Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun ei viihdy missään työpaikassa?

Vierailija
26.12.2022 |

Olen vaihtanut työpaikkaa viimeisen vuoden aikana viisi kertaa. Tämä alkaa olla jo todella raskasta :( äitiyslomalta en halunnut enää palata vanhaan työpaikkaani, jossa olin ollut 7 vuotta. Halusin jotain uutta. No, ensin homma kaatui huonoon työporukkaan, sitten huonoon esimieheen, seuraavaksi taas huonoon esimieheen, sen jälkeen mahdottomiin työaikoihin (kaikki lauantait töissä ja minulla on perhe) ja nyt viimeisimmässä työpaikassa tökkii se, että en tunne millään kuuluvani joukkoon. Olen myös kuullut selkäni takana puhuttavan minusta negatiivisesti. Olen kaupan alalla ja edennyt vuoden aikana myyjästä myymäläpäälliköksi.

Nyt ahdistaa niin paljon mennä töihin takaisin joulun jälkeen, että voisin vain itkeä. Tuo työpaikka jossa olin 7 vuotta oli siinä mielessä hyvä, että maailman paras työporukka sai minut viihtymään. Mihinkään vastaavaan tai lähellekään sitä en ole enää törmännyt, vaan kaikkialla on ollut huono yhteishenki ja kiusaamista.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka miehesi jaksaa sinua?

Vierailija
42/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan samanlainen ja nykyään kutsunkin itseäni luuseriksi. Tiedän omat vikani ja puutteeni ja toisaalta sen missä olen hyvä. Työssäkäynti ei ole itselleni helppoa, hoitoalalla vielä olen. Palan loppuun välillä ja joudun olemaan saikulla. Mutta niin se on muillakin kullakin omista syistä johtuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme syyllistämistä täällä. On ihan sallittua vaihtaa työpaikkaa niin usein, että se oma paikka löytyy.

Tietysti. On myös sekin puoli, että jos ei selvitä pohjimmaisia syitä miksi kokee konfliktit hankalina, ei koskaan tule löytämään pysyvää työpaikkaa. Esimiestyössä toimivalle tämä on ei kovin edustava asia cv :ssa.

Hyvissä työyhteisössä ei yleensä synny konflikteja, sillä mitkään asiat eivät kärjisty. Kaikki työyhteisöt eivät ole terveitä eikä niihin tarvitse jäädä kärsimään.

Totta. Ap on kuitenkin kaupan alalla, jossa epämukavuutta joutuu sietämään. Esimieheltä vaaditaan paljon ja siihen rooliin sujahtaminen vaatii harjoittelua ja kokemusta, jota ei saa jos joka hetkessä vaihtaa taas uuteen paikkaan.

Miksi pitäisi sietää epämukavuutta? Oppiminen onnistuu parhaiten rennossa ja hyväksyvässä ilmapiirissä. Ap löytää varmasti itselleen sopivan työpaikan, kuten muutkin jotka arvostavat itseään niin paljon etteivät tyydy mihin tahansa.

Ei tarvitsekaan. Mutta siinä tapauksessa ei voi työskennellä kaupan alalla esimiestyössä.

Kaupan ala on hankala alue, jossa on jatkuva myräkkä käynnissä. Esimiesasemassa oleva joutuu ottamaan sen kaiken vastaan.

Tässä olikin kyse nyt ap:n halusta toimia valitsemallaan alalla esimiesroolissa, koska haluaa edetä.

Esimiestyössä voi myös kehittää tunnetaitoja ja käyttää niitä alaisten kanssa toimimiseen positiivisella tavalla. Näin voi muuttaa työkulttuuria omalla työpaikallaan. Se ei kuitenkaan onnistu, jos heti haluaa luovuttaa ja lähteä pois.

Tarkoitat varmaan esihenkilötyössä. Valitettavasti työkultuurin muutos ei yhden esihenkilön myötä tapahdu, joten sitä on turha jäädä odottamaan. Tässä vaiheessa ap:n ja työpaikkojen vahvuudet eivät ole kohdanneet, mutta sekin paikka tulee vielä eteen sitkeällä etsimisellä.

Vierailija
44/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ryhtyä yrittäjäksi? Minä en viihtynyt missään työpaikassa, joten päätin työllistää itse itseni. Viihdyn yrittäjänä vielä 12 vuoden jälkeenkin, enkä aio palata palkkatyöhön. Asiakkaat ovat ihania, ja yksinyrittäjänä olen etäällä työyhteisöjen ilmapiiriongelmista ym. kuormittavasta. Olen kylläkin onnekas, sillä omalla alallani töitä on riittänyt ja taloudellisesti menee huomattavasti paremmin kuin palkkatyössä.

Vierailija
45/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko ryhtyä yrittäjäksi? Minä en viihtynyt missään työpaikassa, joten päätin työllistää itse itseni. Viihdyn yrittäjänä vielä 12 vuoden jälkeenkin, enkä aio palata palkkatyöhön. Asiakkaat ovat ihania, ja yksinyrittäjänä olen etäällä työyhteisöjen ilmapiiriongelmista ym. kuormittavasta. Olen kylläkin onnekas, sillä omalla alallani töitä on riittänyt ja taloudellisesti menee huomattavasti paremmin kuin palkkatyössä.

Saanko täältä sivusta kysellä, että millä alalla toimit yrittäjänä?

Vierailija
46/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aivan itse sanoo, että ei viihdy missään työpaikassa. Kyllä minustakin alkaa silloin olla jo peiliin katsomisen paikka (kun niitä työpaikkoja on yhden ainoan vuoden aikana ollut jo viisi). Ei se aina voi olla siinä työpaikassa vika.

Vierailija
47/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko täältä sivusta kysellä, että millä alalla toimit yrittäjänä?

Toki 😊 Toimin viestinnän ja markkinoinnin parissa.

Vierailija
48/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kysymys siis siitä ettet pidä itse työstä vaiko ne muut ihmiset jotka koet ärsyttäväksi? Itse olen monesti kokenut haasteeksi ärsyttävän esimiehen tai työkaverin. Tiettyyn pisteeseen asti pystyn kuitenkin sinnitellä mutta en todellakaan jää katsomaan esim kiusaavaa esimiestä. Töissä täytyy asettaa myös rajat ja usein ainut joka voi ne asettaa olet sinä itse. Jotain voisi olla kuitenkin hyvä miettiä koska on rasittavaa vaihtaa työpaikkaa noin usein. Oletko tehnyt esim miinus ja plus listoja joissa katsot hyvät ja huonot puolet ja vertaat niitä? Toiseksi, nykyajan työelämä on aika syvältä enimmäkseen ja monella on samanlaisia kokemuksia.

Vierailija
49/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap aivan itse sanoo, että ei viihdy missään työpaikassa. Kyllä minustakin alkaa silloin olla jo peiliin katsomisen paikka (kun niitä työpaikkoja on yhden ainoan vuoden aikana ollut jo viisi). Ei se aina voi olla siinä työpaikassa vika.

Tuo sama on parisuhteessa. Jos aina vaan seuraavakin kumppani osoittautuu hulluksi kpääksi, täytyy ihan vakavasti tutkiskella omaa sisintään, ja miettiä, mikä yhteinen tekijä noilla on.

Vierailija
50/50 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sama on parisuhteessa. Jos aina vaan seuraavakin kumppani osoittautuu hulluksi kpääksi, täytyy ihan vakavasti tutkiskella omaa sisintään, ja miettiä, mikä yhteinen tekijä noilla on.

No ei se nyt ihan noin mene. Miksi kummassakaan pitäisi olla erityistä syytä jos ei kertakaikkiaan tule toimeen? Silloinhan kyse on ainoastaan yhteensopimattomuudesta. Myös työpaikka voi olla sellainen, ettei sinne nyt vain koe sopivansa työntekijäksi. Turhaa olla liian mustavalkoinen tai dramaattinen kun vaihdon tunne tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi