Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää antako varauksetonta tukea niille, jotka ruikuttaa jätetyksi tulemista

Vierailija
29.12.2022 |

Se on helppoa hakea sympatiaa ja kertoa, kuinka toinen oli paska ja jätti. Olen tähän ikään mennessä oppinut huomaamaan näillä asioilla olevan kuitenkin kaksi puolta. Tuppaa aina jäämään kertomatta ne omalta kannalta negatiiviset asiat joiden tiimoilta itse ei toiminut oikein. Siellä voi olla joskus todella suuriakin juttuja taustalla joista marttyyri vaikenee.

Ennen kuin tuette ruikuttajaa ja tsemppaatte tätä samalla haukkuen hänen ex-kumppaninsa, niin muistakaa, että ette tiedä loppujen lopuksi läheskään kaikkea koko totuudesta. Tälläkin palstalla noita sympatiaa kerjääviä ruikuttajia nyyhkytarinoineen riittää.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheistä ihmistä tietenkin tuen. Huom. tukeminen ei tarkoita sitä, että uskon kaiken, mitä sanoo ja menen itse tunteella mukaan. Surussa ja kriisissä ei vain ole mitään hyötyä siitä, että alan epäilemään ystäväni kertomaa tai kehoitan katsomaan peiliin. Yleensä kun aikaa kuluu erosta, ihminen alkaa itsekin miettimään, mikä oli oma osuus tapahtumiin.

Kaikki eivät mieti, se on ongelma. Toistetaan samoja virheitä ja haukutaan koko vastakkainen sukupuoli. Siihrn omaan osuuteen voi hyvin herätellä positiivisestikkin.

Sen herättelyn aika vain ei ole silloin, kun erotilanne on akuutti.

Eikä sen haukkumisen nyt ainakaan. Oikeastaan pitkän suhteen jälkeen se on kyllä aika halventavaakin sille surijalle. Olit sen idiootin kanssa 10-vuotta, eli olet idiootti.

Jaa. Itse en tunne ihmisiä, jotka toimisivat noinkaan. Absurdi ajatuskin.

Vierailija
22/35 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narskut usein esittää jätettyä ja uhria ihan kuin suhde olisi loppunut heistä riippumattomista syistä. Jos joku jatkuvasti jätetään niin eiköhän vika ole siinä yhteisessä nimittäjässä eikä kaikissa muissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheistä ihmistä tietenkin tuen. Huom. tukeminen ei tarkoita sitä, että uskon kaiken, mitä sanoo ja menen itse tunteella mukaan. Surussa ja kriisissä ei vain ole mitään hyötyä siitä, että alan epäilemään ystäväni kertomaa tai kehoitan katsomaan peiliin. Yleensä kun aikaa kuluu erosta, ihminen alkaa itsekin miettimään, mikä oli oma osuus tapahtumiin.

Kaikki eivät mieti, se on ongelma. Toistetaan samoja virheitä ja haukutaan koko vastakkainen sukupuoli. Siihrn omaan osuuteen voi hyvin herätellä positiivisestikkin.

Eikä sen haukkumisen nyt ainakaan. Oikeastaan pitkän suhteen jälkeen se on kyllä aika halventavaakin sille surijalle. Olit sen idiootin kanssa 10-vuotta, eli olet idiootti.

Ääh. Tarkoitin että se haukkuminen on molempia halventavaa, vaikka sitä ei nyt noin suoraan sanoisikaan.

Vierailija
24/35 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oi miksi AINA lankean mieheen joka ravintolan pöydässä näyttää sliipatulta ja yksinäiseltä pöydässä ja avattu skumppapullo odottaa juojaansa?

Vierailija
25/35 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narskut usein esittää jätettyä ja uhria ihan kuin suhde olisi loppunut heistä riippumattomista syistä. Jos joku jatkuvasti jätetään niin eiköhän vika ole siinä yhteisessä nimittäjässä eikä kaikissa muissa.

Kyllä uhrin viitta harteille sopii ja pari kyyneltä silmäkulmaan. T: pm

Vierailija
26/35 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen nimittäjä on uniikki tatuointi alaselässä jonka joka nainen suostuu ottamaan. Etulantioon otetulla tatuoinnilla on oma koodinsa vankilamaailmassa.

Vierailija
27/35 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän mitään varsinaista vikaa tarvitse olla kenessäkään. Ehkä ei vain sovittu yhteen, tai löytyi joku toinen joka sopi eksälle paljon paremmin.

Vierailija
28/35 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten pitäisi sanoa? Tuskinpa edes terapeutti sanoo heti asiakkaalleen, että etsipäs nyt vain vikaa itsestäsi, kun tämä on tullut jätetyksi. Sellainen puhe ei ole kovin rakentavaa eikä auta yhtään.

Se terapeutti hakkuu sitä exää? Ok.

Ei kumpaakaan tarvitse haukkua välttämättä.

Vierailija
29/35 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tuen ystäviäni ja läheisiä heidän surussaan ja kuuntelen. Minun asiani ei ole miettiä syyllisiä, tuomita tai arvostella. 

Vierailija
30/35 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääh. Tarkoitin että se haukkuminen on molempia halventavaa, vaikka sitä ei nyt noin suoraan sanoisikaan.

Niin? Kyllä minä sen tajuan. Ihmettelin lähinnä, miksi kukaan "tukisi" läheistään haukkumalla jotenkin tämän exää?

Vierailija
31/35 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, yleensä tuen nimenomaan omia ystäviäni enkä mieti että mikä on motiivi siihen tai tähän, ystävän tehtävä on hyväksyä ystäviltään sen sortin arveluttava käytös, johon kukin meistä sortuu.

No hyvä tietää tämä. Minullakin on kavereita, jotka ovat käyneet nusasemassa vähä vierasta tussuraa ja erohan siitä on sitten tullut. Olen tähän asti ollut tuomitseva, että mitäs kävit vieraissa, mutta pitääkin tästä lähtien olla tukena ja hyväksyä tuo eroon johtanut arveluttava käytös.

Jos kaveri on surullinen ja kaipaa tukea tilanteensa kanssa, miksipä et häntä tukisi. Sehän on ystävien tehtävä, eikä tuomita. Mutta ei sinun silti ole pakko hyväksyä hänen tekojaan, kovastihan tuo vaikuttaa siltä että itsekin niiden kanssa kipuilee, jos kerran tukea tarvitsee.

Vierailija
32/35 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole ikinä jätetty ja mieheni rakastaa minua yhä vaikka vaikka + 60v olemme. On kaikki vapaa ajat kanssani eikä juurikaan jätä minua yksin. Vahtii minua kuin haukka 🤣 vaikka olen vanha ja lihavakin niin ettei kyllä muut miehet kiinnitä mitään huomioo. 

Vierailija
33/35 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten pitäisi sanoa? Tuskinpa edes terapeutti sanoo heti asiakkaalleen, että etsipäs nyt vain vikaa itsestäsi, kun tämä on tullut jätetyksi. Sellainen puhe ei ole kovin rakentavaa eikä auta yhtään.

Se terapeutti hakkuu sitä exää? Ok.

Miksi ajattelet, että terapeutti haukkuisi jotakuta?

Vierailija
34/35 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Kyllä minä sen tajuan. Ihmettelin lähinnä, miksi kukaan "tukisi" läheistään haukkumalla jotenkin tämän exää?

En ymmärrä minäkään mutta tiedostan ilmiön olemassaolon varsin hyvin.

Vierailija
35/35 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet antavat varauksettoman tuen ystävälleen, vaikka tämä olisi tehnyt mitä.

Olenkin ihmetellyt, että mistä jotkut ihmiset saavat kannustusjoukkonsa kaikenlaiselle kiusaamiselle ym. Mutta näköjään on hyvin paljon ihmisiä, jotka haluavat tukea toista, vaikka sitten kiusaamisessa, syrjimisessä, pettämisessä, jne.

Minulla on appi, joka on tehnyt minua kohtaan asioita ihan vain tarkoituksenaan kiusata ja vahingoittaa minua. Ovat myöntäneet anopin kanssa, että silkasta kiusaamisesta on kyse. Ihmettelin silloin, kun puhuivat, että tällä kiusaamisella on kannattajia. Ja olen niitä lausuntoja omin korvinkin kuullut. Näköjään sellaisia ihmisiä on tässäkin ketjussa paljon, jotka ovat valmiit tukemaan toisia pahassakin.

Minä en ole enää appivanhempien kanssa tekemisissä. Ikävä kyllä eivät ole kuolleet vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan