Yritin kysyä täältä, kumpi metsässä väistää, kävelijä vai pyöräilijä. Ketju on poistettu?!
Kommentit (31)
Kerran yksi tällainen lycrapyöräilijä tuli hirveää vauhtia kapealla metsäpolulla vastaan mun miestä ja koiraa. Jarrutti hädissään ja kysyi, kuinkas tässä nyt sitten mennään. Mies sanoi, että käänny sinne mistä tulit. Ärsyttävintä noissa pyöräilijöissä on se tolkuton vauhti etenkin paikoissa, joissa on huono näkyvyys.
Nämä tulee myös takaa, ei heitä aina edes kuule. Mutta joo, kävelijän pitää silti hypätä pois edestä. Totta kai. Niin tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä molempien kannattaa väistää, koska puu sitä tuskin tekee.
Kyllä Kari Mänty AnnaPuu, Pekka Kataja, Saku Koivu ja Koivisto, Niinistö, Haavisto ja muutkin väistävät.
Koivulta saattaa tulla kyynärpäällä kylkeen, jos sattuu olemaan jäällä.
Vierailija kirjoitti:
Ok, pysähdyn siihen polulle pyöräni kanssa, jotta sinä jalankulkija voi kiertää minut lumihangessa kahlaten. En todellakaan ala työntää pyörääni sinne hankeen. Mutta itse valitsit: yksi askel sivuun vaihtui kahlaamiseen hangessa. Heippa!
Ok. Eli ap on pyöräillyt metsässä eikä ole typeryyksissään väistänyt jalankulkijaa ja hänelle on asiasta nätistä tai vähemmän nätisti mainittu, ja nyt sitten pillittää täällä.
Kasva ap aikuiseksi.
Mä yleensä kävellen väistän kun se on helpompaa. Kohteliaat pyöräilijöt usein kiittävät.
Mode on sekaisin. Poistelee mitä sattuu.
Tajuuttekste, väistääkö pyöräilijä ja ketju poistettu tsiiihihihi
Jos kyseessä ei ole mikään maastopyöräreitti vaan normaali metsäpolku, niin en varmasti väistä. Paljon tullut maastopyöräilijöiltä huutoa kun on kävellyt maastöpyörille tarkoitettuja (heidän omimia)reittejä etenkin talvella.
Ne on kumpikin kävelijöitä jos ketjut on poistettu.
Molemmat väistävät ja yhtä aikaa. Ei pyöräilijällä mitää etuajo-oikeuksia ole.
Pysyköön pyörällä pois metsästä, muutenkin.