Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin kysyä täältä, kumpi metsässä väistää, kävelijä vai pyöräilijä. Ketju on poistettu?!

Vierailija
27.12.2022 |

Mitä ihmettä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly ollut pahalla päällä tänään.

Vierailija
2/31 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kannattaa väistää, jolla on vähemmän massaa. Eli esim 200 kg kävelijän ei tarvitse väistää 70 kg pyöräilijää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaampi yleensä väistää.

Vierailija
4/31 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelijän helpompi väistää metsäpolulla.

Vierailija
5/31 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä molempien kannattaa väistää, koska puu sitä tuskin tekee.

Vierailija
6/31 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pyöräilijälläkin on jalat :)

Vierailija
7/31 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole väliä, metsästäjä on ampunut molemmat kun luuli niitä peuroiksi.

Vierailija
8/31 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä pyöräillessä jalat on kuitenkin polkimilla. Kävelijä voi astua pari askelta sivuun polulta.

Vierailija
9/31 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kyllä siitä erikoinen paikka että väestötiheys on Euroopan alhaisimpia ja silti kaksi suomalaista ei mahdu edes samaan metsään yhtä aikaa.

Vierailija
10/31 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään sääntöä siihen ei ole, vaan pitäisi mennä sen kuuluisan (usein puuttuvan) maalaisjärjen mukaan. Itse ajattelen sen niin, että se, jonka on helpompi väistää, siirtyy syrjään. Tervejalkainen kävelijä voi ottaa askeleen sivuun, jos pyöräilijä tulee kapealla polulla vastaan ja pyöräilijä ajaa sitten sivuun, jos vastaan tulee mummo tai lapsiperhe tms. Pyöräilijän kannattaa toki ottaa sopiva tilannenopeus, että jalankulkija ei joudu ihan täysillä syöksymään puskaan.

Näin minä olen aina toiminut sekä pyöräilijänä ja jalankulkijana ja aina ollaan sovittu samaan metsään ja moikattu ohittaessa. 

Vierailija
11/31 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijöillä ei pitäisi olla mitään asiaa metsään polkuja ja maastoa tuhoamaan. Pysykää siellä kevyen liikenteen väylällä.

Vierailija
12/31 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä molempien kannattaa väistää, koska puu sitä tuskin tekee.

Kyllä  Kari Mänty AnnaPuu, Pekka Kataja, Saku Koivu ja Koivisto, Niinistö, Haavisto ja muutkin väistävät.

Vierailija
13/31 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeampi väistää hitaampaa. Pyöräilijä on liikenteessäkin velvollinen väistämään jalankulkijaa. Miksi sama ei siis pätisi metsässä?!

Vierailija
14/31 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä pyöräillessä jalat on kuitenkin polkimilla. Kävelijä voi astua pari askelta sivuun polulta.

Pyörissähän on jarrut. Usein jopa kahdet, sekä edessä että takana. Pyöräilijä voi siis jarruttaa.

Vierailija
15/31 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täältä poistuu kaikki muut paitsi ne ketjut joissa joku mies jauhaa olemattomasta treffielämästään.

Vierailija
16/31 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, pysähdyn siihen polulle pyöräni kanssa, jotta sinä jalankulkija voi kiertää minut lumihangessa kahlaten. En todellakaan ala työntää pyörääni sinne hankeen. Mutta itse valitsit: yksi askel sivuun vaihtui kahlaamiseen hangessa. Heippa!

Vierailija
17/31 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, pysähdyn siihen polulle pyöräni kanssa, jotta sinä jalankulkija voi kiertää minut lumihangessa kahlaten. En todellakaan ala työntää pyörääni sinne hankeen. Mutta itse valitsit: yksi askel sivuun vaihtui kahlaamiseen hangessa. Heippa!

Mitä sä siellä polulla ylipäätään teet sen pyöräs kanssa?

Itse valitsit? Joka tapauksessahan sun esittämässä skenaariossa jalankulkija siellä hangessa on, väisti tahi ei. Mutta tasapuolisempaahan se on, että molemmat sitten näkevät vaivaa. Eikös niin.

Vierailija
18/31 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla mikään kiire metsässä ole, joutaahan siinä polulla katselemaan ja ihmettelemään. Ennemmin sulta se kärsivällisyys loppuu kuin multa ;).

Vierailija
19/31 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se oo itsestään selvää, että pyöräilijät väistää kävelijöitä. Mistä näitä vatipäitä oikein sikiää?

Vierailija
20/31 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voin koukata pyörällä hangen kautta. Joskus suojasäällä hanki voi olla sellainen ettei onnistu vaan joudun ajamaan sinne hankeen ja nostamaan pyörän takaisin polulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän