Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korkosuojatuotteet olisi pitänyt nähdä sijoitusinstrumentteina

Vierailija
29.12.2022 |

Huuli pyöreänä kuuntelin kesällä 2021, kuinka lehdissä annettiin, jopa ihan alan lehdissä tyyliin Kauppalehti, neuvoina ihmisille korkojen nousua vastaan, että säästäkää, älkää suojautuko koroilta.
Vastuutonta. Olisi pitänyt ehdottomasti neuvoa kaikkia suojautumaan koroilta.
Se on halpa tapa välttää lähes varmasti eteen tulossa olleita kuluja.
Ilmeisesti pankit tai korkosuojausjohdannaisten myyjät olivat siellä viestin takana?
Halpa tapa, josta pääsee kuluista eroon, jos korkoympäristö olisi palaamassa miinukselle.
Mutta ei. Ihmisiä johdettiin suoraan harhaan.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse otin syksyllä 2020 parhaimman korkosuojauksen asuntolainaan. N-pankista ihan ehdottivat tuota ja sanoin, että otan 10 vuodeksi parhaimman suojauksen. Sanoivat pankistakin, että tuskin korot mihinkään nousevat. Kuinkas sitten kävikään :) Maksan samaa pientä kuukausisummaa seuraavat lähemmäs 10 vuotta. Kyllä insinööri osaa nää rahahommat. 

Mikä se korko kattosi on? Ja oletteko maksanut sen kattosumman koko ajan. Niin ne sopimusehdot nykyään on. Siinä on monta prosenttia markkinakorkoon.

Vattu taas joku tampio selittää!!!! Ei ole MONTAA prosenttia, minulla oli 0,7%!!!! Ilmeisesti monilla on ollut asuntolainoissaan vielä matalammat. Mulla oli muu laina, niin siksi vähän kalliimpi.

Ap

Ei noin matalaa ole saanut viimevuosina.

Vierailija
22/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu sopimuksen ehdoista. Kyllä moni laski, että varsinkin viime vuonna ehdot oli tosi huonot. Joku vanha sopimus, jossa oikeasti on katto, eikä tarvitse maksaa ylimääräistä , on hyvä. Katsotaan mihin korot nousee. Onhan nykyiset kattosopimukset aika korkeita.

Mikä vanha sopimus on muka hyvä? Kyllä mä sanon, että ne parhaat korkokattosopimukset tehtiin 2020 - syksy 2021.

Ap

Tuohon aikaan sait sopimuksen, jossa maksat suoraan sitä kattokorkoa. Ja se oli melkein kolme prosenttia korkeampi kuin markkinakorko. Auttaa se, jos korot nousee nyt taivaisiin .

Siis mitä sä horiset? Mihin aikaan? 10 vuotta sitten? Sulla on vanhaa tietoa, ei ole mitään 3% korkeampi, vaan mulla oli 0,7% jne lue edellinen postaus.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse otin syksyllä 2020 parhaimman korkosuojauksen asuntolainaan. N-pankista ihan ehdottivat tuota ja sanoin, että otan 10 vuodeksi parhaimman suojauksen. Sanoivat pankistakin, että tuskin korot mihinkään nousevat. Kuinkas sitten kävikään :) Maksan samaa pientä kuukausisummaa seuraavat lähemmäs 10 vuotta. Kyllä insinööri osaa nää rahahommat. 

Mikä se korko kattosi on? Ja oletteko maksanut sen kattosumman koko ajan. Niin ne sopimusehdot nykyään on. Siinä on monta prosenttia markkinakorkoon.

Vattu taas joku tampio selittää!!!! Ei ole MONTAA prosenttia, minulla oli 0,7%!!!! Ilmeisesti monilla on ollut asuntolainoissaan vielä matalammat. Mulla oli muu laina, niin siksi vähän kalliimpi.

Ap

Ei noin matalaa ole saanut viimevuosina.

Onhan!!!!!!!!! Kai mä nyt tiedän, koska mulla on. Ja noin vuota aiemmin sain lähes yhtä hyvällä hinnalla. Sitten vaihdoin pankkia ja sain vielä vähän paremman.

Ap

Vierailija
24/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä taas meirattaa kovasti, tämä ap on hulvaton tapaus!

Vierailija
25/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäikö levy päälle?

Vierailija
26/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkoihin saa myös kantalaput

Vierailija
27/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään oo niin viisas kuin insinööri. Paitsi diplomi-insinööri.

Vierailija
28/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkien ekonomit eivät osaa taloudenpitoa, koska jos osaisivat, he olisivat tienneet, että korkosuojaus kannattaa, siitä pääsee halutessaan kuluitta eroon, sitä ei tarvitse maksaaa ennalta pois, vaan voi maksaa lainan ohessa, korkoputki oli niin halpa, ettei myöskään sen lyhyehköaikaisella, mahdollisella turhuudella ollut mitään väliä jne jne jne.

Ap

Vierailija
29/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä rahastetaan köyhiä asunnonostajia eli ihan hyvä sijoitustuote pankeille. Säälittää ne reppanat, jotka joutuvat tuollaisen pankilta ostamaan.

Vierailija
30/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä taas meirattaa kovasti, tämä ap on hulvaton tapaus!

Mietipä ihan vakavasti ottaen yksi hetki, että mitäpä, jos ekonomit olisivat osanneet vastata kysymyksiin koroiltasuojautumisesta oikein?

Ap

Vierailija
31/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä rahastetaan köyhiä asunnonostajia eli ihan hyvä sijoitustuote pankeille. Säälittää ne reppanat, jotka joutuvat tuollaisen pankilta ostamaan.

Et taida tietää, että ammattisijoittajat käyttivät noita nimenomaan? Totta kai!!!!! Silloin otetaan rahaa, kun raha on halpaa!!! Ei silloin, kun se on kallista.

Se voidaan vieläpä LUKITA olemaan halpaa ajoille, jolloin se on muille kallista!

Ap

Vierailija
32/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on peltikatto.

Vierailija
33/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää, että ammattisijoittajat käyttivät noita nimenomaan? Totta kai!!!!! Silloin otetaan rahaa, kun raha on halpaa!!! Ei silloin, kun se on kallista.

Se voidaan vieläpä LUKITA olemaan halpaa ajoille, jolloin se on muille kallista!

Ap

Itse lukitsin kiinteällä tasaerällä. Sitä ei vaan köyhät saa.

Vierailija
34/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurihan 1-4v on puhuttu että kun ostaa asunnon kannattaa ostaa toinenkin vipu varrella sen tuotto kun maksaa kummankin lainan menot saatikka kolmas jo toisi tulojakin. dansken ja opn edustajat kävivät jopa parolan sotilas kodissakin tätä ilosanomaa julistamassa  poikkesivat myös myynti matkallaan vanhusten talossakin kaupustelemassa. miksei lehdet nyt tee juttuja vipu vilmoista ja villeistä. 

Vierailija
35/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi levy päälle, osta välillä muutakin kuin meiran osakkeita.

Kyllähän 4 ällän ylioppilas osaa vaikka mitä. Paitsi matematiikkaa kun siitä tuli vain C.

Vierailija
36/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lyhyellä aikaperspektiivillä itsekin arvioit asiaa, jos vertaa vaikka keskimääräiseen asuntolainan pituuteen.

Vierailija
37/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, tää on Vauva-palsta.

Eksyitkö?

Alkaa olla tämä täys niitä vauva juttuja. Muusta ei osata keskustella kun vauva sitä vauva tätä.

Voitaisko välillä jostakin muusta?

Vierailija
38/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itse lukitsin kiinteällä tasaerällä. Sitä ei vaan köyhät saa.

Et ole lukinnut mitään, sori korkokuluistasi tulee ihan hävyttömät. Jatkat lainanmaksua, kun muilla se on jo ohi.

Ap

Vierailija
39/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika lyhyellä aikaperspektiivillä itsekin arvioit asiaa, jos vertaa vaikka keskimääräiseen asuntolainan pituuteen.

Mielestänien, siinä oli AIKA MONTA VIIKKOA JA KUUKAUTTA aikaa toimia. Suojautua, varautua. Kuka hullu uskoi, että korot ovat aina pakkasella?! :D

Ap

Vierailija
40/66 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi reppana ap, kyllä sinä voit olla tyytyväinen kalliiseen sopimukseesi vaikka muut osaakin laskea eikä ole kanssasi samaa mieltä.