Mitä tehdä kun ei viihdy missään työpaikassa?
Olen vaihtanut työpaikkaa viimeisen vuoden aikana viisi kertaa. Tämä alkaa olla jo todella raskasta :( äitiyslomalta en halunnut enää palata vanhaan työpaikkaani, jossa olin ollut 7 vuotta. Halusin jotain uutta. No, ensin homma kaatui huonoon työporukkaan, sitten huonoon esimieheen, seuraavaksi taas huonoon esimieheen, sen jälkeen mahdottomiin työaikoihin (kaikki lauantait töissä ja minulla on perhe) ja nyt viimeisimmässä työpaikassa tökkii se, että en tunne millään kuuluvani joukkoon. Olen myös kuullut selkäni takana puhuttavan minusta negatiivisesti. Olen kaupan alalla ja edennyt vuoden aikana myyjästä myymäläpäälliköksi.
Nyt ahdistaa niin paljon mennä töihin takaisin joulun jälkeen, että voisin vain itkeä. Tuo työpaikka jossa olin 7 vuotta oli siinä mielessä hyvä, että maailman paras työporukka sai minut viihtymään. Mihinkään vastaavaan tai lähellekään sitä en ole enää törmännyt, vaan kaikkialla on ollut huono yhteishenki ja kiusaamista.
Kommentit (50)
Mieti mitä haluat työtäsi. Kuulostaa siltä, että et itsekään tiedä mitä haluat.
ajattele palkkaa ja tulevaa eläkettä ja lopeta se onnen etsimen ja ikuisen hauskanpidon halu.
Kuulostaa siltä että et kestä konflikteja, kritiikkiä tai epämukavuutta piiruakaan jos olet viidesti vuodessa vaihtanut paikkaa. Katso peiliin äläkä yhdestä vinosta sanasta juokse itkien seuraavaan paikkaan.
Vai puhutaan sinusta nyt pahaa. Mahdatko kuvitella normaalin palautteen työstäsi sinuun itseesi kohdistuvaksi kritiikiksi?
Olen kokenut saman.
Nykyistä työpaikkaa siedän. Koitan ajatella palkallisia lomia ja muita etuja. Teen työtä myös vain minimin, en yhtään enempää.
Nykyisessä työpaikassa hiertää ammattitaidoton johtaminen, minkä vuoksi työuupumustapauksia riittää. On haluttu säästää yhdistelemällä esihenkilöiden työnkuva ja päädytty siihen, että esihenkilöt eivät ehdi tai osaa tehdä juuri mitään.
Vaihtanut vuoden aikana työpaikkaa viisi kertaa? Tyttö kulta, kohta ceeveesi alkaa näyttää siltä, että kukaan ei enää halua sinua töihin. Mieti nyt vähän. Töihin ei mennä pitämään hauskaa vaan ansaitsemaan palkkaa, jolla elättää itsensä ja perheensä.
Siis mikset palannut siihen työpaikkaan, jossa viihdyit ja oli maailman paras työporukka? Tuohan olisi kuin lottovoitto.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikset palannut siihen työpaikkaan, jossa viihdyit ja oli maailman paras työporukka? Tuohan olisi kuin lottovoitto.
Koska olin jo saanut kaiken mitä siltä työpaikaltani pystyin saamaan. Minulla oli kova jano edetä ylemmäs ja tuolla se ei ollu mahdollista. En arvannut että uuteen työpaikkaan sopeutuminen olisi näin hankalaa.
Ap
Olen samasta syystä työtön. Olen 31v mennessä kiertänyt hirveän määrän työpaikkoja, vain 3 on ollut sellaisia, joihin olisin mielelläni jäänyt vakkariksi. (Ei ollut mahdollista, muista syistä kuin itsestäni johtuen.)
Nykyään en enää hae töitä. Ryhdyn yrittäjäksi, jos jotain ylipäänsä enää aion tehdä..
Vierailija kirjoitti:
Vaihtanut vuoden aikana työpaikkaa viisi kertaa? Tyttö kulta, kohta ceeveesi alkaa näyttää siltä, että kukaan ei enää halua sinua töihin. Mieti nyt vähän. Töihin ei mennä pitämään hauskaa vaan ansaitsemaan palkkaa, jolla elättää itsensä ja perheensä.
Ei sinne ceeveehen ole pakko kaikkia kuukauden työpätkiä kirjata jos ei halua hieroa työnantajan silmille sitä että pätkiä olen tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olin jo saanut kaiken mitä siltä työpaikaltani pystyin saamaan. Minulla oli kova jano edetä ylemmäs ja tuolla se ei ollu mahdollista. En arvannut että uuteen työpaikkaan sopeutuminen olisi näin hankalaa.
Ap
Harvassa työpaikassa on täydellistä. Jossain täytyy yleensä tehdä kompromisseja.
Vierailija kirjoitti:
ei vika ole sinussa vaan työilmapiireissä.nykyelämän työelämä on vaan raakaa, ei siihen herkkä sovellu
Olen miettinyt että olen kai vain liian herkkä. Ja otan asioita liikaa itseeni. Joku kommentoi, että katso peiliin ja opettele sietämään kritiikkiä jne. Minusta selän takana pskan jauhaminen työkavereiden toimesta on kuitenkin eri asia kuin esimiehen antama palaute työstä. Tuo tuntuu olevan ihan normi juttu nykypäivänä, mutta en minä ole tottunut tuollaiseen.
Ap
junan alle. emme kaipaa lisää sossunpummeja lokkeilemaan
Vierailija kirjoitti:
Olen samasta syystä työtön. Olen 31v mennessä kiertänyt hirveän määrän työpaikkoja, vain 3 on ollut sellaisia, joihin olisin mielelläni jäänyt vakkariksi. (Ei ollut mahdollista, muista syistä kuin itsestäni johtuen.)
Nykyään en enää hae töitä. Ryhdyn yrittäjäksi, jos jotain ylipäänsä enää aion tehdä..
Mielenkiinnosta kysyn, kuinka tulet toimeen taloudellisesti? Oletko yksin eläjä? Minulla on korkea kynnys jäädä työttömäksi kun on pieni lapsi kotona eikä miehen palkkakaan kaikkeen veny.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei vika ole sinussa vaan työilmapiireissä.nykyelämän työelämä on vaan raakaa, ei siihen herkkä sovellu
Olen miettinyt että olen kai vain liian herkkä. Ja otan asioita liikaa itseeni. Joku kommentoi, että katso peiliin ja opettele sietämään kritiikkiä jne. Minusta selän takana pskan jauhaminen työkavereiden toimesta on kuitenkin eri asia kuin esimiehen antama palaute työstä. Tuo tuntuu olevan ihan normi juttu nykypäivänä, mutta en minä ole tottunut tuollaiseen.
Ap
Minä en edes tiedä, mitä kaikkea minusta mahdollisesti jauhetaan selän takana. Mitä väliä? Työtä sinne töihin ollaan menossa tekemään. Pyrin tekemään työni hyvin, ettei se ainakaan anna aihetta aiheellisille haukkumisille.
Jos olet myymäläpäällikkö eli esimiesasemassa, tulee kestää selän takana puhuminen. Sinulla on oma roolisi ja muilla omansa. Jonkin verran pitää kuitenkin pystyä sietämään sitä, että et ole samanlainen työkaveri kuin myyjä myyjälle.
Jos jokin asia hiertää, niin se tulee ottaa esille ja puhdistaa ilmaa. Ei vaihtaa työpaikkaa heti, kun joku asia ei tunnu hyvältä.
vankilaan. Sieltä saa ihania ystäviä sekä ajankulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minäkin olen herkkä. Töissä täytyy silti käydä. Omalla asenteellaan voi myös vaikuttaa työpaikan ilmapiiriin. Toki jos joku paikka on todella ongelmallinen, ei sinne tietenkään kannata jäädä jos on mahdollista vaihtaa.
Miten etenit myymäläpäälliköksi vuoden aikana, kun koko ajan vaihdoit paikkaa
Vierailija kirjoitti:
Miten etenit myymäläpäälliköksi vuoden aikana, kun koko ajan vaihdoit paikkaa
Minulla oli ennestään jo esimieskokemusta. Lisäksi olen hyvä kirjoittamaan työhakemuksia.
Ap