Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä asti rehellisyys ja perisuomalainen vaatimattomuus on ollut kehujen kerjäämistä?

Vierailija
26.12.2022 |

Kuulin ensimmäistä kertaa tällaisen kommentin ja yllätyin, koska en ole ikinä ajatellut sitä niin, vaan pitänyt rehellisyytenä ja perisuomalaisena vaatimattomuutena.

Siis jos esim. mun pitää tehdä vaikka kakku lapsen synttäreille ja se nyt ei mene ihan nappiin. Totean siitä sitten kakkua pöytään nostaessa muutamalle vieraalle, että Eipä tästä nyt kovin nättiä tullut, mutta kohtahan se on syöty pois, niin se ois muka jotenkin kehujen kerjäämistä?

Eri asia tietysti ois jos ottaisin vaikka someen viimeisen päälle laitettuna selfien ja kirjoittaisin siihen että Hyi v*ttu että oon ruma niin sen vois ajatella olevankin kehujen kerjäämistä. Mutta että omat pakolliset tekemiset arjessa, sellaiset mitä en postaa mihinkään someen. Miten ne voi olla kehujen kerjäämistä? Pitäiskö mun siis aina sanoa vaikka tuollaisesta kakusta, että Eikö tullutkin upea kakku! Vaikka kermavaahtokin ois jäänyt liian löysäksi ja valuis kovaa vauhtia kakun päältä alas ja koristeiden värit ois levinneet yön aikana pitkin kakun pintaa, niin kehua pitäis vaan. Omasta mielestäni vaikuttaisin silloin aika hiton itserakkaalta, kun puolisokeakin näkis että kakku ei oo mennyt ihan nappiin, mutta kehuisin omaa tuotosta silti vain. Kuka sellaista haluais ikinä edes kakkuja tekemään kenenkään synttäreille. Kun vaikuttais siltä ettei osaa yhtään mitään, mutta silti omahyväisenä kehuis niitä hirveitä tuotoksiakin ja vaikuttais siltä että ei näe mitään korjaamisen varaa omassa työssä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mihin tuosta tekstistä katosi kaikki lainausmerkit. Laitoin ne kyllä siihen. No kai siitä selvän saa. 

-ap

Vierailija
2/6 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä palstalla kysyt rehellisyydestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka noin sanoi,  ei vaan pidä susta. Kaikesta mitä teet tai sanot yritetään silloin kaivaa jotain väärää ja nähdä ne negatiivisessa valossa. Jos olisit kehunut kakkua, ois sanottu itserakkaaksi. Kun et kehunutkaan, niin kerjäsit selvästi vaan kehuja. Jos et ois sanonut mitään, niin olisit ollut vain törkeä tuppisuu ja vihainen selvästi jostain. 

Vierailija
4/6 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on semmoinen defenssi, että haukkuu itseään ja tekemisiään ennen kuin muut ehtivät. Taikka mitäpä minä tiedän.

Vierailija
5/6 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, joka noin sanoi,  ei vaan pidä susta. Kaikesta mitä teet tai sanot yritetään silloin kaivaa jotain väärää ja nähdä ne negatiivisessa valossa. Jos olisit kehunut kakkua, ois sanottu itserakkaaksi. Kun et kehunutkaan, niin kerjäsit selvästi vaan kehuja. Jos et ois sanonut mitään, niin olisit ollut vain törkeä tuppisuu ja vihainen selvästi jostain. 

No kieltämättä tuokin on kyllä mahdollista

-ap

Vierailija
6/6 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se on semmoinen defenssi, että haukkuu itseään ja tekemisiään ennen kuin muut ehtivät. Taikka mitäpä minä tiedän.

Kyllä sitä haluaa haluaa ilmaista, että tiedostaa ettei onnistunut nyt tämän homman kanssa

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän