Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korkosuojatuotteet olisi pitänyt nähdä sijoitusinstrumentteina

Vierailija
29.12.2022 |

Huuli pyöreänä kuuntelin kesällä 2021, kuinka lehdissä annettiin, jopa ihan alan lehdissä tyyliin Kauppalehti, neuvoina ihmisille korkojen nousua vastaan, että säästäkää, älkää suojautuko koroilta.
Vastuutonta. Olisi pitänyt ehdottomasti neuvoa kaikkia suojautumaan koroilta.
Se on halpa tapa välttää lähes varmasti eteen tulossa olleita kuluja.
Ilmeisesti pankit tai korkosuojausjohdannaisten myyjät olivat siellä viestin takana?
Halpa tapa, josta pääsee kuluista eroon, jos korkoympäristö olisi palaamassa miinukselle.
Mutta ei. Ihmisiä johdettiin suoraan harhaan.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähä älyiset putsattu kirjoitti:

juurihan 1-4v on puhuttu että kun ostaa asunnon kannattaa ostaa toinenkin vipu varrella sen tuotto kun maksaa kummankin lainan menot saatikka kolmas jo toisi tulojakin. dansken ja opn edustajat kävivät jopa parolan sotilas kodissakin tätä ilosanomaa julistamassa  poikkesivat myös myynti matkallaan vanhusten talossakin kaupustelemassa. miksei lehdet nyt tee juttuja vipu vilmoista ja villeistä. 

JOS tuon olisi tehnyt kiinteällä korolla, kuten osaavat asuntosijoittajat tekivät, niin monelle ehkä ihan jees diili. Toki yhtiövelkaa olisi pitänyt karttaa (tai suojata sekin). Tosin en olisi ostanut asuntoja viime aikoina, vaan ennemmin myynyt, noin yleisesti ottaen.

Ap

Vierailija
42/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla joku korkosuojafeti*si, kun jauhat samaa useassa ketjussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäi levy päälle, osta välillä muutakin kuin meiran osakkeita.

Kyllähän 4 ällän ylioppilas osaa vaikka mitä. Paitsi matematiikkaa kun siitä tuli vain C.

Pitkän matikan C = lyhyen L vuonna 1991

Ap

Vierailija
44/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla joku korkosuojafeti*si, kun jauhat samaa useassa ketjussa?

Olen helpon rahan perään, joo.

Ap

Vierailija
45/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika lyhyellä aikaperspektiivillä itsekin arvioit asiaa, jos vertaa vaikka keskimääräiseen asuntolainan pituuteen.

Mielestänien, siinä oli AIKA MONTA VIIKKOA JA KUUKAUTTA aikaa toimia. Suojautua, varautua. Kuka hullu uskoi, että korot ovat aina pakkasella?! :D

Ap

Sellainen hullu, joka ottaa niin ison velan, että tarttee korkokaton?

Itse ostin juuri uuden asunnon ja olen valmis maksamaan siitä 3/4 heti pois, jos lainakorot menevät yli 6%.

Vierailija
46/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä rahastetaan köyhiä asunnonostajia eli ihan hyvä sijoitustuote pankeille. Säälittää ne reppanat, jotka joutuvat tuollaisen pankilta ostamaan.

Et taida tietää, että ammattisijoittajat käyttivät noita nimenomaan? Totta kai!!!!! Silloin otetaan rahaa, kun raha on halpaa!!! Ei silloin, kun se on kallista.

Se voidaan vieläpä LUKITA olemaan halpaa ajoille, jolloin se on muille kallista!

Ap

Itse lukitsin kiinteällä tasaerällä. Sitä ei vaan köyhät saa.

Et ole lukinnut mitään, sori korkokuluistasi tulee ihan hävyttömät. Jatkat lainanmaksua, kun muilla se on jo ohi.

Ap

Lainaa on tällä hetkellä 8000€. Tuleeko hävytöntä?

Vierailija
47/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka urpo ottaa jotain korkosuojatuotteita, kun saa kiinteääkin korkoa?

Vierailija
48/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika lyhyellä aikaperspektiivillä itsekin arvioit asiaa, jos vertaa vaikka keskimääräiseen asuntolainan pituuteen.

Mielestänien, siinä oli AIKA MONTA VIIKKOA JA KUUKAUTTA aikaa toimia. Suojautua, varautua. Kuka hullu uskoi, että korot ovat aina pakkasella?! :D

Ap

Itse ostin juuri uuden asunnon ja olen valmis maksamaan siitä 3/4 heti pois, jos lainakorot menevät yli 6%.

Tuollalailla et vaurastu. Puhutaan ennemmin sijoitusasunnon ostosta.

Ap

Vierailija
49/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän 4 ällän ylioppilas osaa vaikka mitä. Paitsi matematiikkaa kun siitä tuli vain C.

Ap

Miten noin vanhalla on vielä asuntolainaa? Itse 43v ja alle kymppitonni jäljellä Helsingissä sijaitsevasta 100-neliöisestä kodista.

Vierailija
50/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse otin syksyllä 2020 parhaimman korkosuojauksen asuntolainaan. N-pankista ihan ehdottivat tuota ja sanoin, että otan 10 vuodeksi parhaimman suojauksen. Sanoivat pankistakin, että tuskin korot mihinkään nousevat. Kuinkas sitten kävikään :) Maksan samaa pientä kuukausisummaa seuraavat lähemmäs 10 vuotta. Kyllä insinööri osaa nää rahahommat. 

Nyt pukkaa sen tason satua, ettei kukaan usko.  Danske oli meillä aikanaan, joka ei yrittänyt väkisin tuputtaa suojia ja vakuutusta lainan kylkeen.

Vierailija
51/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka urpo ottaa jotain korkosuojatuotteita, kun saa kiinteääkin korkoa?

Kiinteä korko = korkosuojaustuote mitä vankimmissa määrin.

En itse halunnut sitä, koska lainaa ei voi maksaa kuluitta pois kesken laina-ajan.

Ap

Vierailija
52/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten noin vanhalla on vielä asuntolainaa? Itse 43v ja alle kymppitonni jäljellä Helsingissä sijaitsevasta 100-neliöisestä kodista.

Ei mulla ole asuntolainaa. Missä sanoin, että mulla on asuntolaina? Se on perintöveroon otettu laina. Vero oli 230 000€.

Ap

Vierailija
53/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuollalailla et vaurastu. Puhutaan ennemmin sijoitusasunnon ostosta.

Ap

Sori, nyt en ymmärrä logiikkaasi. Jos maksan pois asunnosta 3/4, niin minulle jää aika pirusti enemmön rahaa sijoittaa kuukausittain palkasta.

Vierailija
54/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei mulla ole asuntolainaa. Missä sanoin, että mulla on asuntolaina? Se on perintöveroon otettu laina. Vero oli 230 000€.

Ap

Toivottavasti perinnön arvo kattaa 230t euron velan ja koron, jota olet muistaakseni maksanut jo jonkun aikaa, kun viimeksi täällä avauduit.

Vierailija
55/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ok. Eli sulla on joku maatila lainan vakuutena? Onko ihan urbaanin elämän mahdollistamiseksi otettu se laina?

Vierailija
56/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä rahastetaan köyhiä asunnonostajia eli ihan hyvä sijoitustuote pankeille. Säälittää ne reppanat, jotka joutuvat tuollaisen pankilta ostamaan.

Et taida tietää, että ammattisijoittajat käyttivät noita nimenomaan? Totta kai!!!!! Silloin otetaan rahaa, kun raha on halpaa!!! Ei silloin, kun se on kallista.

Se voidaan vieläpä LUKITA olemaan halpaa ajoille, jolloin se on muille kallista!

Ap

Itse lukitsin kiinteällä tasaerällä. Sitä ei vaan köyhät saa.

Et ole lukinnut mitään, sori korkokuluistasi tulee ihan hävyttömät. Jatkat lainanmaksua, kun muilla se on jo ohi.

Ap

Lainaa on tällä hetkellä 8000€. Tuleeko hävytöntä?

No ei ole toki paljon. Mutta tilanteesi ei siis liity otsikkoon ja aloitukseen paljon mitenkään. Se oli miettiä sitä, että olisihan korkosuojaus pitänyt nähdä sijoitustuotteena 2020 - 2021! Miksei jo pari vuotta aikaisemminkin, jos pitkä ja iso laina.

Ap

Vierailija
57/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ok. Eli sulla on joku maatila lainan vakuutena? Onko ihan urbaanin elämän mahdollistamiseksi otettu se laina?

Ei ja ei. Tajuatko, ettei ole mitään syytä myydä sijoituksia ja maksaa pois 230 000€, kun voi jättää sijoitukset tuottamaan ja maksaa veron velalla?

Sijoitukset maksavat lainan ja saat pitää ne. Eli syödä kakkua ja pitää sen.

Ap

Vierailija
58/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vaan 7cm. korkoja, nuorena jopa 12cm.

Vierailija
59/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Toivottavasti perinnön arvo kattaa 230t euron velan ja koron, jota olet muistaakseni maksanut jo jonkun aikaa, kun viimeksi täällä avauduit.

No mikähän on perinnön koko, jos vero siitä on 230 000€? Mietipä.

Ap

Vierailija
60/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Tänään viimeksi ja useampaan otteeseen. Kova on hätä omasta pärjäämisestä, vaikka ikää jo on