Käytkö matkoillasi opastetuilla retkillä, työpajoissa tms? Esim. Viator-sivustolta löytää vaikka mitä mielenkiintoista
Kommentit (5)
Joo, esim. juuri käytiin Marokossa, niin käytiin paikallisen ruuan kokkauskurssilla, kamelinratsastusta auringonlaskussa, Marrakechin kaupunkikierroksella ja retkellä vuoristoon. Lisäksi omatoimisesti käytiin parissa kylpylässä ja sinisessä kaupungissa.
Jos matkatoimiston reissulla niin heidän retkiä käytän. Muuten Viator.
Viatorin kautta olen järjestänyt asiakkaille jotain retkiä mutta omat etsin suoraan kohteissa. En reissaa pakettimatkoilla.
Olen känyt metsästämässä tryffeleitä maanomistajan kanssa, "ruokakävelyillä" esim Ateenassa yksityisen oppaan kanssa, purjehtimassa, Kupla-, Trabant- ja Ladatourneella jne. Toki kaikki lähikylien juhlat ja viininmaistajaiset tulee koluttua
Ei ole Viator tuttu enkä aio nytkään tutustua, mutta käyn retkillä jotka etsin paikallisilta palveluntarjoajilta. Välillä ennakkoon netistä etsien ja välillä paikanpäällä vaikkapa hotellin respasta varaten. Esim Kiovassa ollessani kävin päiväretkellä Tsernobylissä (ennen sotaa).
Ehdottomasti. Viatoria en ole käyttänyt, mutta mielenkiintoisia siellä on. Kyllä retket yleensä ovat hintansa väärtejä. Joskus pitää sietää joitain typeriä nahkakauppoja tai ylikalliita matkamuistoliikkeitä, mutta kun ei nipota, niin nekin ovat jees. Pitemmillä matkoilla olen käynyt maksullisella retkellä ja sitten vielä omin päin sinne samaan paikkaan, jos on ollut kiinnostava paikka.