Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosiaali työntekijät epäilevät, tönäsin lastani

Vierailija
13.11.2006 |

Huh, tönäsin lastani ja hän kaatui.

Siis hain koululaiseni iltapäiväkerhosta ja hän ei varmaan halunnut lähteä. Sanoin yli 3 kertaa että nyt mennään. Halusi hypellä ja ei totellut.

Matkalla autoon hän irvisteli, sitten heitti hattunsa ja lapasensa lattialle ja odotti että minä nostaisin ne. Ei suostunut kävelemään autolle joten tönäsin häntä.

Jos hänellä ei olisi ollut niin kova raivokohtaus niin ehkä ei olisi kaatunut.

Polveen tuli naarmu ja seuraavana päivänä pyysi koulun terkkarilta uutta laastaria.

Joten nyt he ovat soittaneet sossut tai jonkun muun tantan ja hän haluaa tavata meidät koska pahoinpitelen lastani.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonka pitäisi malttaa mielensä ja käyttäytyä kuin aikuinen?

Luulen, että olisi tilanteeseen löytynyt joku muukin keino kuin töniminen, mutta en sitten tiedä tosta lastensuojelusta, ehkä ajattelevat lapsen parasta. Jos sinulla ei ole mitään salattavaa, eihän siitä harmiakaan ole.

Vierailija
2/12 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kysymykseesi, vaikka en ole vielä ihan oikea sosiaalitantta vaan vasta opiskelija. Tietänen kuitenkin jotain.

Luultavasti on käynyt niin, että koulusta on tehty lastensuojeluilmoitus. Se täytyy tarkistaa. Jos kaikki on oikeasti ok ja teillä asiat hyvin, ja kyseessä oli vain onnettomuus, eikä asiaan oikeasti liity mitään muuta, niin voit olla huoleti. Lastensuojeluilmoitus täytyy aina tarkistaa. Se on lapsen etu. Ymmärrän kyllä, että se tuntuu varmasti aika epämukavalta. Itsekin olisin aivan karvat pystyssä jos vastaavaa tapahtuisi niin että itse olisin epäilyksen alla. Koita pitää mielessä, että lasten suojelu on lapsia varten. Jotta he saisivat elää turvallisen elämän.

Lastensuojeluilmoitus ei tarkoita mitään automaattista huostaanottoa, ja jos asiat ovat ok niin ei siitä myöskään ole mitään haittaa tulevaisuudessa. Asiat kirjataan kyllä niinkuin ne ovat. Jos taas tapauksessa on nyt tai tulee myöhemmin olemaan aihetta huoleen, niin sitten se lastensuojeluilmoitus ja sen tutkiminen ovat osa tapahtumien ketjua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi antaa hänen käyttäytyä niin rumasti. En ole mikään palvelija joka kantaa lapsen laukun ja vielä pipon ja hanskat kun ne on heitetty keskelle käytävää. Vaadin häneltä käyttäytymistapoja tilanteen mukaan ja kyllä hän sen tietää.

Irvistely ja huutaminen ja suoraan kieltäytyminen lähteä on tuhmaa. Minulla on toinen lapsi sylissä ja en vain nuhaisena jaksa huutaa ja rähjätä ja juosta lapsen perässä. Kyse on vain kotiin menemisestä.

Tuonlaista käytostä en voi suvaita.

Ja en jaksa olla tekemisissä tanttojen kanssa. Muiden ei pidä sekaantua kun yritän opettaa lapselleni käytostapoja. Jos minä häntä vihaisin antaisin hänen olla kamala lapsi. Nyt kun häntä on kuritettu niin hän ei ole kamala lapsi.

t: ap

Vierailija
4/12 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri niinkuin kerroit meille, hän riekkui ja hillui ja sulla oli toinen lapsi sylissä, meni sekunniksi hermo ja tönäisit, et niin lujaa, että lapsi olisi edes kaatunut jos ei olisi itse hillunut. Että olitte julkisella paikalla ja kyseessä oli yritys saada riehuva lapsi autoon.

Sillä selvä. Kuten edellinen opiskelija sanoi, sossut kyllä erottavat, milloin kyseessä on todellinen ongelma ja milloin yksittäinen tilanne, ja siihen liittyvä jonkun ulkopuolisen paisuttelu. Kuuntelevat sua, kun selität tapahtuneen, ja se on siinä. Heidän velvollisuus on tarkastaa asia, ja asia selviää, kun puhut totuuden.

Vierailija
5/12 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oikeesti tollasten turhien juttujen takia ei sitten riitä aika ja työntekijöitä sinne missä niitä oikeasti tarvitaan! kyllä ymmärtäisin jos lapsi kävisi jatkuvasti terkkarilla ja silloin tehtäisiin ilmoitus..mutta yksi ainut kerta ja asia jota voi tapahtua ihan jokaiselle!ei voi ymmärtää...

Vierailija
6/12 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja iltiksen tyontekijät olivat sisällä.

Mutta yhdessä toisessa autossa odotti toinen äiti ja hän suuttui kun näki mitä tapahtui ja meni vihaisena halaamaan lastani.

Minä jatkoin matkaa autoon.

Tuo toinen äiti ei nähnyt miten lapseni käyttäytyi sisällä ja ei oikein nähnyt mitä tapahtui ulkona kun oli pimeätä.

Ja lapsellani ei ollut silmälasit päällä.

Vierailija
7/12 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos ei mene sana perille, voi ihan hyvi tönästä vaikka vaan vähän. Tosi aikuista!

Ei kelpaa selitykseksi, että ei nuhasena jaksa huutaa ja toinen lapsi sylissä... Itepähän annat mallin käytökseen!

Vierailija
8/12 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli jos ei mene sana perille, voi ihan hyvi tönästä vaikka vaan vähän. Tosi aikuista!

Ei kelpaa selitykseksi, että ei nuhasena jaksa huutaa ja toinen lapsi sylissä... Itepähän annat mallin käytökseen!

En enään jaksa huutaa lapselleni.

Ja minun lapseni ei tönissyt

Käyttäytyi huonosti ja jos hän niin tekee niin minäkin käyttäydyn huonosti häntä kohtaan.

Vierailija
9/12 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset selvästi apua kasvatukseesi.

Vierailija
10/12 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on aihetta puuttua kasvatustapoihisi. Ehkeivät ne ole juuri ne oikeat...?

Vierailija
11/12 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huostaanottaa lapsia vain tukea perheitä

Vierailija
12/12 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä vaan yrität puolustella käytöstäs, mut mieti mitä sä sillä opetat lapsilles. En ihmettele yhtään jos isompana alkavat käyttäytyä vielä huonommin.

Mietitkö miksi lapsi ei halunnut lähteä kotiin? Aika ilmi selvää taitaa olla ton sun oman käytöksen perusteella. Joa asiat ratkotaan kyseisellä tavalla niin en minäkään lapsena lähtisi sinun mukaasi, edes omaan kotiini! Kato peiliin!