyt kymmeniä tuhansia, kun uudella velalla oli lyhennetty vanhoja. Pankki pelasti antamalla Kulutusluottolainan pienellä korolla. Maksuun tehtiin automaattinen suoraveloitus. Nyt ei ole yhtään velkaa. Avainsana on puskuri. Sitä pitää aina olla, eikä luottotietoja pidä menettää. Olen sellainen ihminen, jonka elämä on täysin sekaisin, kun talous on sekaisin. Yksin selvisin ja voisin auttaa muitakin.

Vierailija
44/45 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tähän on edes vaihtoehtoa? yksin selviäminen kehittää taitoa ja luonnetta. eikä nykypäivänä kannata luottaa avunsaantiin, edes ammatilliseen, sillä nyt kun alkaa sote-sekoilu ja terveydenhuolto on jo romahtanut. yksin on selvittävä ja selviääkin. näin minulle opetettiin ja kokemuksen kautta totean, että paikkaansa on pitänyt vaarin opit. 

Vierailija
45/45 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Jos lompakko kestää,niin onhan tuohon mahdollisuuksia monessa maassa.

Joo,mun lompakko ei kestä sellasia nyt, valitettavasti.

Hakukoneeseen suippumadonlakki ja syksyllä pelloille kyykkimään, rohkeasti vain. Ei haittaa jos ei täysin tunnista kyseistä sientä, ainut joka kasvaa samalla paikalla ja muistuttaa trippisientä on harmiton/vaikutukseton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi