Syöttekö punajuuria pitkin vuotta vai ajoittuuko pelkästään joulun aikaan?
Minulla tulee harvemmin syötyä.Lähinnä silloin tällöin ostan etikkapunajuuria kaupasta.
Kommentit (13)
Syön silloin tällöin niitä etikkaliemessä olevia viipaleita. Himoitsen niitä ja suolakurkkuja :)
Kyllä. Kasvatan itse ja syödään joka viikko.
tietenkin syön se on aina mulle kuulunut osaksi tiettyjä perunaruokia (ei keittoja).
Aika usein on etikkapunajuuria jääkaapissa, mukava ottaa lohko junajuurta ja suolakurkkua pieneksi lisukkeeksi lautasen reunalle.
Pitkin vuotta teen uunikasviksia tai keittoa.
Syksyllä enemmän kun ovat tuoreita, jouluna en ole syönyt. Uunijuureksia yleensä, voisi kyllä tehdä nytkin. Suolaa, pippuria, hunajaa, ehkä jotain yrttiä ja porkkanaa, punajuuria, palsternakkaa, selleriä, perunaa pellille ja uuniin. Sinihomejuuston lopunkin voi laittaa. Juureksista niitä mitä sattuu olemaan.
Nam hyviä ovat. Käyvät makeannälkäänkin keitettyinä ja kylmenneinä.
Syön borssikeittoa ympäri vuoden. Siinä tulee samalla syötyä punajuurta.
Mä ostan aina syksyllä monta kiloa punajuuria, keitän ja raastan, pakastan. Syön niin pitkään kuin riittää. Ei liity mitenkään jouluun.
Kesällä ei juuri tule syötyä, mutta muuten pari kertaa/kk. Teen uunijuureksia hunajalla lisukkeeksi, tuohon tulee myös punajuuria. Joskus pelkkää uunipunajuurta hunajalla paistetulla vuohenjuustolla. +Tiettyjen ruokien kanssa n. kerran/kk säilykepunajuuri-viipaleita.
Uunijuureksia tehdessä tulee laitettua joskus myös punajuurta.
En syö koskaan.