Helsingissä vanhat asunto-osakkeet tulleet vuodessa alas 6,5 prosenttia ja sama meno jatkunee..
Kommentit (16)
Kohta saa tavallinen kivastivelkainen antaa lisä vakuuksia lainojensa vakuudeksi, kun hinnat näköjään pulkkamäessä.
Jolle löydy. Niin pankki pakkolunastaa ja laittaa huutokauppaan, kuten -90 luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Kohta saa tavallinen kivastivelkainen antaa lisä vakuuksia lainojensa vakuudeksi, kun hinnat näköjään pulkkamäessä.
Jolle löydy. Niin pankki pakkolunastaa ja laittaa huutokauppaan, kuten -90 luvulla.
Vanhentunutta tietoa. Kunhan hoitaa lyhennyksensä, lisävakuuksia ei vaadita
nyt alkaa vivuttajien alahuuli väpättää
No ei pidä paikkaansa. Juuri joulun alla myyntiin perikunnan törkeästi ylihinnoiteltu kt-asunto Helsingistä Meilahdesta eikä edes ekaa näyttöä ehtiny olla kun 3 ostajaa alkoi vetää tarjouskilpailua. Välittäjä huudatti hinnan niin tappiin että alkoi suorastaan hävettää. Asunto on rakennettu v. 1956.
Vierailija kirjoitti:
No ei pidä paikkaansa. Juuri joulun alla myyntiin perikunnan törkeästi ylihinnoiteltu kt-asunto Helsingistä Meilahdesta eikä edes ekaa näyttöä ehtiny olla kun 3 ostajaa alkoi vetää tarjouskilpailua. Välittäjä huudatti hinnan niin tappiin että alkoi suorastaan hävettää. Asunto on rakennettu v. 1956.
Yksittäistapauksilla ei voi yleistää. Yleisesti ottaen (varmaan keskiarvo) asuntojen hinnat on laskeneet.
En ymmärrä tätä keskustelua.
Minun asuntoni ei ole tullut yhtään alas. Parvekkeen kaiteen tasolta maahan oli tänään 16 m 25 cm kuten aina ennenkin. Ei mitään muutosta. 6,5 % olisi 1,0625 metriä, joten olisin varmasti huomannut sen heti.
En usko, että naapuritaloissakaaan on tapahtunut muutosta ainakaan ylemmissä kerroksissa. Sellaisen huomaisi ihan silmämääräisestikin.
Kuinka monta aloitusta on tehty romahtaneista hinnoista, nousevista koroista ja sijoittajien kaatuvista korttitaloista? Hyvillä mielin kyselty että miltä nyt tuntuu vivuttelijat, alkaako housut tutista viimeinkin?
Tuntuu että paljon on tyytyväistä porukkaa, joka nauttii kun sijoittajien riskit rupeavat konkretisoitumaan. Miksi?
Otsikon mukaan 7. kerroksen asuntoni on hyvää vauhtia putoamassa 6. kerroksen asunnoksi. Hui kauhistus.
Vielä on varaa tulla alas. Hinnoissa on ilmaa.
Kyse on vääristä rakennusohjeista. Oikeat rakennusohjeet löytyvät 2. Mooseksen kirjan 25. luvusta. Karttakaa vääriä profeettoja !
25:1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
25:2 "Sano israelilaisille, että he kokoavat anteja minulle; jokaiselta, jonka sydän on siihen altis, ottakaa vastaan anti minulle.
25:3 Ja nämä ovat ne annit, joita teidän on otettava vastaan heiltä: kultaa, hopeata ja vaskea,
25:4 punasinisiä, purppuranpunaisia ja helakanpunaisia lankoja ja valkoisia pellavalankoja sekä vuohenkarvoja,
25:5 punaisia oinaannahkoja, sireeninnahkoja, akasiapuuta,
25:6 öljyä seitsenhaaraista lamppua varten, hajuaineita voiteluöljyä ja hyvänhajuista suitsutusta varten,
25:7 onyks-kiviä ja muita jalokiviä kasukkaa ja rintakilpeä varten.
25:8 Ja tehkööt he minulle pyhäkön asuakseni heidän keskellään.
25:9 Tehkää asumus ja kaikki sen kalusto tarkoin sen kaavan mukaan, jonka minä sinulle näytän.
25:10 Tehkööt he arkin akasiapuusta, puolenkolmatta kyynärän pituisen, puolentoista kyynärän levyisen ja puolentoista kyynärän korkuisen.
25:11 Ja päällystä se puhtaalla kullalla, päällystä se sisältä ja ulkoa; ja tee siihen kultareunus yltympäri.
25:12 Ja vala siihen neljä kultarengasta ja kiinnitä ne sen neljään jalkaan, niin että kaksi rengasta tulee sen toiselle puolelle ja kaksi rengasta sen toiselle puolelle.
25:13 Ja tee korennot akasiapuusta ja päällystä ne kullalla.
25:14 Ja pistä renkaisiin arkin sivuille korennot, joilla arkki on kannettava.
25:15 Korennot jääkööt arkin renkaisiin, älköönkä niitä vedettäkö pois.
25:16 Ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.
25:17 Tee myös armoistuin puhtaasta kullasta, puolenkolmatta kyynärän pituinen ja puolentoista kyynärän levyinen.
25:18 Ja tee kaksi kultakerubia, tee ne kohotakoista tekoa, armoistuimen molempiin päihin.
25:19 Tee toinen kerubi toiseen päähän ja toinen kerubi toiseen päähän. Tehkää kerubit armoistuimesta kohoaviksi, sen kumpaankin päähän.
25:20 Ja kerubit levittäkööt siipensä ylöspäin, niin että ne peittävät siivillänsä armoistuimen, ja niiden kasvot olkoot vastakkain; armoistuinta kohti olkoot kerubien kasvot käännetyt.
25:21 Ja aseta armoistuin arkin päälle ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.
25:22 Ja siinä minä ilmestyn sinulle ja puhun sinulle armoistuimelta, niiden kahden kerubin välistä, jotka ovat lain arkin päällä, kaiken sen, minkä minä sinun kauttasi israelilaisille säädän.
25:23 Ja tee pöytä akasiapuusta, kahden kyynärän pituinen, kyynärän levyinen ja puolentoista kyynärän korkuinen.
25:24 Ja päällystä se puhtaalla kullalla ja tee siihen kultareunus yltympäri.
25:25 Ja tee sen ympäri kämmenen korkuinen lista ja listan ympäri kultareunus.
25:26 Ja tee siihen neljä kultarengasta ja kiinnitä renkaat sen neljään kulmaan, kunkin neljän jalan kohdalle.
25:27 Renkaat olkoot juuri listan alla niiden korentojen pitiminä, joilla pöytä on kannettava.
25:28 Ja tee ne korennot akasiapuusta ja päällystä ne kullalla, ja niillä on pöytä kannettava.
25:29 Tee myös siihen vadit ja kupit, kannut ja maljat, joista juomauhrit vuodatetaan; tee ne puhtaasta kullasta.
25:30 Ja pidä aina minun edessäni pöydällä näkyleivät.
Minun isoisäni rakensi pääkaupunkiseudulle rintamamiestalon ja siellä mieheni ja minä nyt asumme. Ei siellä imtään tuollaisia hapsuja ja hömpötyksiä ole ja ihan hyv on asua. En hyväksy tuollaisia rakennusohjeita olkoot keneltä tahansa.
Antaa tulla vaan, ei me olla myymässä meidän velatonta perheasuntoa vielä herranhetkeen. Siinähän ne hinnat nousee ja laskee vuorotellen.
montako ketjua tarvitaan samalle aloitukselle?
Vierailija kirjoitti:
Kyse on vääristä rakennusohjeista. Oikeat rakennusohjeet löytyvät 2. Mooseksen kirjan 25. luvusta. Karttakaa vääriä profeettoja !
25:1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
25:2 "Sano israelilaisille, että he kokoavat anteja minulle; jokaiselta, jonka sydän on siihen altis, ottakaa vastaan anti minulle.
25:3 Ja nämä ovat ne annit, joita teidän on otettava vastaan heiltä: kultaa, hopeata ja vaskea,
25:4 punasinisiä, purppuranpunaisia ja helakanpunaisia lankoja ja valkoisia pellavalankoja sekä vuohenkarvoja,
25:5 punaisia oinaannahkoja, sireeninnahkoja, akasiapuuta,
25:6 öljyä seitsenhaaraista lamppua varten, hajuaineita voiteluöljyä ja hyvänhajuista suitsutusta varten,
25:7 onyks-kiviä ja muita jalokiviä kasukkaa ja rintakilpeä varten.
25:8 Ja tehkööt he minulle pyhäkön asuakseni heidän keskellään.
25:9 Tehkää asumus ja kaikki sen kalusto tarkoin sen kaavan mukaan, jonka minä sinulle näytän.
25:10 Tehkööt he arkin akasiapuusta, puolenkolmatta kyynärän pituisen, puolentoista kyynärän levyisen ja puolentoista kyynärän korkuisen.
25:11 Ja päällystä se puhtaalla kullalla, päällystä se sisältä ja ulkoa; ja tee siihen kultareunus yltympäri.
25:12 Ja vala siihen neljä kultarengasta ja kiinnitä ne sen neljään jalkaan, niin että kaksi rengasta tulee sen toiselle puolelle ja kaksi rengasta sen toiselle puolelle.
25:13 Ja tee korennot akasiapuusta ja päällystä ne kullalla.
25:14 Ja pistä renkaisiin arkin sivuille korennot, joilla arkki on kannettava.
25:15 Korennot jääkööt arkin renkaisiin, älköönkä niitä vedettäkö pois.
25:16 Ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.
25:17 Tee myös armoistuin puhtaasta kullasta, puolenkolmatta kyynärän pituinen ja puolentoista kyynärän levyinen.
25:18 Ja tee kaksi kultakerubia, tee ne kohotakoista tekoa, armoistuimen molempiin päihin.
25:19 Tee toinen kerubi toiseen päähän ja toinen kerubi toiseen päähän. Tehkää kerubit armoistuimesta kohoaviksi, sen kumpaankin päähän.
25:20 Ja kerubit levittäkööt siipensä ylöspäin, niin että ne peittävät siivillänsä armoistuimen, ja niiden kasvot olkoot vastakkain; armoistuinta kohti olkoot kerubien kasvot käännetyt.
25:21 Ja aseta armoistuin arkin päälle ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.
25:22 Ja siinä minä ilmestyn sinulle ja puhun sinulle armoistuimelta, niiden kahden kerubin välistä, jotka ovat lain arkin päällä, kaiken sen, minkä minä sinun kauttasi israelilaisille säädän.
25:23 Ja tee pöytä akasiapuusta, kahden kyynärän pituinen, kyynärän levyinen ja puolentoista kyynärän korkuinen.
25:24 Ja päällystä se puhtaalla kullalla ja tee siihen kultareunus yltympäri.
25:25 Ja tee sen ympäri kämmenen korkuinen lista ja listan ympäri kultareunus.
25:26 Ja tee siihen neljä kultarengasta ja kiinnitä renkaat sen neljään kulmaan, kunkin neljän jalan kohdalle.
25:27 Renkaat olkoot juuri listan alla niiden korentojen pitiminä, joilla pöytä on kannettava.
25:28 Ja tee ne korennot akasiapuusta ja päällystä ne kullalla, ja niillä on pöytä kannettava.
25:29 Tee myös siihen vadit ja kupit, kannut ja maljat, joista juomauhrit vuodatetaan; tee ne puhtaasta kullasta.
25:30 Ja pidä aina minun edessäni pöydällä näkyleivät.
jotkut on vain sekasin
tilulilulei sullekin!
Sinä rienasit ! Mooseksen kirjat ovat Jumalan sanaa. Rukoilen kuolemattoman sielusi puolesta, että Herra antaisi sinulle armon.
Velkavipuhimmelisijoittajien paratiisi alkaa romahtaa. Ketjureaktio on käynnistynyt.