Menkkapikkareista tuli markettitavaraa Elsa Heiko luottaa pikkareihin ja kertoo nyt, miltä ne tuntuvat
Oletko jo kokeillut menkkapikkareita? Itse ei oo tullu vielä kokeiltua. Luotan vielä ihan perus siteisiin ja tamponeihin. Ehkä joskus vois kokeillakin. 🤔
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa kaikki kokemukset menkkapikkareista! Itse en ole vaihtamassa, koska kuukuppi toimii minulla täydellisesti, mutta 11 v. tytöllä alkaa kuukautiset luultavasti pian, koska itsellänikin alkoi noihin aikoihin.
Kuukuppi ei varmaankaan tuon ikäiselle toimi ja itse muistan siteet tosi inhottavina. Epäluotettavina, epämukavina, kutittavina, rapisevina ja kaikin puolin hankalina.
Ovatko menkkapikkarit oikeasti niin hyviä, kuin kehutaan, vai onko se vain propagandaa jätteiden vähentämiseksi? Kuukuppi on ollut minulle sellainen pelastus, että käyttäisin sitä vaikka tuottaisi satakertaisesti jätettä siteisiin verrattuna, mutta monet tuntuvat suhtautuvan siihen niin, että sitä käytetään vain ympäristösyistä. Minulla taitaa olla sama epäilys menkkapikkareiden suhteen.
Kummat ovat oikeasti kivempia käytössä, siteet vai menkkapikkarit?
On todella mukavat. Itse en vaihtaisi enää mihinkään muuhun. Menkka alkkareita on montaa eri lajia eli valinnan varaa on. Mutta omani eivät tunnulta ja näöltä juuri eroa normaaleista alkkareista. Ei ole ollenkaan ohivuotoja ollut ja rauhassa voin mennä 10h samoissa ilman pelkoa mistään, vaikka oma vuoto ei ole mitenkään niukkaa. Siteitä olen inhonnut aina. Tamponeita ja kuukuppia en ole halunnut sen toksisen sokkisysteemin takia halunnut käyttää, koska pelkään että en osaisi putsata kuppia tarpeeksi hyvin... Eikä tamponitkaan edes koskaan ole olleet mukavia mun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Nehän pitää pestä 60 asteessa, muuten bakteerit alkavat lisääntyä. Voiko ne pestä muun pyykin mukana, jos kovin veriset? Jos pelkät pikkarit pesee, aika kalliiksi tulee pyörittää 60 asteen pyykissä pelkkiä pikkareita.
Ei veri mitään kuumaa pesua kaipaa, liukenee parhaiten, kun huuhtelee ihan kylmällä vedellä ensin. Eikä niissä mitään sen ihmeempiä bakteereita ole kuin alapäässä muutenkaan. Eli ihan normaali alkkareitten pesu.
Vierailija kirjoitti:
Nehän pitää pestä 60 asteessa, muuten bakteerit alkavat lisääntyä. Voiko ne pestä muun pyykin mukana, jos kovin veriset? Jos pelkät pikkarit pesee, aika kalliiksi tulee pyörittää 60 asteen pyykissä pelkkiä pikkareita.
Voi pestä muun pyykin kanssa. Huuhtelu ja/tai liotus ennen pesukoneeseen laittamista. Muutenkin kannattaa olla useammat pikkarit joita ns. kerää pyykkiin kuten muutakin pyykkiä
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa kaikki kokemukset menkkapikkareista! Itse en ole vaihtamassa, koska kuukuppi toimii minulla täydellisesti, mutta 11 v. tytöllä alkaa kuukautiset luultavasti pian, koska itsellänikin alkoi noihin aikoihin.
Kuukuppi ei varmaankaan tuon ikäiselle toimi ja itse muistan siteet tosi inhottavina. Epäluotettavina, epämukavina, kutittavina, rapisevina ja kaikin puolin hankalina.
Ovatko menkkapikkarit oikeasti niin hyviä, kuin kehutaan, vai onko se vain propagandaa jätteiden vähentämiseksi? Kuukuppi on ollut minulle sellainen pelastus, että käyttäisin sitä vaikka tuottaisi satakertaisesti jätettä siteisiin verrattuna, mutta monet tuntuvat suhtautuvan siihen niin, että sitä käytetään vain ympäristösyistä. Minulla taitaa olla sama epäilys menkkapikkareiden suhteen.
Kannattaa hankkia ainakin kokeiluun.
Itse olen tamponin käyttäjä ja käytän noita menkka alkkareita lisänä. Ei tarvitse niin tarkkaan pohtia milloin ehtii vessaan. Ja yöni nukun myös paremmin kun ei tarvitse ohi vuotoja murehtia.
Paljon miellyttävämmät kuin siteet. Hengittävät paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi pestä? Jos lakanalle sattuu tulemaan verta, ei sitäkään tarvitse erikseen pestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat hyviä, yhdet kestää koko työpäivän/koulupäivän kun ottaa sellaiset, mitkä on kohtalaiseen/runsaaseen vuotoon tarkoitetut.
Hurjan paljon mukavammat kuin siteet.
Jos kerran nuo pikkarit kestää imukykyisinä koko päivän, niin olisipa omana kouluaikanani ollut näitä pikkareita. Se siteen vaihto kun oli koulussa hankalaa. Oli puutteelliset wc-tilat.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen käyttänyt kaikkia vaihtoehtoja ja eniten tykkään menkkapikkareista!! Harmi kun näitä hyviä tuli näin myöhään markkinoille, koska itse lähestyn muutamien vuosien päästä vaihdevuosi-ikää. Tyttärelle hankin myös pikkarit, Teen-mallin joita käyttää koulupäivinä sekä kun käy ratsastamassa ja sählyä pelaamssa. Tämä on hyvä opas joka kannattaa lukea https://www.myllymuksut.com/pdf/kestokuukautisopas.pdf
Ovat hyviä, yhdet kestää koko työpäivän/koulupäivän kun ottaa sellaiset, mitkä on kohtalaiseen/runsaaseen vuotoon tarkoitetut.
Hurjan paljon mukavammat kuin siteet.