Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varatusta tykkääminen

Vierailija
25.12.2022 |

Miksi täältä poistettiin ketju, jossa kerroin yrittäväni päästä eroon varattuun kohdistuvista kielletyistä tunteista? Miksi tästä aiheesta ei saa keskustella? Luulisi, että se olisi kaikkien osapuolten etu saada vinkkejä miten tällaiset ongelmat saa kuriin.

Kommentit (955)

Vierailija
201/955 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä vaan olen aina miettiny, että miksi se toinen nainen ei koskaan sano vaimolle terveisiä tai piipahda miehen kotona käymään, kun vaimo on kotona?

Mitä se hyödyttää suututtaa se ihastus? Sotahan tosta tulisi. Ja olen itsekin varattu, joten jos keittelisin tuollaisen myrkyn niin varmasti siitä sana kuuluisi minunkin puolisolleni asti.

174

No jos vaimo kerran tietää toisesta naisesta niin miksi esittää näytelmää?

Vierailija
202/955 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos vaimo kerran tietää toisesta naisesta niin miksi esittää näytelmää?

Ei tiedä.

174

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/955 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä vaan olen aina miettiny, että miksi se toinen nainen ei koskaan sano vaimolle terveisiä tai piipahda miehen kotona käymään, kun vaimo on kotona?

Mitä se hyödyttää suututtaa se ihastus? Sotahan tosta tulisi. Ja olen itsekin varattu, joten jos keittelisin tuollaisen myrkyn niin varmasti siitä sana kuuluisi minunkin puolisolleni asti.

174

Ap:lla ei ole vastaavaa tilannetta kun on eroamassa. Olen hiukan samaa mieltä, että miehen puolisolle kertominen saattaisi tuoda valaistusta asiaan ja nopeuttaa suhteesta haaveilusta eroon pääsemistä. Nythän on vaan miehen sana siitä, että ei pysty eroamaan, totuus voi olla jotain aivan muuta.

Ap on ollut sen verran epämääräinen, että vaikea sanoa millaisen tapahtuman/tapahtumien jälkeen mies on harkinnut voisiko erota. Jos on joku yksittäinen hairahdus niin voi olla et hätäpäissään on antanut ymmärtää että siinä olisi jotain isompaa tunnetta takana, ettei tule hyväksikäyttäjän leimaa perseeseen.. Varsinkin kun näiden kahden on jostain syystä oltava tekemisissä.

Vierailija
204/955 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

174

Ap:lla ei ole vastaavaa tilannetta kun on eroamassa. Olen hiukan samaa mieltä, että miehen puolisolle kertominen saattaisi tuoda valaistusta asiaan ja nopeuttaa suhteesta haaveilusta eroon pääsemistä. Nythän on vaan miehen sana siitä, että ei pysty eroamaan, totuus voi olla jotain aivan muuta.

Ap on ollut sen verran epämääräinen, että vaikea sanoa millaisen tapahtuman/tapahtumien jälkeen mies on harkinnut voisiko erota. Jos on joku yksittäinen hairahdus niin voi olla et hätäpäissään on antanut ymmärtää että siinä olisi jotain isompaa tunnetta takana, ettei tule hyväksikäyttäjän leimaa perseeseen.. Varsinkin kun näiden kahden on jostain syystä oltava tekemisissä.

En missään nimessä tekisi sellaista. Se olisi äärimmäisen raskas luottamuksen pettäminen, anteeksiantamatonta. Ei sillä, tavallaanhan sekin olisi yksi ratkaisu tilanteeseen tehdä jotain niin peruuttamatonta että toinen sen jäljiltä vihaa minua ikuisesti, mutta ei tuolla tavalla.

-Ap

Vierailija
205/955 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

174

En missään nimessä tekisi sellaista. Se olisi äärimmäisen raskas luottamuksen pettäminen, anteeksiantamatonta. Ei sillä, tavallaanhan sekin olisi yksi ratkaisu tilanteeseen tehdä jotain niin peruuttamatonta että toinen sen jäljiltä vihaa minua ikuisesti, mutta ei tuolla tavalla.

-Ap

Nyt olet kuitenkin vaan sen tiedon varassa mitä mies sinulle kertoo. Ja musta nyt vaan on muutenkin raukkamaista olla kertomatta, jos on tehnyt jotain puolison selän takana, siitä on tosin vastuussa vain mies, et sinä. Puolisolle pitäisi antaa mahdollisuus valita haluaako jatkaa tuollaisen miehen kanssa vai ei..

Vierailija
206/955 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jessus tätä ketjua lukiessa! 

Jos ei miehelle kelpaa niin, että haluaa aikuisena aloittaa aikuisten ihmisten suhteen, niin on (pahoittelen nyt tätä!) todella säälittävää jäädä tuolla tavalla roikkumaan ja keräämään armomuruja. 

Itseään voi aina kohdella kunnioittavasti ja arvokkaasti vaikka kukaan muu ei sitä tekisikään. Kerjääminen, roikkuminen ja itsensä roikottaminen ilman minkäänlaista ylpeyden käsitettä on noloa luettavaa aikuisen naisen käsistä. 

Itselleni sanoisin tuossa, että jos en sinulle kelpaa, niin kelpaan kyllä itselleni ja ansaitsen parempaa. Viesti silloin tällöin, roikottaminen, murustaminen on valtapeliä toisen puolelta. Aika paska on sellainen ihminen joka roikottaa toista.

Voi kuule kun se rakkaus osuu kohdalle kuin metrinen halko päähän niin asiat lakkaa olemasta noin mustavalkoisia.

Eikä näissä tilanteissa roikuta. Näissä roikutetaan. Toinen lirkuttelee ja toinen uskoo. Kunnes ei enää usko. Jos ihastus ei tekisi mitään aloitteita, toisen olisi helppo päästää irti ja mennä eteenpäin. Vaan se ihastus aina välillä lirkuttelee vaikka mitä että saa toisen pysymään valmiina, siinä niinkuin b vaihtoehtona, jota ei todennäköisesti koskaan oteta käyttöön.

Kyllä niissä joskus ihan itsekin roikutaan. En minä omastakaan tilanteestani näe mitään järkeä syyttää ketään muuta kuin peilikuvaa. Lopultahan ne avaimet irrottautumiseen on pelkästään itsellä. Mutta samaa mieltä, että hieman ehdotonta tuollainen edellisen kirjoittajan mustavalkoisuus.

Ymmärrän toki ne ajatukset harvinaisen hyvin itsekin. Olenhan itsekin monesti haukkunut itseäni juuri noilla sanoilla - epätoivoinen, säälittävä, nolo, ei mitään ylpeyttä. Huono heikko tyhmä. Vääränlainen. Ilmeisesti se on aika tyypillinen kierre, että näitä piirteitä itsessä hävetään ja se häpeä ja itsensä lyttääminen syventää sitä tunnelukkoa entisestään. Jos ei vastaavasta tunnelukosta itse kärsi sitä voi olla vaikea ulkopuolelta hahmottaa. Jotkut yrittää omasta mielestään auttaa herättelemällä, antamalla sellaista verbaalista shokkihoitoa. Ajatellaan, ettei se ressukka itse tajua miten surkeassa jamassa se on, joten sille on pakko se mahdollisimman räikein sanankääntein julistaa. Oppiipahan olemaan. Vaikka oikeasti se on usein juuri päinvastoin - se on siinä jamassa juuri siksi, että pieni ääni huutaa jatkuvasti pään sisällä että sä olet huono, säälittävä, heikko ja mitätön. Siihen kun joku ulkopuolinen tulee vielä sitä omaa sisäistä itsehalveksunnan ääntä säestämään, ollaan äkkiä jo todella syvällä suossa.

Itse olen onneksi terapiassa oppinut vähän itsemyötätuntoa. Nykyisin suhtaudun pääosin tähän asiaan niin, että minulla nyt on tämä ongelma, entä sitten muilla on muita ongelmia.

-Ap

Vierailija
207/955 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

174

-Ap

Nyt olet kuitenkin vaan sen tiedon varassa mitä mies sinulle kertoo. Ja musta nyt vaan on muutenkin raukkamaista olla kertomatta, jos on tehnyt jotain puolison selän takana, siitä on tosin vastuussa vain mies, et sinä. Puolisolle pitäisi antaa mahdollisuus valita haluaako jatkaa tuollaisen miehen kanssa vai ei..

Olen osittain samaa mieltä tuosta raukkamaisuudesta. Itse en toimisi kuten tuo henkilö on toiminut, mutta kertominen ei vaan ole minun asiani tehdä. Jos hän valitsee jatkaa kuin mitään ei ole tapahtunut, niin se on hänen päätöksensä.

-Ap

Vierailija
208/955 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

174

Minua kiinnostaa tietää, miten itse pystyt jatkamaan suhdettasi? Itse en mitenkään kyennyt jatkamaan tietäen, että haluan jonkun muun. Tietäen, että olen sen valinnan jo tavallaan tehnyt, että olisin lähtenyt jos hän olisi minut huolinut. Ei sillä että olisin niin hyvä ihminen, vaan siksi, että koin sen epärehelliseksi paitsi puolisoani myös ennen kaikkea itseäni kohtaan. Jotenkin ajattelen, että elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi jonkun kanssa joka on kakkosvaihtoehto.

Ei siis ollut tarkoitettu syyllistäväksi kommentiksi, minulla ei pienimmässäkään määrin ole varaa, ihan puhtaasta mielenkiinnosta kysyin.

-Ap

Vierailija
209/955 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

174

Minua kiinnostaa tietää, miten itse pystyt jatkamaan suhdettasi? Itse en mitenkään kyennyt jatkamaan tietäen, että haluan jonkun muun. Tietäen, että olen sen valinnan jo tavallaan tehnyt, että olisin lähtenyt jos hän olisi minut huolinut. Ei sillä että olisin niin hyvä ihminen, vaan siksi, että koin sen epärehelliseksi paitsi puolisoani myös ennen kaikkea itseäni kohtaan. Jotenkin ajattelen, että elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi jonkun kanssa joka on kakkosvaihtoehto.

Ei siis ollut tarkoitettu syyllistäväksi kommentiksi, minulla ei pienimmässäkään määrin ole varaa, ihan puhtaasta mielenkiinnosta kysyin.

-Ap

Elämä olisikin helppoa jos olisi ykkös ja kakkos vaihtoehto. Mutta kun ei ole (tai oli) kuin kaksi ykkösvaihtoehtoa. En mä ole koskaan lakannut miestäni rakastamasta, hän on ehdottomasti parasta mitä mulle on tapahtunut. Ja hänet minä valitsin. Valitsin tahtoa ja jatkaa. Enkä täyttänyt ihastuksella mitään tyhjiötä. Mulla on kaikki hyvin ja olen saanut enemmän kuin uskalsin toivoa. Se ihastus vaan tapahtui pyytämättä ja nyt teen töitä että pääsen tunteesta eroon.

Jos saisin nyt valita, haluaisin ettei koko ihastusepisodia olisi koskaan tapahtunut. Mutta jokainen täällä oppirahoja maksaa, minä maksan näin. On niitä pahempiakin tapoja joutua maksamaan kuin rakastaminen.

174

Vierailija
210/955 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protip: kiellettyjä tunteita ei ole olemassa.

Vierailija
211/955 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

174

-Ap

Elämä olisikin helppoa jos olisi ykkös ja kakkos vaihtoehto. Mutta kun ei ole (tai oli) kuin kaksi ykkösvaihtoehtoa. En mä ole koskaan lakannut miestäni rakastamasta, hän on ehdottomasti parasta mitä mulle on tapahtunut. Ja hänet minä valitsin. Valitsin tahtoa ja jatkaa. Enkä täyttänyt ihastuksella mitään tyhjiötä. Mulla on kaikki hyvin ja olen saanut enemmän kuin uskalsin toivoa. Se ihastus vaan tapahtui pyytämättä ja nyt teen töitä että pääsen tunteesta eroon.

Jos saisin nyt valita, haluaisin ettei koko ihastusepisodia olisi koskaan tapahtunut. Mutta jokainen täällä oppirahoja maksaa, minä maksan näin. On niitä pahempiakin tapoja joutua maksamaan kuin rakastaminen.

174

Ymmärrän, siinä tapauksessa tilanne on hyvin erilainen. Minä olisin selkeästi halunnut tuon toisen. Lisäksi oma parisuhteeni oli valmiiksi huonossa jamassa ja todennäköisesti päättynyt muutenkin. Ei ehkä tällä aikataululla, mutta joidenkin vuosien sisällä viimeistään.

-Ap

Vierailija
212/955 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan huolisi ap:n kaltaista hullua naista. Kerran voisin polkaista korkeintaan.

Vierailija
213/955 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KatinWittu kirjoitti:

Minä en ainakaan huolisi ap:n kaltaista hullua naista. Kerran voisin polkaista korkeintaan.

Yllättyisit miten hyvin osaan ulospäin esittää normaalia.

-Ap

Vierailija
214/955 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjun ja mietin, että minkä sävyisiä miehen lähettämät viestit on, antaako hän niissä sulle jotain toivoa vai onko ne sävyltään neutraaleja? Jos ensimmäisen tyylistä niin ei ksi se ihme ole, jos et meinaa päästä ajatuksista eroon..

Vierailija
215/955 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KatinWittu kirjoitti:

-Ap

En usko. Ei tainnut miehellekään mennä läpi.

Vierailija
216/955 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mälliä joka reikään, elämät paskaksi, lkakarat kärsikööt

Alapää ojhaa onneen.

Vierailija
217/955 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vihaatko lapsia?

Vierailija
218/955 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KatinWittu kirjoitti:

-Ap

Lol.

Ap:ssa on jotain outoa. En sit tiiä, onko se tuo hänen kirjoitustyylinsä. Ensinnäkin pitää kirjoittaa todella kryptisesti ja tyylillä, kuin olisi johonki kirjotuskilpailuun väsäämässä hienoimpia ja monimutkaisimpia lauseitaan. Ei niinku voi kirjoittaa "normaalisti" ja kansantajuisemmin. Ja just toi, että ihan täydellistä kirjakieltä pilkkuineen päivineen. Eikä voi kunnolla paljastaa, mistä hitosta on kyse. Jotenki vain ärsyttävää, sori ny vaan.

Vierailija
219/955 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KatinWittu kirjoitti:

-Ap

Lol.

Ap:ssa on jotain outoa. En sit tiiä, onko se tuo hänen kirjoitustyylinsä. Ensinnäkin pitää kirjoittaa todella kryptisesti ja tyylillä, kuin olisi johonki kirjotuskilpailuun väsäämässä hienoimpia ja monimutkaisimpia lauseitaan. Ei niinku voi kirjoittaa "normaalisti" ja kansantajuisemmin. Ja just toi, että ihan täydellistä kirjakieltä pilkkuineen päivineen. Eikä voi kunnolla paljastaa, mistä hitosta on kyse. Jotenki vain ärsyttävää, sori ny vaan.

Ap on assburgertrolli. Siksi.

Vierailija
220/955 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ketjun ja mietin, että minkä sävyisiä miehen lähettämät viestit on, antaako hän niissä sulle jotain toivoa vai onko ne sävyltään neutraaleja? Jos ensimmäisen tyylistä niin ei ksi se ihme ole, jos et meinaa päästä ajatuksista eroon..

Minun toivoni herää niistä, mutta se ei välttämättä tarkoita sitä etteikö ne olisi voitu tarkoittaa neutraaliksi. Ihastuneen aivot ei ole kauhean objektiiviset.

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi