Miksi kaikki halutaan rekisteriin nykyään?
https://yle.fi/a/74-20004977
Koirien rekisteröintipakko alkaa reilun kuukauden päästä tätä se tarkoittaa koiranomistajille
https://yle.fi/a/74-20009642
"Opetus- ja kulttuuriministeriön mukaan koko maan kattava opettajarekisteri antaisi ajantasaisen ja luotettavan tiedon esimerkiksi pätevien opettajien määrästä ja tulevien vuosien opettajatarpeesta"
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005514618.html
"Kaikkien suomalaisten terveystiedot on kirjattu yhteen rekisteriin harva ymmärtää, että opiskeluaikainen humalahaaveri voi tulla esiin vaikka työhöntulotarkastuksessa " Kattavassa ja paljon käytetyssä Kannassa piilee yksityisyyden suojaan liittyviä uhkia, kirjoittaa yleislääketieteen dosentti Heikki Forsvik"
Miks meille pitää rakennetaa valvonta yhteiskunta? En vaan ymmärrä ja ahdistaa tulevaisuus. Mihin tämä vielä tulee johtamaan?
Kommentit (8)
Samaa olen itsekin miettinyt, valtio haluaa selkeästi vähentää kansalaisten yksityisyydensuojaa
Kaikki halutaan sähköisen valvonnan ja kontrollin alle, koska a g e n d a
Tulossa myös kohtapuoliin digitaalinen identiteetti. Kaikki tosiaan halutaan valtion kontrolliin ja tällä on nimikin (jota tosin ei saa täällä mainita) jonka alkukirjaimet ovat g ja r
Erittäin hyvä kysymys ja toivon, että isompi osa ihmisistä pysähtyisi miettimään, millaiseen yhteiskuntaan olemme matkalla ja tätäkö tosiaan halutaan? Kaikki voidaan nykyisin hakkeroida ja esim Omakannassa on kaikkien suomalaisten terveystiedot. Mitä kaikkea ikävää voitaisiin aiheuttaa ihmisille esim kiristämällä näillä arkaluontoisilla tiedoilla...
Opettajille voidaan sitten sorvata joku pakkolaki kuten hoitajille ,voidaan määrätä töihin tarvittaessa jos ei muuten opettajia löydy.
Kätevää.
Ennen digitaalisuutta siivosin perjantaina asuntoani illalla, koska se oli minulle rutiini. Liukastuin roskapussia vieressäni ja mursin jalkani. Sairaalareissun jälkeen otin yhteyttä vakuutusyhtiöön ja talon huoltoyhtiöön.
Vakuutusyhtiössä epäiltiin minun olleen humalassa, koska olin opiskelija ja opiskelija ei voi siivota kotiaan selvinpäin perjantaina. Samaa todettiin myös talon huoltoyhtiössä, mutta aiottiin lähettää joku katsomaan jos roskakatoksen seutua pitäisi hiekoittaa sekä palaneiden lamppujen tilalle vaihtaa ehjät lamput.
Jouduin pyytämään päivystyksestä täydennystä lääkärintodistukseen, joka meni vakuutusyhtiölle sen suhteen olinko humalassa poliklinikalla. Eihän kukaan puhalluttanut minua ambulanssissa eikä sairaalassa! Niiden tietojen kanssa siis todistus lähetettiin vakuutusyhtiölle, joka ei korvannut onnettomuudesta aiheutuneita kuluja, koska ei voitu todistaa olinko ollut selvä onnettomuuden tapahtuessa.
Kerron tämän siksi, että jos teille tapahtuu jotain niin pyytäkää ja mieluiten useamman kerran puhalluttamista ja verikoetestiä jos aiotte hakea jotain vakuutusyhtiöstä tai ette halua, että Omakantaan jää mitään pienintäkään epäilyksen varaa. Minun kohdallani vanhinko pääsi kerran tapahtumaan ja otin opiksi.
Tietenkin neuvoni voi vaikuttaa typerältä, mutta kyse ei ole pelkästään rahasta vaan maineesta. On selvää, että jokainen turha puhallutus ja verikoe rasittaa terveydenhoitojärjestelmäämme, mutta luultavasti jokainen haluaa turvata oman asemansa. Toivon, etteivät kaikki ole yhtä lapsellisen luottavaisia kuin minä opiskelijana, kyseisen vakuutusyhtiön asiakas pikkulapsesta lähtien.
Isoveli valvoo. Valvontatieto on valtaa.