Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sijoittaa montaa eri kautta? Rahastot esim Seligsonilla ja Nordnetissa?

Vierailija
27.12.2022 |

Vai tuleeko tästä erotuksen suhteen ongelmia tai liian monimutkaista?

Nordnetissa kiinnostaa kuluton suomi-rahasto, Seligsonilla muuten hyviä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sijoitan vain yhtä kautta.

Vierailija
2/13 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Minkä erotuksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotuksen tarkoitan.

Nordnet jo olemassa, mutta Seligson kiinnostaa USA-osakkeiden vuoksi. Nordnetissa ei yhtä hyviä.

Ap

Vierailija
4/13 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa sääntö on, että sinulla saa olla vain yksi osakesäästötili. Arvo-osuustilejä voi olla vaikka kuinka monta ja osakkeita ja rahastoja täten monissa eri paikoissa.

Osakesäästötilin nimi on mielestäni huono, moni asiaa heikommin tunteva sekoittaa ao ja os-tilit.

Vierailija
5/13 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mitään ongelmaa verotuksen kanssa. Minulla on jo yli 10 vuotta ollut rahastoja sekä Seligsonilla että Nordeassa.

Ainostaan osakesäästötili saa olla vain yhdessä paikassa. Jos sen avaa useaan eri paikkaan, voi tulla isoja sakkoja.

Vierailija
6/13 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko Seligsonin osakkeet kannattaviksi? Minulla Nordnetissa suomi ja USA, mutta tosiaan houkuttaa myös Seligson.

Ap

Vierailija
7/13 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule mitään ongelmaa verotuksen kanssa. Minulla on jo yli 10 vuotta ollut rahastoja sekä Seligsonilla että Nordeassa.

Ainostaan osakesäästötili saa olla vain yhdessä paikassa. Jos sen avaa useaan eri paikkaan, voi tulla isoja sakkoja.

Onko sulla osakesäästötili, missä? Harmittaa etten aiemmin ottanut sitä OP vaan suorat osakeostot siellä muuten. Nyt tankkaan samoja eikä kannata enää avata osakesäästötiliä.

Vierailija
8/13 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla osakesäästötili, missä? Harmittaa etten aiemmin ottanut sitä OP vaan suorat osakeostot siellä muuten. Nyt tankkaan samoja eikä kannata enää avata osakesäästötiliä.

Osakesäästötili minulla on Nordeassa, koska se on suorissa osakeostoissa edullinen erityisesti silloin, jos ei osta suurilla summilla kerralla. Minulla on myös (vanhempi) arvo-osuustili Nordeassa. En näe mitään syytä, miksi ei voisi olla molempia. Nordeassa kummastakaan ei mene maksua, jos tekee vähintään yhden osakekaupan vuosineljänneksen aikana.

5

Vierailija
9/13 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko Seligsonin osakkeet kannattaviksi? Minulla Nordnetissa suomi ja USA, mutta tosiaan houkuttaa myös Seligson.

Ap

Seligsonilla ei ole osakkeita, vaan osakeindeksirahastoja. Olen ollut tyytyväinen niihin. Sen lisäksi pidän Seligsonin nettisivuista, jotka eivät ehkä ole ulkonäöltään viimeisimpien muotivirtausten mukaisia, mutta joista löydän helposti parilla napin painalluksella sijoittajan kannalta olennaisen informaation, esimerkiksi jonkin rahastosijoitukseni keskimääräisen tuoton vuotta kohti niin, että kaikki vuosien varrella tekemäni 120 ostoa ja korkoa korolle -ilmiö on otettu huomioon. Ilmeisesti Nordean sivuilta ei löydy mistään vastaavaa tietoa.

Vierailija
10/13 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottaja katsoo kaikkia pääimatulojasi kokonaisuutena. Sitä ei kiinnosta, miltä eri ilmoittajilta ne ovat tulleet.

Vierailija
11/13 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/13 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Hajasijoita joululahja -rahat, niin verotus ei pääse rokottamaan