Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannatti opiskella amk-insinööriksi, kun nyt tarjotaan 12€/h hommia työkkäristä.

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä Suomelle on tapahtunut? 2000-luvun taitteessa Suomi oli vielä teknologinen edellä kävijä, nyt kilpailemme Intian kanssa hinnalla? Kouluttamattomana saisit parempaa palkkaa.

https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/11751432

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia matalapalkkatöitä ja kaikenmaailman rekrykoulutuksia tarjottiin mun miehelle, joka on DI ja jäi työttömäksi heti valmistuttuaan. No lähti sitten tutkijaksi ja tekemään väitöskirjaa.

No ei siinä mitään outoa ole, että sieltä tarjotaan edes jotakin työtä, jos kerran itse olet työkkärin asiakkaaksi ilmoittautunut ja ns. paremmin sinulle sopivia töitä ei heillä ole tarjota. 

Opiskelujen jatkaminen on aivan kunniallinen tapa mennä eteenpäin. Opiskeluaikana kannattaa myös verkostoitua eikä sitten ihmetellä, että hups, valmistuin ja ei ole töitä. Niitä voi tehdä jo opiskeluaikana. En sano, että tämä olisi aina helppoa, kuten ei elämä yleensäkään, vaikka mielenkiintoista usein onkin.

Vierailija
22/23 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule kun se tutkinto ei tarkoita sitä että olisit työssäsi hyvä. Aloitat hommat jossain ja saat kokemusta , siitä se ura lähtee eteenpäin. Vastavalmistuneet insinöörit on muutenkin vähän hauskoja, kun luullaan että tiedetään ja osataan kaikkea vaikka ei ole mitään kokemusta.

T: 23v alalla ja vuosiansio 75000€.

Tismalleen samaa mieltä. Ihmettelin 90-luvun lamassa, kun en edes siivoojaksi kelvannut. Sitten olin kiitollinen, kun sain alani töitä sihteerin palkalla. Vaan kun nöyrästi niitä tein, niin parin työpaikanvaihdon jälkeen keskimääräinen vuosiansio on samaa luokkaa.

Näyttää olevan jälleen käsillä ajat, jolloin vastavalmistuneet tuijottavat alansa keskipalkkoja ja katkeroituvat ennen aikojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida ymmärtää, kuinka suuri etuoikeus on se, että työkkäristä TARJOTAAN töitä. Ehkä jollakin tietyllä teknisellä alalla niitä tosiaan tarjotaan, kun tiedän kaksi sellaista, jotka ovat saaneet oikeasti työpaikan työkkärin kautta. Ja minä sentään tunnen työkkärin asiakkaita todella paljon.

Itse sain aikanani enemmän työtarjouksia työkkärin pihalla kuin siellä sisällä.