Mies huomauttelee painosta koko ajan
Minulla on vuosia kestänyt vaikea syömishäiriötausta. Tällä hetkellä painoa on liikaa ja tiedän sen itsekin.
Tuntuu siltä, että miehen huomauttelu menee henkisen kantokyvyn ylitse.
En tiedä miten tästä jatkan eteenpäin. Koko elämä on mennyt miettiessä painoa.
Suoraan sanottuna tekisi mieli tiputtaa heti aamulla 73kg pois.
Jonnekin tämän nyt halusin purkaa mielestäni...
Kommentit (22)
Mulla ei oo syömishäiriöö mut olin ennen 167cm/59kg. Nyt painan 64kg tällä hetkellä ja mies valittaa, että oon liian läski joo tiedän.
Yritän laihtua.
Mieluiten 55kiloon niin on vähän vara lihoa.
Paino selvästi häiritsee häntä. Sinun tehtäväsi on päättää, haluatko olla ihmisen kanssa, jota se noin paljon häiritsee. Voi olla aitoa huolta terveydestäsi ja hän siksi toivoisi saavansa sinut vaikka sitten rumasti huomauttamalla korjaamaan elämäntapojasi. Tai sitten hän vain haluaa loukata sinua ja teidän olisi hyvä erota, vaikka sitten heti aamulla. Sinä itse varmaankin tiedät, kummalla tavalla mies tuon huomauttelunsa tarkoittaa.
Typerä mies kun ryhtyy suhteeseen syömishäiriöisen kanssa.
Älkää antako miestenne harjoittaa tuollaista henkistä väkivaltaa!
Minua ei naisten ylipainot haittaa jos edes hieman meikkausta viitsivät tehdä. En tosin kiihotu metsänpeikolta näyttävältä naturelli-naisesta.
Tiedät, että painoa on selvästi liikaa. Mitä tekisit, jos mies ei koskaan huomauttelisi? Jatkaisit vanhaan malliin, eikä paino putoaisi, mutta ehkä jopa nousisi?
Mä olin tuollaisessa suhteessa. Painoin 56 kg ja olin 171cm silti mies huomautteli painosta ja siitä että tarakka olisi pitänyt olla jumpattu kauniin pyöreäksi. Olin iältäni +40v eli näin jälkikäteen mietittynä todella hyvässä kuosissa ja todella hoikka. Nyt olen 10 kg painavampi ja 10 vuotta vanhempi ja mies on todellakin historiaa.
Ongelman juurisyy oli se, että mies oli rakastunut työkaveriinsa joka oli nuori salibimbo, jolla oli tekoripsistä lähtien kaikki mahdolliset härpäkkeet asennettuna. Näin jälkikäteen mietittynä tajuan, että kyse oli todella ikävästä henkisestä väkivallasta, jolla mies yritti musertaa itsetuntoni lopullisesti. Vaikka olisin ollut pelkkä luuranko niin en olisi kuitenkaan ollut tuo nuori salibimbo.
Kannattaa nostaa kytkintä ja etsiä fiksumpi mies.
Vierailija kirjoitti:
No miehiä ei ne syömishäiriöt ja mt-ongelmat tunnu haittaavan, kunhan nainen on hoikka ja nätti.
Minulla ei syömishäiriötä ole ollut, jos ei sitten lasketa sitä, että miehen mukaan olen "valas joka syö enemmän kuin kuluttaa". Joskus taas läski, ja jos yllättää syömästä niin siitä pitää kettuilla. Ja kaikki vaivat häviäisivät jos laihtuisin.
Kyllä tämä alkaa riittää. Olen jo viisikymppinen, ja ollut alipainoinen suuren osan elämästäni, en halua olla luurankokaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miehiä ei ne syömishäiriöt ja mt-ongelmat tunnu haittaavan, kunhan nainen on hoikka ja nätti.
On niitä mt-ongelmia ylipainoisillakin. Mieluummin sitten edes hoikka ja nätti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei syömishäiriötä ole ollut, jos ei sitten lasketa sitä, että miehen mukaan olen "valas joka syö enemmän kuin kuluttaa". Joskus taas läski, ja jos yllättää syömästä niin siitä pitää kettuilla. Ja kaikki vaivat häviäisivät jos laihtuisin.
Kyllä tämä alkaa riittää. Olen jo viisikymppinen, ja ollut alipainoinen suuren osan elämästäni, en halua olla luurankokaan enää.
Et näe mitään välimuotoa luurangon ja ylipainoisen välillä?
Ajatuksen aihetta olen tästä saanut. Taidanpa puhua miehen kanssa asiasta vakavammin heti, kun huomenna töistä kotiutuu. Ihan hyvä pointti tuo henkinen väkivalta: sitähän tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Paino selvästi häiritsee häntä. Sinun tehtäväsi on päättää, haluatko olla ihmisen kanssa, jota se noin paljon häiritsee. Voi olla aitoa huolta terveydestäsi ja hän siksi toivoisi saavansa sinut vaikka sitten rumasti huomauttamalla korjaamaan elämäntapojasi. Tai sitten hän vain haluaa loukata sinua ja teidän olisi hyvä erota, vaikka sitten heti aamulla. Sinä itse varmaankin tiedät, kummalla tavalla mies tuon huomauttelunsa tarkoittaa.
Mistä olet päätellyt, että mies huomauttaa ikävällä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä alkaa riittää. Olen jo viisikymppinen, ja ollut alipainoinen suuren osan elämästäni, en halua olla luurankokaan enää.Et näe mitään välimuotoa luurangon ja ylipainoisen välillä?
No minulla se vaihtui suht nopeasti sinne ylipainoon. Ja mitä väliä sillä, en miehen vuoksi tiputa kiloakaan, ennemmin lähtee ne reilu 50 kiloa painolastia. (Se mies, jos et ymmärtänyt. Ja siis hän on luuranko, joten oletan että minunkin pitäisi olla)
Laitapa joku esimerkki lauseesta, jonka mies on sanonut. Sanantarkalleen.
Ei voida tietää taas onko kyseessä:
"Älä syö enempää ku oot tollanen s... läski"
Vai
"Onkohan tää mekko jääny mulle pieneksi?"
"Niin no.. Kyllähän se vähän kireeltä näyttää..."
"HAUKUTSÄ MUA LÄSKIKS?!?!?!?!?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä alkaa riittää. Olen jo viisikymppinen, ja ollut alipainoinen suuren osan elämästäni, en halua olla luurankokaan enää.Et näe mitään välimuotoa luurangon ja ylipainoisen välillä?
No minulla se vaihtui suht nopeasti sinne ylipainoon. Ja mitä väliä sillä, en miehen vuoksi tiputa kiloakaan, ennemmin lähtee ne reilu 50 kiloa painolastia. (Se mies, jos et ymmärtänyt. Ja siis hän on luuranko, joten oletan että minunkin pitäisi olla)
Mielipide-ero sitten. Tuskin kukaan on luuranko. Toinen tykkää laihoista ja toinen ei. Tee ratkaisusi.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei naisten ylipainot haittaa jos edes hieman meikkausta viitsivät tehdä. En tosin kiihotu metsänpeikolta näyttävältä naturelli-naisesta.
Ketä luulet kiinnostavan sun kiihottumiset tai niiden puute,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipide-ero sitten. Tuskin kukaan on luuranko. Toinen tykkää laihoista ja toinen ei. Tee ratkaisusi.
Miksei vakavasti alipainoinen voisi olla käytännössä luuranko?
Eroa. Henkisestä väkivallasta ei tarvitse kärsiä.