Miksi mielenterveysongelma katoaa rahalla?
Kaverillani on aina elämässä kaikki paskaa ja mikään ei kiinnosta ja energiat on vähissä. Paitsi sen hetken kuukaudesta kun saa rahaa. Silloin aina tuntuu olevan niin energinen ja iloinen. Sitten kun rahat on pian törsätty, niin vaipuu taas alakuloon ja on paska maailma. Tämä toistuu joka kerta. On se jännä, että tuo mielenterveys näkyy olevan rahasta niin riippuvainen. Rahan eteen ei toki halua ikinä tehdä mitään ja on todennut mm, ettei koskaan enää edes harkitse menevänsä työelämään kenenkään käskytettäväksi.
Kommentit (8)
No, tavallaan ymmärrän että sillä rahalla saa sen pienen hetken onnea, mutta eihän se todellista ongelmaa poista ja pidemmän päälle huono taloudenpito voi lisätä vain ongelmia toisten päälle. Vaan tilanne tuskin muuttuisi mihinkään, vaikka rahaa olisi enemmän, eiköhän ne kaikki menisi, kuten nytkin ja itse ongelma ei ratkeaisi.
Vierailija kirjoitti:
No, tavallaan ymmärrän että sillä rahalla saa sen pienen hetken onnea, mutta eihän se todellista ongelmaa poista ja pidemmän päälle huono taloudenpito voi lisätä vain ongelmia toisten päälle. Vaan tilanne tuskin muuttuisi mihinkään, vaikka rahaa olisi enemmän, eiköhän ne kaikki menisi, kuten nytkin ja itse ongelma ei ratkeaisi.
Vähän niin ja näin. Hän on sanonut, että saa toteuttaa rahalla kaikkea sitä mistä nauttii. Olen tullut vähän siihen lopputulokseen, että jos hänellä olisi pohjattomasti rahaa, niin ei varmaan olisi kovinkaan suuria mt-ongelmia. Hän mittaa rahalla kaiken ja on sen joskus kännipäissään suoraan myöntänytkin.
ap
Raha on maailman paras asia jos sitä vaan olisi !
Olen kaverisi kanssa samaa mieltä että maailma on täysin paska paikka kun ei ole rahaa.
Lääkkeet kaikkein halvimpia, eikä todellakaan ole sama asia kuin ne alkuperäiset..
Tottakai persaukisena maailma on länsimaissa paska paikka. Voisi olla eri asia jossain viidakossa alkuperäisheimossa, jossa ei tunneta koko käsitettä raha. Minä olen aina ollut erittäin onneton kun tili on ollut nollilla. Nykyään säästän edes vähän ja olen pikkuriikkisen onnellisempi, kun on edes ruokarahaa.
Jos raha poistaa mielenterveysongelman, ei kyseessä ole mielenterveysongelma.
Persoonallisuushäiriöstä saattaa toki olla kyse.
Niin, jotkut masentuu kun raha pitäisi itse ansaita.