Ullanlinnan surman todellinen motiivi
Eri keskustelupalstoilla on pohdittu psykiatrin joulun alla tekemän henkirikoksen perimmäisiä motiiveja. Mikä on sinun arviosi tapahtuneesta?
Kommentit (2695)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioparillahan oli poissulkeva avioehto.
Mutta sitä ei kerrottu, oliko mittava henkivakuutus ja edunsaajana aviomies.
Henkivakuutuksiinhan voi nimetä edunsaajan.ei murhaaja saa henkivakuutusrahoja.
Ideana siinä on olla olematta tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tappanut puolisonsa, ei kyllä peri tai saa mitään tasinkojakaan. Lapsille menee kaikki.
Eikä tipu korvausta edes henkivakuutuksesta. Se on Roobe itse, joka joutuu korvaamaan lapsille. Jos nyt enää työkykyiseksi koskaan todetaan.
Mitäpä luulette, pääseekö psykiatrimme vankilaan vai joutuu pakkohoitoon?
Suunnitelma lienee ollut se, että vaimo on kadonnut. Kestää pari vuotta kunnes julistetaan kuolleeksi. Sen aikaa mies saa touhuta rauhassa, käyskennellä huvilalla kun huvittaa. Ja yhteisessä kodissa sen parin vuoden jälkeenkin. En usko että joutuu Niuvaan vaan ihan Keravalle.
Suunnitelma on kylläkin alunperin vaikuttanut olevan se mereenajo, jolloin samassa rytäkässä olisi päässyt eroon sekä vaimosta että tämän lapsista, perijöistä.
Kun suunnitelma "koko perheen kurmuutus" menikin mönkään, ei olisi ollut enää kovinkaan fiksua alkaa toteuttaa samankaltaista vahinkotapausta, koska se taas olisi ollut liian huomiota herättävää sattumaa.
Jäi siis vaihtoehdoksi kaikessa yksinkertaisuudessaan päästä eroon rahapotin päällä istujasta eli vaimosta.
Tekijä kaiketi kuvitteli tämän olevan ns. helpompi ja varmempi ratkaisu, mutta niinhän ne kuvitelmat aina.
Toivon mukaan saa kakkua kakun päälle, jotta pääsee nautiskelemaan epäonnistumisistaan oikein urakalla!
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ullanlinnalainen lukenut paljon kirjallisuutta siitä, kuinka täydellinen murha tehdään?
Katsonut Coronation Street:iä
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ullanlinnalainen lukenut paljon kirjallisuutta siitä, kuinka täydellinen murha tehdään?
Jäi vähän luku-urakka kesken kun meni noin pahasti pieleen.
Mä luulen että hänellä on ollut ultra-narsistinen ajatus, että hänhän pystyy jopa murhaamaan ihmisen tosta noin vaan ja kantamaan ruumiin ulos kirkkaassa päivänvalossa ja selviämään kaikesta. Ja jos jotain epäloogisuuksia onkin, niin sellainen Hessu hopohan aina vähän sählää ja muistaa väärin ja osaa puhua asiat parhain päin. Kuten kykeni puhumaan jopa sen että muka vahingossa ajoi auton mereen.
Uskomattoman sairas ihminen. Melkein yhtä sairas kuin joku Michael Penttilä. Kumpikin täysin viettimaailmansa vietävissä ja kykenemätön torjumaan sairaita impulssejaan.
On päivänselvää, että Bobin taustalta löytyy muitakin outoja kuolemia, kunhan asiaa selvittää.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tappanut puolisonsa, ei kyllä peri tai saa mitään tasinkojakaan. Lapsille menee kaikki.
Eikä tipu korvausta edes henkivakuutuksesta. Se on Roobe itse, joka joutuu korvaamaan lapsille. Jos nyt enää työkykyiseksi koskaan todetaan.
Kyllä hänet tuomitaan. Kyse on vain enää siitä, mistä kaikesta tekijää lopulta syytetään ja miten kauaksi aikaa pääsee näistä tekosistaan ynnättynä istumaan.
Sitähän siellä kuumeisesti tutkitaan ettei hutkittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi vähän luku-urakka kesken kun meni noin pahasti pieleen.
Mä luulen että hänellä on ollut ultra-narsistinen ajatus, että hänhän pystyy jopa murhaamaan ihmisen tosta noin vaan ja kantamaan ruumiin ulos kirkkaassa päivänvalossa ja selviämään kaikesta. Ja jos jotain epäloogisuuksia onkin, niin sellainen Hessu hopohan aina vähän sählää ja muistaa väärin ja osaa puhua asiat parhain päin. Kuten kykeni puhumaan jopa sen että muka vahingossa ajoi auton mereen.
Uskomattoman sairas ihminen. Melkein yhtä sairas kuin joku Michael Penttilä. Kumpikin täysin viettimaailmansa vietävissä ja kykenemätön torjumaan sairaita impulssejaan.
On päivänselvää, että Bobin taustalta löytyy muitakin outoja kuolemia, kunhan asiaa selvittää.
Mä luulen kans että ei ole vaimo se eka uhri.
Suoraan sanottuna en ihmettelisi, vaikka olisi murhannut jo montakin ihmistä. Mutta osannut ne suunnitella ja hoitaa niin, ettei jää kiinni. Nyt sit vaimon murha meni mönkään.
Eihän poliisi faktana sitä sano, vaan yksi mahdollisuus motiiville, raha.
Aika järkky Bobi. Voi jutella högstenin kanssa vankilassa
Mitä sitä motiiveja arvuuttelemaan. Lukkojen taakse ja suihkussa raiskattavaksi se paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnitelma lienee ollut se, että vaimo on kadonnut. Kestää pari vuotta kunnes julistetaan kuolleeksi. Sen aikaa mies saa touhuta rauhassa, käyskennellä huvilalla kun huvittaa. Ja yhteisessä kodissa sen parin vuoden jälkeenkin. En usko että joutuu Niuvaan vaan ihan Keravalle.
Suunnitelma on kylläkin alunperin vaikuttanut olevan se mereenajo, jolloin samassa rytäkässä olisi päässyt eroon sekä vaimosta että tämän lapsista, perijöistä.
Kun suunnitelma "koko perheen kurmuutus" menikin mönkään, ei olisi ollut enää kovinkaan fiksua alkaa toteuttaa samankaltaista vahinkotapausta, koska se taas olisi ollut liian huomiota herättävää sattumaa.
Jäi siis vaihtoehdoksi kaikessa yksinkertaisuudessaan päästä eroon rahapotin päällä istujasta eli vaimosta.
Tekijä kaiketi kuvitteli tämän olevan ns. helpompi ja varmempi ratkaisu, mutta niinhän ne kuvitelmat aina.Toivon mukaan saa kakkua kakun päälle, jotta pääsee nautiskelemaan epäonnistumisistaan oikein urakalla!
Tämä on varmasti totta. Millainen pettymys Bobille on täytynyt olla kun suunnitelma ei onnistunut. Ei ihme että jäi sairauslomalle.
Raha, rakkaus ja riita. Siinä yleisimmät motiivit. Sarjajutut on sitten asia erikseen.
Onkohan nyt aivan varmaa että mikään ei linkitä häntä esim Vantaan postinkantaja-caseen? Bobi on kuitenkin metsästänyt naisia Tinderissä ennen vaimon löytymistä. Miksei hän olisi jatkanut naimisissa ollessaan kun kyse ei ilmeisesti ollut tavanomaisesta rakkausliitosta?
Itse en usko sarjamurhaajuuteen, sen verran köppäisiä tämä murhayritys ja murha, että ei sieltä ruumisvanaa taustalta löydy.
Vierailija kirjoitti:
Itse en usko sarjamurhaajuuteen, sen verran köppäisiä tämä murhayritys ja murha, että ei sieltä ruumisvanaa taustalta löydy.
Samaa mieltä. Sen verran epäonnistuneet viime aikoina, että pistää miettimään olisi voinut tehdä sarjassa täydellisiä murhia. Tai no, ehkä nuorena skarppina. Jos nyt oli liikaa käyttänyt omia mömmöjänsä? Ote lipsui.
Koska olen ollut Helsingissä Tinderissä samassa ikähaarukassa voin kertoa, että BOB oli sieltä häipynyt viimeistään naimisiin mennessään. On saattanut olla sielä vielä Vikin alkuaikoina, ihan tarkkaan en muista.
Jaahas, täällä edelleen sinkkuna kun en kelvannut jännälle lääkärismiehelle...
Ullanlinnan henkirikosepäily | Psykiatrin omaisuutta takavarikoitiin 140 000 euron edestä: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009445004.html?share=c3545a35affea49…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käyskentelisi huvilalla. Ei se lesken asumisoikeus ulotu puolison muuhun varallisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan nyt aivan varmaa että mikään ei linkitä häntä esim Vantaan postinkantaja-caseen? Bobi on kuitenkin metsästänyt naisia Tinderissä ennen vaimon löytymistä. Miksei hän olisi jatkanut naimisissa ollessaan kun kyse ei ilmeisesti ollut tavanomaisesta rakkausliitosta?
Aika kaukaa haettu. Jos motiivi on edes osittain taloudellinen, miksi hän hengaisi postinkantajan kanssa? Rivien välistä voi lukea, että Bobin perheellä on ollut projektina ns päästä piireihin. Ei siis postinkantajapiireihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käyskentelisi huvilalla. Ei se lesken asumisoikeus ulotu puolison muuhun varallisuuteen.
Eihän ketään julisteta kuolleeksi heti katoamisen jälkeen vaan pysyy elävien kirjoissa vielä monta vuotta jos ei löydy ruumista tai pystytä selvittämään olosuhteita joissa olisi menehtynyt.
Tässä on ollut alunperin kiinnostus lähinnä taloudellista tai asemaan kohdistunutta. Ehkä Bobin loppuunpalaminen (+avioero) saanut etsimään tällaista ns. helppoa ratkaisua.
No. Sitten V onkin ollut jollain tapaa suuri pettymys ja siitä suivaantuneena päättää listiä kaikki ajamalla mereen. Myös katkeruuttaa exää kohtaan ja siksi omatkin lapset mukana. Oletettavasti googlaillut "kuinka selvitä jos auto tippuu veteen" tms jotta itse pysyisi rytäkässä elossa. Niin ja loppunäytös oli, tämän edellisen mentyä ihan reisille, lavastettu it se mur ha ( oletettavasti V:lla henkivakuutus huomattavalle summalle Bob edunsaajana ), mutta tämäkin meni pieleen jollain tavalla ja siksi V:llä oli vammoja ja se surkuhupaisa kuljetusyritys päälle. Eli piti olla vain joku yliannostus tai outo tapaturma. Tässä kohtaa V:llä ei ollut mitään arvoa muuta kuin mahdolliset vakuutusrahat.
Ja luultavasti KAIKKI mitä Bob nyt kuulusteluissa satuilee on ihan vankeudessa keksittyä, mutta sarjamurhaajaksi en silti häntä usko. Sosiopaatti ehkäpä ja alkoholisoitunut ja kenelläkään ihmisellä ei ole hänelle suurta arvoa ihan ihmisenä. Hyödykkeenä toki. Selvinnee lyhyehköllä tuomiolla ja aloittaa uuden elämän ulkomailla, varmaan ihan eri roolissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioparillahan oli poissulkeva avioehto.
Mutta sitä ei kerrottu, oliko mittava henkivakuutus ja edunsaajana aviomies.
Henkivakuutuksiinhan voi nimetä edunsaajan.No miksi olisi ollut kun naisella oli lapsiakin.
Edelleenkin, henkivakuutukseen voi nimetä edunsaajan ja se tapahtuu kirjallisesti ja näkyy myös vakuutuskirjassa. Omaiset, kuolinpesä, lapset, nimetty edunsaaja. Onhan paljon esim. avopareja, joissa edunsaajana on avopuoliso, jos esim. mittavat asuntolainat. Tällöin puhutaan pariturvasta. Joissakin henkivakuutuksissa on edunsaajana lapset, mutta ei puolisoa.
Ihan jokainen saa itse määritellä oman edunsaajan vakuutukseensa, olkoon vaikka Hentun Ville.
Sitten tapaturmavakuutuksissa on vielä ns kuolemantapauskorvaus eli jos kuolema on nimensä mukaisesti tapaturmainen.
Itse lapsettomana olen kirjallisesti ilmoittanut edunsaajat vakutusyhtiöön ja he ovat samat, jotka minut myös perivät.
Se nyt on selvää, että jos tappaa edunsaajan, henkivakuutuskorvausta ei saa.
Jotenkin en olisi uskonut. Ihme tyyppi tämä Bob. Mutta aika huono suunnittelemaan murhia, jos siis kuvitteli itse pääsevänsä ainoana uppoavasta autosta pinnalle. Ja toisella kerralla luuli, että tuosta noin yhden ruumiin hävittää? Vai oliko taloudelliset syyt sitä, että pääsee vankilaan elätiksi, eikä tarvii töissä käydä?