Mitä tekisit tässä tilanteessa ("kolmiodraama")?
Olen kipuillut avioliitossani pari vuotta. Takana on pitkä suhde hyvän miehen kanssa, mutta elämä on tuntunut tyhjältä. Lapset harrastavat omiaan, he ovat jo nuoria, joilla on omat menonsa. Käyn lähinnä töissä. Olen ollut hieman allapäin aina, vaikka elämäni on näennäisesti onnellista ja hyvää.
Tapasin toisen miehen työelämässä, ihastuin häneen ja sain vahvasti vastakaikua. Hänellä on erilainen tilanne, koska ei rakasta omaa puolisoaan ja aikoo erota ennemmin tai myöhemmin. Heillä ei ole pitkää historiaa, mutta pieniä lapsia.
Tuntui kuin tämä toinen mies olisi ollut valmis suhteeseen (jonkinlaiseen, ehkä vain sivusuhteeseen) kanssani jos vain olisin ollut siihen itse valmis. Harkitsin asiaa kyllä huumassani.
En arvosta ihmisiä, jotka vaihtavat puolison lennosta uuteen tai virittelevät sutinaa toisen kanssa kun oma elämä on kaaoksessa. En arvosta myöskään pettäjiä, vaikka itse olen nyt henkisesti pettänyt miestäni. En siis arvosta itseänikään.
Keskustelin asiasta toisen miehen kanssa ja hän otti etäisyyttä minuun. Olen keskustellut mieheni kanssa asioista hyvin avoimesti ja kertonut tunteistani tätä toista miestä kohtaan ja että olen hieman hukassa itseni kanssa. Olen saanut apua terapiasta ja ystäviltä. Haluan voida hyvin omassa avioliitossani.
Tällä hetkellä suhde voi hyvin, olemme löytäneet vanhan yhteyden takaisin ja olen pitkästä aikaa tyytyväinen olooni ja elämääni!
Mutta tämä toinen mies otti minuun yhteyttä juuri. Hän haluaisi tavata.
En tiedä mitä tehdä, koska vanhat tunteet voivat nousta pintaan ja mitä iloa kummallekaan olisi tapaamisesta. En usko, että hän haluaa tavata ystävänä.
En tiedä hänen suhteensa tilaa tai mitään muutakaan, mutta hän oli minulle tärkeä ja läheinen ihminen.
Kertoisinko hänelle vain että en ole valmis tapaamaan häntä juuri nyt?
Ovatko muut olleet ikinä samanlaisessa tilanteessa?
Kommentit (31)
Luepa vielä ajatuksella tuo oma tekstisi.
Jos oikein ymmärsin kipuilujen jälkeen suhteenne voi hyvin ja miehesi haluaa panostaa parisuhteeseenne. Kirjoitit, että kaikki tuntuu nyt olevan kohdillaan, olette avoimesti keskustelleet asiasta ja mies on hyväksynyt ne tunteesi, mitä tunsit toista miestä kohtaan. Propsit siitä, kaikki miehet eivät hyväksyisi edes tälläista "henkistä pettämistä".
Nyt tämä "sinulle tärkeä" mies vonkaa jälleen tapaamista. TOTTAKAI toisen huomio imartelee. Kuten aiemmat kommentoijat kirjoittavat, eroa ei ole tällä toisella miehellä luvassa. Sinäkään et ole omalla tahollasi siihen valmis, koska olet kerran jo hänet torjunut, eikö näin?
"Se oikeasti sinulle tärkeä" mies ei ole tämä pelle. Se on sinun puolisosi. Tahdotko oikeasti vaarantaa kaiken tällä "juupas eipäs" pelleilyllä? Pitkässä suhteessa tulee ja menee ihastumisia, haluatko oikeasti vaarantaa tällä hetkellä täysin toimivan suhteesi ohimenevän ihastumisen takia? Tällä kerralla miehesi ei ehkä enää ymmärräkään, oma mieheni toteaisi taatusti että "tämä oli nyt tässä".
Sisimmissäsi tiedät ketä rakastat. Kuuntele itseäsi oikein tarkkaan. Jos päätät ei lähteä, ei loppupeleissä ole iso projekti. Siis jos rakastaa ja saa vastarakkautta.
Ihanan voimaantunut nainen. Löytää itsensä ja seksuaalisuutensa upealla tavalla. Tottakai alat suhteeseen tämän toisenkin miehen kanssa. Kokeilet myös kimppaseksiä. Upea aikuinen nainen.
Mies olisi sika.
Jospas vaan tapaisit tämän miehen viattomasti kahvilla? Kuuntele mitä hän sinulle tahtoo kertoa ja mieti omaa kumppaniasi. Kumman kanssa oikeasti haluat elämäsi jakaa vai haluatko kenenkään.
Rakastatko ja haluatko miestäsi? Jos vastaat tähän kyllä, älä eroa.
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan tyypillinen nykynainen. Iltapäivälehdet on täynnä teitä voimaantuneita naisia, jotka löytää sen oman seksuaalisuutensa vietettyään vuosia nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen ja yhteiskunnan sorto, alistamien ja epätasa-arvo on aidannut.#girlpower#voimaantuminen
Mikäs tuo mies sitten on? Tyypillinen nykyaikainen mies, joka tietää, että nainen on avioliitossa, mutta tulee kuitenkin ehdotuksellaan rikkomaan sitä?
Vai tyypillinen vanhanaikainen mies, joka tietää, että nainen on avioliitossa, ja tulee kuitenkin ehdotuksellaan rikkomaan sitä?
Missä tossa se kolmiodraama oli? Eihän tuossa tarinassa ole kuin yksi keskenkasvuinen nainen, joka päässään kuvittelee vaikka mitä.
Otetaanpa reality check. Oletko valmis:
*eroon nykyisestä puolisostasi? Nuorten aikuistenne ahdistukseen ja luopumiseen ydinperheestä? Katkeruuteen ja syyllistämiseen? Ositukseen ja mahdolliseen oman asunnon etsimiseen, muuttoon ja tsiljoonaan muistettavan/kipeän/raastavan asian hoitoon?
*uusioperhearkeen? Vuoroviikot pienten lasten äitipuolensa, oma rauhasi olisi mennyttä? Lasten ehdoilla menemistä myös tulevat vuodet, muistathan, että lapset tulevat aina ensin? Miehen exän kanssa toimeen tuleminen/tulemattomuus. Sukujuhlat. Ja niistä sopiminen nyxän, exän ja kaikkien siltä väliltä kanssa?
Romanttinen haikailu on kyllä kivaa, mutta silloin kannattaa pohtia, mitä oikeasti on luvassa. Ja haluaako sitä tämänkin jälkeen.
en tiiä, mutta syylliset on kokoomus ja sipilä, persut tietenkin myös
AP, saitko näistä kommenteista apua?
Sulla on nyt hyvä llla sun avioliitossa. Vaali sitä. Älä tapaa sitä toista miestä. Pahimmillaan vaan sekotat pääsi uudelleen.
Äläkä muutenkaan ala pitää yhteyttä sen toisen kanssa.
Se sun avioliitto on ykkönen. Varsinkin kun olet saanut sitä taas parannettua!!
Eroaminen on kamalaa, et halua kokea sitä. Eikä ne teidän isot lapsetkaan halua kokea sitä.