Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkailualan ihmiset, help! Mistä kannattaa hakea HARJOITTELUPAIKKA?

Vierailija
13.11.2006 |

Kyse Uudenmaan läänistä, mieluiten pk-seudulta. Kaikkialta tulee vain kieltäviä vastauksia tai pelkkä hiljaisuus. Pitäisi tehdä 8 viikon työharjoittelu, myös palkaton käy. Olen ottanut yhteyttä jo moneen yritykseen, mutta ei tärppää.

Olen jo yli 30v, opiskelen matkailun restonomiksi, suuntatumisena matkatoimisto.

Olenko jo liian vanha harkkariksi? Olin töissä 10v ravintolassa ja nyt olen etsinyt " uuden alan" töitä. Tarjoilu ei oikein hotsittaisi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla kouluillahan on harjoittelupaikkoja ulkomaille ja ainakin osaan on suorat kontaktit koulusta eli kun ilmoittautuu niin saa sen paikan.

Vierailija
2/9 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhun tosi sujuvasti ruotsia, enkkua ja ranskaa. Ennen ravintolahommia tein vuosia toimistoharkkarin töitä. Tietokone on tuttu juttu, samoin monet ohjelmat. Eikä olis edes pakko olla matkatoimisto työpaikkana. Mutta kun MIKÄÄN yritys ei ota vastaan :/

Ja tosiaan, kun sinne tarjoilutehtäviin ei haluaisi mennä, kun sitä on tullut tehtyä ja aikoinaan sieltä haluttua pois.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy esim. Airprolta. Katso yhteystiedot nettisivuilta.

Vierailija
4/9 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelukaverini olivat harjoittelussa mm. Vikingillä ja Siljalla, lentokentällä, eri matkatoimistoissa (tavalliset, liikematkatstot), hotellissa (vastaanotossa lähinnä)...Harjoittelupaikan saaminen ei ollut helppoa, koska kaikilla matkailualan oppilaitoksilla tuppaa olemaan harjoittelujakso samaan aikaan, mutta jokainen luokkamme 24 oppilaasta sai harjoittelupaikan kun tarpeeksi kauan haki.

Puhelinluettelo käteen ja soittamaan järjestyksessä kaikki matkatoimistot läpi. Sekä se lentokenttä.

Vierailija
5/9 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vielä ymmärtää että ulkomaille ja Lappiin et halua mennä mutta kyllä yöllä täytyy voida olla työssä edes harjoitteluaikana. Onhan noita yöhoitopaikkojakin olemassa.

Vierailija
6/9 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteiset matkatoimistot eivät paljon rekrytoi, tai jos joku rekrytoi, tosi kovia alan ammattilaisia on kymmenittäin hakijoina. Juuri valmistuneella ei mitään mahdollisuuksia. Kaikkialla muualla työajat sitten ovatkin enemmän tai vähemmän epäsäännölliset, aina yö- ja viikonlopputyötä myöten.

Vierailija
7/9 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onhan noita yöhoitopaikkojakin olemassa.

Vierailija
8/9 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työharjoittelun on pakko olla oman alan työtä.

t. ap

Vierailija
9/9 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ollut kovin selvää vielä silloinkaan, kun lapsi oli noin 2v. Muuten tosi kiva kyssäri!

ap