Mies ja vastuu perheesta. Meilla saan kuulemma tyytya siihen etta han maksaa asuntolainan,muun maksan ja teen mina. Lapsia kaksi koululaista. Mita siis on vastuu perheesta avioliit
Kommentit (38)
pyykkikaapin eteen,lompsii ulkokengillä sisällä,ei tee lumitöitä...
Avioliitto voidaan purkaa tuomioistuimen päätöksellä (avioero). Avioeron voi saada kuuden kuukauden harkinta-ajan jälkeen tai sen jälkeen, kun puolisot ovat asuneet erillään keskeytyksettä viimeiset kaksi vuotta. Avioeroa käsiteltäessä tuomioistuin ei tutki, minkä vuoksi puolisot tai toinen puoliso vaatii avioeroa eikä myöskään puolisoiden välisiä henkilökohtaisia suhteita. Avioeroa koskeva asia pannaan käräjäoikeudessa vireille kirjallisella hakemuksella, jonka voivat tehdä puolisot yhdessä tai toinen puoliso yksin. Puolisot tai puoliso voivat jättää hakemuksen käräjäoikeuden kansliaan joko itse tai käyttäen valtuutettua asiamiestä. Hakemus voidaan lähettää myös postitse, telekopiona tai sähköpostina.
esim. 150¿, vaikka siis olisi hyvätuloinen mies.
Yhteinen tili, josta hoidan laskut. Miehellä moninkertaiset tulot minuun verrattuna. Minä hoidan vauvaa, kun mies töissä. Jos ehdin saatan siivota hieman. Mies pesee pyykit ja siivoaa keittiön ja vie vauvaa ulos retkille. Minä laitan usein ruokaa meille, mies harvemmin. Teemme yhdessä vauvanruoat. Mies yöllä hoitaa vauvaa, jos se imetyksen lisäksi valvoo ja nousee nostamaan vauvan rinnalle. Vapaapäivinä hoidamme kaiken yhdessä.
Muista kuitenkin, että me emme tiedä minkälaista teillä oikeasti on. Me emme tiedä rakastatko miestäsi. Me emme tiedä mitään menneisyydestänne. Emmekä paljon muutakaan.
Sinun on itse tiedettävä mitä haluat. Jos haluat erota, niin täältä löytyy siihen vertaistukea, vinkkejä ja vaikka ties mitä. Käytä meitä hyväksesi, me autamme mielellämme.
Jos haluat vielä yrittää, niin laita miehesi ottamaan sinut tosissasi. Käytä keskusteluissa näitä ajatuksia, joita tässä ketjussa on. Vaadi miehesi kanssasi pariterapiaan. Kunnioita itseäsi.
Ja nyt yrität jaksaa. Sinulla on nyt rankat ajat. Helppohan meidän muiden täällä on neuvoa ja olla muka viisaita, kun meillä on elämä toisessa tilanteessa kuin sinulla. Mutta pidä sinä pintasi.
Yhteinen tili, mies leikkii lasten kanssa, siivoaa keittiön ruuan jälkeen, pukee toisen lapsista, kun minä puen toisen, jne. Eli kun olemme molemmat kotona, niin teemme kaikkea yhdessä. Tämä onkin kyllä aivan mahtava tilanne, ja vähempikin riittää tekemään onnellisen ja harmonisen perheen. Halusin vain sanoa minäkin tuon, jotta näet, että yhdessä tekemistäkin on olemassa. Ei sinunkaan siis tarvi tyytyä aivan olemattomaan.
äiti saa lapset, jos ei ole alkoholisti tai mielenterveysongelmainen tms. selkeästi ei-sopiva vanhempi. Ja usein saa lapset silti. Eli mikään kiukkuisuus ei ole peruste sille, että lapset tuomittaisiin isälle. Nuo selvitellään eron yhteydessä, ei sinun tarvitse ketään sitä sanomaan palkata.
Teidän tilanne kuulostaa kyllä niin epäreilulta, että jos mies ei edes suostu asiasta puhumaan, en minä ainakaan siinä suhteessa viihtyisi. Oletko kirjannut ylös perheen pyörittämiseen kuluvat manosi, ehkä mies ymmärtäisi, kun näkee mustaa valkoisella siitä, miten kulut jakautuvat? Ehkä hän luulee maksavansa enemmän ja sinun olevan vain hankala ja ahne eukko?
voi jessus!
oletpa sinä hyvä äiti, kun noin oivallista perhe-elämää halut lapsillesi tarjota!!
Nyt hyvä nainen, ajattele OIKEASTI lapsiasi ja ero vireille!
Ihana kuulla, että teillä samanlaista. Mietin päivittäin, että se että olen niin onnellinen, johtuu vain tästä tasapainosta, joka kumpuaa arjesta, jokaisesta päivästä. Toisen kunnioittamisesta. Aiemmin olin onnettomassa liitossa. Ja kun elin muutaman vuoden omillani, olin valmis rakentamaan uuden, toimivan parisuhteen.
t. 33
Meillä ainakaan ei koskaan ole tuijoteltu, mistä pussista mitkäkin laskut maksetaan. Pääasia että ne maksetaan ja rahat riittää! Palkat kyllä tulevat omille tileille, mutta niitä venkslataan suuntaan ja toiseen ihan miten vain. Mehän ollaan Perhe. Yhdessä. Yhteiset on siis myös varat ja velat :)
Pari vihjettä eroa varten: Yksin- ja yhteishuoltajien liitosta löytyy kokemusta ja tukea, osaavat tarvittaessa ehkä auttaa juristin löytämisessäkin. Elatusmaksut kannattaa sopia miehen palkan mukaan esim. siten, että 10 % palkasta per lapsi ja tarkistetaan esim. kahden vuoden välein, jos urakehitys on nouseva ja palkka sen mukana. Mutta ihan ensin etsi googlella tuo YYL, en muista linkkiä valitettavasti.
- ei kokenut, mutta tietävä
Sain onneksi siinä pyörremyrskyssä mieheni kanssa sovittua tuon summan. Jos olisi mennyt oikeuteen, niin todennäköisesti olisin saanut saman. Olin ollut kotona 8 vuotta ja sen jälkeen pari vuotta työttömänä.
Mies varakas ja hyvätuloinen.
Vierailija:[i
esim. 150¿, vaikka siis olisi hyvätuloinen mies.
[/quote]
Vierailija:
Näin se menee.
Jos on pitkä liitto ja toinen ollut kotona lapsia hoitamassa tms., joutuu varakkaampi osapuoli maskamaan vähävaraisemmalle tasinkoa korvauksena " annetuista työvuosista" tavallaan. Eli jos toinen on maksanut 10 v ajan lainat ja toinen ruoat, talo kuuluu toisellekin. Niin kuin tietysti oikein onkin!
Meillä kyllä maksaa yli 300 yhdestä.
Minusta on hyvä, että joku vouhottaa onnesta myös täällä, kun kuitenkin elämän realiteetit on tajuttu. Ei siis mennä mustasta mustaan, vaan etsitään parempaa. Onnellinen elämä on hyvä esimerkki paremmasta, ja toiminee näin asiallisena kannustimena.
Halaus ap:lle.
t. muuan onnellinen, jolla ei aina ole ollut helppoa.
Monille ero tuo uusia voimia itsetunnon ja ihmisarvon palautuksen myötä. Suosittelen!
nostaisin kytkintä.............