Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla ollut Hpv positiivinen,

Vierailija
28.12.2022 |

Niin onko se ollut muu kuin tyyppi 16 tai 18? Itselläni luki, että tyyppi muu, kuin 16 tai 18. Eli mitä, pahempi vai ei.... Lisäksi solumuutos, LSIL. Kiva odotella puoli vuotta...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin luki ensin, että muun kuin tyyppi 16 tai 18 hpv, mutta nyt toissa vuonna olikin sitten yhtäkkiä "tyyppi 16" (eli se ärhäkin) ja tänä vuonna sitten taas ei hpv:stä merkkiäkään.

Hpv-tyyppejä on yli sataa erilaista. 16 ja 18 yleisimmät ärhäkimmät.

Olen jo 5 vuoden ajan käynyt kerta vuoteen papassa, siis siitä lähtien kun hpv ja muutokset ekan kerran löydettiin. Vuosi odoteltiin josko parantuisi, mutta kun ei parantunut, oli edessä sähkösilmukkahoito.

Ensi kuussa menen taas papaan. Vaikka viime kevättalvella tulos oli puhdas, niin en uskalla luottaa siihen, ja hpv voi aktivoitua milloin tahansa uudestaan. Korkean riskin ryhmään kuulun koko loppuelämäni, ja gyne sanoi että mun on ihan hyvä käydä kerran vuodessa papakokeessa, kun sitä kysyin.

Vierailija
2/3 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla myös papa positiivinen eli solumuutoksia? Ilmeisesti, koska silmukkahoito tehtiin 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus 18 vuotiaana joku lsil, sillon en tajunnu hönkäsen pöläystä noista, ja sitten menin parin vuoden päästä uudelleen ja oli lähtenyt pois.... Nyt taas 30 vuotiaana löyty hpv, mutta ei mitään muutoksia, ja kontrolli olisi ihan lähiaikoina tässä taas... Mietin, että voinko itse ostaa hpv testin ja katsoa ensin vaikka siitä näkyykö koko virusta, jos ei näy, niin sillonhan ei kai voi olla mitään muutoksiakaan tullut?

Aion ottaa kyllä rokotuksen kunhan ensin se virus häipyy, näin mulle ohjattiin että ensin odottaa että virusta ei näy ja sitten ottaa rokotuksen, ei siitä haittaakaan pitäs olla.

Toki on mahis että virus jotenkin jää päälle, mutta se on epätodennäköistä kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan