Ullanlinnan surman todellinen motiivi
Eri keskustelupalstoilla on pohdittu psykiatrin joulun alla tekemän henkirikoksen perimmäisiä motiiveja. Mikä on sinun arviosi tapahtuneesta?
Kommentit (2695)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastamaan rynnännyt poliisi oli ainakin järkyttynyt tapauksesta.
Nauraako sen olisi pitänyt?
Kyseenalaistaa. Mutta voimme päätellä, ettei ole ainakaan narsisti, koska on tunneälyä. Hyvin toimi, mutta tunneäly ja empatia vei voiton.
Kymppi 👊🙌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt paljastan jotain mitä en ole kertonut kellekään: luulin olevani älykäs. Kirjoitin 5 Laudaturia, joissa laaja matematiikka ja fyssa, englanti, kemia, biologia, 2 eximiaa (äidinkieli ja ruotsi). Olin harhassa, että olen älykäs. Sittemmin hain kandivaiheessa ulkomailta lääkealan työpaikkaa, jossa oli kykytesti. Osoittauduin kokeessa loogisen päättelyn osalta selvästi keskitasoa heikommaksi ja muut kyvyt keskitasoa. Opiskelen loppuvaiheen opintoja yliopistolla ja teen lopputyötä el lis.työtä. Oli jonkinmoinen järkytys. En hevillä sano, että jonkun alan opiskelijat ovat älykkäitä.
Ehkä koe oli poikkeuksellisen korkeavaatimuksinen? Toisaalta kansainvälisissä hommissa on monesti kovat vaatimukset. Suomessa luullaan olevamme hyviä laudatureinimme!
Hyvä että testataan lahjomattomasti luontaista kyvykkyyttä eikä vain onnistunutta koulutuksen estejuoksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketään kiinnosta Porin surma viikko sitten?
Taustat tietäen lähes odotettu tapahtuma.
Väitätkö hienostorouvan sur man olevan jotenkin hirveämmän? Mikä teitä miehiä oikein riivaa? Tänäkin vuonna tulee moni nainen sur matuksi kumppaninsa toimesta.
HÄVETKÄÄ!!!Ei ole kyse noista uhreista, vaan Roopen ammatista ja suunnitelmallisuudesta. Siitä, että Roope olisi voinut olla tuonkin bussikuskin lääkäri. Samanlaisia
Ja se tässä on mielenkiintoista, ettei - toisin kuin Porin tekijä - tappaja tappanut itseään vaan todella yritti Agatha Christien tarinoiden hahmojen tapaan tehdä "täydellisen rikoksen" ja säilyttää oman vapautensa.
Mutta onneksi ei mennyt niin. Nyt tulemme näkemään oikeudessa vaikka mitä satuja ja koottuja selityksiä ynnä muita temppuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt paljastan jotain mitä en ole kertonut kellekään: luulin olevani älykäs. Kirjoitin 5 Laudaturia, joissa laaja matematiikka ja fyssa, englanti, kemia, biologia, 2 eximiaa (äidinkieli ja ruotsi). Olin harhassa, että olen älykäs. Sittemmin hain kandivaiheessa ulkomailta lääkealan työpaikkaa, jossa oli kykytesti. Osoittauduin kokeessa loogisen päättelyn osalta selvästi keskitasoa heikommaksi ja muut kyvyt keskitasoa. Opiskelen loppuvaiheen opintoja yliopistolla ja teen lopputyötä el lis.työtä. Oli jonkinmoinen järkytys. En hevillä sano, että jonkun alan opiskelijat ovat älykkäitä.
Ehkä koe oli poikkeuksellisen korkeavaatimuksinen? Toisaalta kansainvälisissä hommissa on monesti kovat vaatimukset. Suomessa luullaan olevamme hyviä laudatureinimme!
Niin,sinnehän tekijäkin halusi,oikein maailmankansalaiseksi.Mutta ei hän olisi myöskään sinne päässyt kuten et sinäkään päässyt.Pizzanpaistajaksi pääsee ilman testejäkin.
Miten niin ei päässyt? Eikös hän ole opiskellut USA:ssa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tällaisessa tapauksessa uhrin lähipiiriäkin voi osoittaa syyttävällä sormella, koska niin paljon merkkejä oli nähtävissä tekijän ongelmista. Kukaan ei kuitenkaan viitsinyt sekaantua asiaan.
Niin. Se häpeä. Jopa häpeä senkin vuoksi, että epäilty on psykiatri.
Äitini sairastuessaan sai ympärillään kaikki sekaisin. Hän manipuloi lääkäreitä, saneli heille, mitä heidän tulee tehdä. He tekivät. Yritin saada äitiäni pakkohoitoon, hän soitteli minulle kymmeniä kertoja päivässä. Äitini sai lääkärit minua vastaan. Minä olin se sekopää. Minulle hoettiin vain, että Suomessa on itsemäärämisoikeus, jos ei halua hoitoa, ei aikuisen ihmisen sitä tarvitse ottaa, jos ei ole itselleen tai toisille vaaraksi. Tätä kesti vuosia. Välillä soitin äidin asunnolle poliisit puhelujen vuoksi.
Tämä sai minut näyttämään hullulta. Äitini osasi skarpata aina lääkäreiden edessä. Tämä oli erittäin raskasta aikaa.
Tilanne päättyi siihen, että äitini soitti ja ilmoitti menevänsä tappamaan kaikki saatanan lääkärit ja sen jälkeen yritti itsemurhaa enoni lääkkeillä jättäen viestin, jossa luki soittakaa ambulanssi, jos en herää.
Tämän jälkeen sain hänet pakkohoitoon, mutta koskaan en saanut entiselleen.
Hän halusi vaitiolovelvollisuuden, ettei minulle saanut kertoa, mikä diagnoosi hänellä oli. Tämä hankaloitti kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Kuka se Lindström on siinä Lindström & Co Capitalissa? Ymmärsin, että osakkaina olisivat olleet RT ja tämän sisar, mutta onko kolmas henkilö myös sukua?
Mielenkiintoista joka tapauksessa, että yritystoiminta on loppunut samoihin aikoihin ja se otettu pois rekistereistä, kun RT oli mennyt naimisiin uhrin kanssa.
Eleli vaimonsa siivellä.
Kyllä nää häiriögeeniset ovat aikamoinen taakka lähipiirilleen, lapsilleen ja vaimolleen ennenkaikkea. Tässä yksi vastaavanlainen tapaus, tap poi vaimonsa. Ns. itäistä etnisyyttä näyttäisi olevan piirteissä kuvan mukaan.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009251737.html
Oli lastenkin päitä hakannut seinään.
Vink vink, älkää hlvtissä lisääntykö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketään kiinnosta Porin surma viikko sitten?
Taustat tietäen lähes odotettu tapahtuma.
Väitätkö hienostorouvan sur man olevan jotenkin hirveämmän? Mikä teitä miehiä oikein riivaa? Tänäkin vuonna tulee moni nainen sur matuksi kumppaninsa toimesta.
HÄVETKÄÄ!!!Ei ole kyse noista uhreista, vaan Roopen ammatista ja suunnitelmallisuudesta. Siitä, että Roope olisi voinut olla tuonkin bussikuskin lääkäri. Samanlaisia
Ja se tässä on mielenkiintoista, ettei - toisin kuin Porin tekijä - tappaja tappanut itseään vaan todella yritti Agatha Christien tarinoiden hahmojen tapaan tehdä "täydellisen rikoksen" ja säilyttää oman vapautensa.
Mutta onneksi ei mennyt niin. Nyt tulemme näkemään oikeudessa vaikka mitä satuja ja koottuja selityksiä ynnä muita temppuja.
En enää usko siihen, että halusi vapautensa. Uskon tämän olleen hätähuuto ja pääsy suljetulle, sillä mereen ajo ei sitä ollut.
Luulen, että tulee opiskelemaan vielä teologiaa ja niitä, mitä hänelle nuorena ovat olleet tärkeitä. Laulaminen.
Joku voi sanoa, että linnatuomio alenee uskossa. Itse luulen, että hän on yrittänyt elää vanhempiensa unelmaa. Jopa kansainvälisellä tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tällaisessa tapauksessa uhrin lähipiiriäkin voi osoittaa syyttävällä sormella, koska niin paljon merkkejä oli nähtävissä tekijän ongelmista. Kukaan ei kuitenkaan viitsinyt sekaantua asiaan.
Miten voi vaikuttaa jos uhri ei halua muutosta? Mehän emme tiedä kuinka paljon lähipiiri on sekaantunut mutta jos uhri on kieltänyt kaiken ja puuttumisen niin mitä siinä voi lähipiiri tehdä? Ei mitään.
Kaikkein raskainta on lähipiirillä. Ja varmasti myös uhrin ex on huomannut ongelmat. Hän on ollut lastensa isä ja uhri on ollut äiti. Luonnollisesti. Ex on osallisu uhrin etsintään, joku tiesi kertoa.
Kyllä varmasti lähipiiri on huomannut ainakin osan ongelmista. Mitä he olisivat voineet tehdä? Varmaan yrittivät suojella ja auttaa tekijää ja uskoivat siihen, että epäilty voisi vielä jatkaa työssään. Tulisi ihmeparantuminen ja kaikki olisi taas hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Se häpeä. Jopa häpeä senkin vuoksi, että epäilty on psykiatri.
Äitini sairastuessaan sai ympärillään kaikki sekaisin. Hän manipuloi lääkäreitä, saneli heille, mitä heidän tulee tehdä. He tekivät. Yritin saada äitiäni pakkohoitoon, hän soitteli minulle kymmeniä kertoja päivässä. Äitini sai lääkärit minua vastaan. Minä olin se sekopää. Minulle hoettiin vain, että Suomessa on itsemäärämisoikeus, jos ei halua hoitoa, ei aikuisen ihmisen sitä tarvitse ottaa, jos ei ole itselleen tai toisille vaaraksi. Tätä kesti vuosia. Välillä soitin äidin asunnolle poliisit puhelujen vuoksi.
Tämä sai minut näyttämään hullulta. Äitini osasi skarpata aina lääkäreiden edessä. Tämä oli erittäin raskasta aikaa.
Tilanne päättyi siihen, että äitini soitti ja ilmoitti menevänsä tappamaan kaikki saatanan lääkärit ja sen jälkeen yritti itsemurhaa enoni lääkkeillä jättäen viestin, jossa luki soittakaa ambulanssi, jos en herää.
Tämän jälkeen sain hänet pakkohoitoon, mutta koskaan en saanut entiselleen.
Hän halusi vaitiolovelvollisuuden, ettei minulle saanut kertoa, mikä diagnoosi hänellä oli. Tämä hankaloitti kaikkea.
Hautajaissa ihmiset kuvailivat äitiäni hyvin älykkääksi ja lahjakkaaksi. Sitä hän kieltämättä oli, ei bain osannut hyödyntää lahjakkuusiaan tai jotain... Itse olen miettinyt, kuinka paljon älykkyyttä tarvitaankaan lääkäreiden manipulointiin. Ovatko aivot niin ylikierroksilla, että se vaikuttaa järkeen? Olen myös pohtinut perinnöllisyyttä. Jos minä itse tai lapseni. Huolestuttavaa on se, että lapseni menestyvät hyvin koulussa. Itse en niinkään menestynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi vaikuttaa jos uhri ei halua muutosta? Mehän emme tiedä kuinka paljon lähipiiri on sekaantunut mutta jos uhri on kieltänyt kaiken ja puuttumisen niin mitä siinä voi lähipiiri tehdä? Ei mitään.
Eipä siinä voi tehdä mitään. Jos epäilty ei ole halunnut hoitoa, niin ei ole sitä myöskään ottanut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin,sinnehän tekijäkin halusi,oikein maailmankansalaiseksi.Mutta ei hän olisi myöskään sinne päässyt kuten et sinäkään päässyt.Pizzanpaistajaksi pääsee ilman testejäkin.
No, Suomessa jaettavan stipendin turvin, joita jaetaan verraten paljon. Hakijoita ei ole kovin paljon. En tiedä yhtään, joka ei olisi sitä saanut. Kolme suosituskirjettä tarvitaan.
Lääkäri ja mielilääkäri eritoten on ihminen myös.
Vierailija kirjoitti:
Nainen oli lähdössä suhteesta.
Tämä todistaa, kuinka vaarallista on elää parisuhteessa, jossa edetään liian nopeasti ja toista ihmistä lainkaan tuntematta. Tämä pariskunta tutustui toisiinsa v.2019 tai v.2020. Vuoden päästä v. 2021 jo naimisiin. Huh,huh, miten tämä nainen on voinut olla niin luottavainen? Ja miten anteeksiannettavissa oli se lasten ja koiran mereen ajaminen? Se oli niin vakava asia, ettei mitään jatkoa sen jälkeen suhteelle olisi pitänyt enää olla. Vaikka kuinka olisi vihkivalat luettuna. Mies kyllä antoi varoitusmerkkejä, mistä vaan mahdollisesta toiminnasta. Joten tuon mereen ajamisen jälkeen, tällainen oli odotettavissa. Ja ketään selväjärkistä läheistä ei kuunneltu.
Tulemmeko kuulemaan syytetyn kootut selitykset vai käydäänkö tämä oikeudenkäynti suljetuin ovin? Tämä on niin mielenkiintoinen tapaus, että todellakin haluaisin kuulla mitä puolustuksella on sanottavanaan ja kaikki mielentilatutkimusten tulokset. Tässä on niin monta kohtaa, jotka herättävät tavallisen tallaajan mielenkiinnon, että veikkaan lukijoita riittävän.
MIRJA MERTANEN-WEHNERTIN MURHAAJA! TUNNUSTA JO, VANHA KÄÄKKÄ!
LUUSERI..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, Suomessa jaettavan stipendin turvin, joita jaetaan verraten paljon. Hakijoita ei ole kovin paljon. En tiedä yhtään, joka ei olisi sitä saanut. Kolme suosituskirjettä tarvitaan.
Ketähän ne kolme suosittelukirjeen laatijaa on ollut? Sen saisi varmaan säätiöstä tietopyynnöllä. Sitä ihmettelen miten on pärjännyt ko rahalla nimenomaan Washingtonissa, jossa on kalliin puoleinen hintataso.
Tietämättömille tiedoksi: Tässä systeemissä ei ole kyse itse hankitusta työpaikasta vaan siitä, että ko tutustumispaikat ovat listalla tarjolla ja niihin voi hakea apurahaa. Psykiatrian alalla on tuskin ollut muita hakijoita Suomesta ja hakijalla väitöskirja tehtynä eli olisi ollut ihme, jos ei olisi paikkaa saanut. Apuraha on sen verran pieni että oikeaa kunnianhimoa tarvitaan, jotta sinne lähtee. Taloudellinen satsaus, joka voi sinänsä poikia hyvää tutkijanuralle. Nyt jäi tyhjän pantiksi.
Vierailija kirjoitti:
MIRJA MERTANEN-WEHNERTIN MURHAAJA! TUNNUSTA JO, VANHA KÄÄKKÄ!
LUUSERI..
Asuuko missäpäin?
Kuka se Lindström on siinä Lindström & Co Capitalissa? Ymmärsin, että osakkaina olisivat olleet RT ja tämän sisar, mutta onko kolmas henkilö myös sukua?
Mielenkiintoista joka tapauksessa, että yritystoiminta on loppunut samoihin aikoihin ja se otettu pois rekistereistä, kun RT oli mennyt naimisiin uhrin kanssa.