Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaiset jotka änkeävät kylään sopimatta erikseen ajankohdasta

Vierailija
27.12.2022 |

Olen ehkä ainoa, jota ärsyttää suunnattomasti sukulaiset, jotka ilmoittavat illalla, että hei, me tullan huomenna kylään. Ei siinä mitään jos olisi omia sukulaisiani. Ilmoittaisin, että huomenna on sovittuja asioita, joita ei voi siirtää. Mutta mies ei osaa sopia. Sanoo vaan että joo, kyllä sopii. Ai että odotan huomista innolla...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuollainen "tullaan huomenna kylään - tulkaa vaan" -keskustelu on, jos ei etukäteen sopimista? Etukäteen sopimatta kylään tuleminen olisi sitä, että ovikello vaan yhtäkkiä soisi.

Syyttäisin tässä ennemmin miestä kuin niitä sukulaisia. Tai ainakin nyt ensin keskustelisin sen miehen kanssa ja sanoisin, että hän ei saa luvata kyläilyjä keskustelematta niistä ensin sinun kanssasi. Ja siis jos mies omavaltaisesti lupaa sukulaisten tulla kylään, niin voihan sulla olla "jotain aiemmin tuolle ajankohdalle sovittua". Ja sitten katoat.

Tuo on itse itsensä kutsumista kylään, kun toinen ei osaa sanoa että ei sovi, kun on menoja. Idioottimausta touhua. Sitä voi kyläilijä itse odottaa sitä kutsua tai kutsua vieraat omaan kotiinsa, eikä ilmoitella milloin änkeää toisen kotiin.

Eihän se tulija voi tietää sitä, jos joku ei osaa sanoa ettei sovi. Se on sen lupaajan vika, eikä tulijan. Kannattaa ilmoittaa kaikille sukulaisille ja tuttaville, että teille ei saa tulla ellei erikseen kutsuta, jos se on noin vaikeaa.

Edelleenkään en ymmärrä miten joku kutsuu itse itsensä toisen kotiin.

Kaveri toi lapsensa synttärijuhliin tähän lähelle ja kysyi voiko tulla siksi aikaa luokseni kylään. Kyllä se mulle sopi oikein hyvin. Ei se kavereiden kesken ole mitään kamalaa itsensä kylään kutsuminen. 

Vierailija
22/24 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin oltiin riippuvaisia muista ihmisistä, joten oli ihan pakon sanelemaa tulla muiden kanssa toimeen.

Nykyihminen ainakin Suomessa on lähes täysin vieraantunut tästä ajatusmallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tajuan, jos tulevat vaikka hetken mielijohteesta 2tunnin ajomatkan päästä, täytyyhän silloin kahvit tarjota. Mutta mitään illallisia, saati sitten yöpymistä ei voisi ajatella.

Vierailija
24/24 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kaikki ovat yleensä tervetulleita nopeallakin aikataululla, jos ei haittaa meidän sotkuinen koti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi