Qliro huijauslasku??!!!
Onko kukaan muu joutunut kyseisen firman huijauslaskujen kohteeksi? En ollut koskaan kuullutkaan koko firmasta kunnes he lähettivät postiosoitteeseeni muistutuslaskun tuotteista, joita en ole koskaan ostanut.
Tein välittämästi rikosilmoituksen poliisille sekä reklamaation kyseiselle firmalle. Toistuuvista pyynnöistäni siellä asiakaspalvelu ei ottanut minuun yhteyttä. Lopulta tuli viesti, että jos haluan pysäyttää laskun, minun tulee soittaa firmalle kalliiseen maksulliseen numeroon. Poliisin mukaan kirjallinen reklamaatio ja ilmoitus siitä, että lasku on tutkinnassa petoksena/identiteettivarkautena, riittää.
Mistä tämä yritys on saanut henkilötietoni? He uhkailevat, että jos en maksa, lasku menee perintään. En tietenkään maksu huijauslaskua, joka on rikostutkinnassa, mutta pisti miettimään, onko täällä muita saman rahastuksen/petoksen uhreja???
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikai tuo mikään verkkokauppa ole vaan samanlainen pulju kuin klarna. Siis mieti oletko ostanut jostain kuitenkin jotain laskulla.
Laskussa mainittiin tilatut tuotteet, joita en ole koskaan tilannut enkä tarvinnut. Myöskään näitä tuotteita ei ole minulle tullut eikä mitään muuta laskua ennen tätä kotiosoitteeseen tullut yllättävää muistutuslasku. Tiesin heti että kyse on jostain huijauksesta, sillä en ole koskaan saanut muistutuslaskuja ja olen hyvin tarkka taloudestani ja laskuistani. Minulla ei ole tiliä kyseisessä firmassa enkä ole koskaan antanut heille minkäänlaisia henkilötietojani.
Lähetyksekstähän tullee tekstiviesti, jolla paketin pystyy noutamaan tai vastaavasti joutuu henkilöllisyyden todistamaan kun noutaa paketin. Kuinka tuossa on onnistuttu?
Huijari antanut tilauksen yhteydessä oman prepaid-numeronsa, johon tulee koodi jolla postipaketin saa noudettua.
Mutta useassa verkkokauppassa täytyy tehdä vahvatunnistautuminen jos tietoja muuttaa tilauksen lopussa.
Näitä huijareita on enemmänkin, tehtailevat laskuja ja uhkailevat oikeudella jos ei maksa: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yritys-on-piinannut-jounia-perattom…
"Pelkästään Vyyhdissä Klarnaan ja Qliroon kohdistui yhteensä lähes 90 rikosta reilun puolen vuoden aikana. Ne ovat suosittuja kohteita markkina-asemansa vuoksi, mutta myös siksi, että niiden avulla voi ostaa luotolla ilman vahvaa tunnistautumista."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikai tuo mikään verkkokauppa ole vaan samanlainen pulju kuin klarna. Siis mieti oletko ostanut jostain kuitenkin jotain laskulla.
Laskussa mainittiin tilatut tuotteet, joita en ole koskaan tilannut enkä tarvinnut. Myöskään näitä tuotteita ei ole minulle tullut eikä mitään muuta laskua ennen tätä kotiosoitteeseen tullut yllättävää muistutuslasku. Tiesin heti että kyse on jostain huijauksesta, sillä en ole koskaan saanut muistutuslaskuja ja olen hyvin tarkka taloudestani ja laskuistani. Minulla ei ole tiliä kyseisessä firmassa enkä ole koskaan antanut heille minkäänlaisia henkilötietojani.
Olisiko joku muu voinut aaa selville henkilötietosi ja tilannut tavaraa sinun nimiisi, mutta omaan osoitteeseensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetyksekstähän tullee tekstiviesti, jolla paketin pystyy noutamaan tai vastaavasti joutuu henkilöllisyyden todistamaan kun noutaa paketin. Kuinka tuossa on onnistuttu?
Huijari antanut tilauksen yhteydessä oman prepaid-numeronsa, johon tulee koodi jolla postipaketin saa noudettua.
Mutta useassa verkkokauppassa täytyy tehdä vahvatunnistautuminen jos tietoja muuttaa tilauksen lopussa.
Mutta yhtä useassa tai vielä useammassa verkkokaupassa ei vaadita vahvaa tunnistautumista. Sen kun lätkii voimassa olevan luottokortin tiedot tai pelkän laskutusosoitteen. Ja sitten laskun saaja ihmettelee ja selvittelee.
Sama firma on näköjään aiemminkin uhkailulla yrittänyt saada suuria summia rahaa henkilöltä, joka ei ole asioinut firman kanssa: https://keskustelu.suomi24.fi/t/16479318/huijaus-uhkailulla
Tuohan vastaava laskutusputiikki, kuin klarna. Oletko nyt täysin varma, ettet ole ostanut niitä tuotteita jotka laskussa on? Olen itse tilannut useamman kerran qliron laskulle ja ei ole koskaan ollut ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan vastaava laskutusputiikki, kuin klarna. Oletko nyt täysin varma, ettet ole ostanut niitä tuotteita jotka laskussa on? Olen itse tilannut useamman kerran qliron laskulle ja ei ole koskaan ollut ongelmia.
Anteeks, mutta mikä kysymys tuo on? Miksi tilaisin tuotteita, joita en halua enkä tarvitse? Joita ei ole koskaan tullut minulle? Firmalta, josta en ole koskaan eläissäni kuullutkaan? Miksi en ole saanut mitään laskuja ennen muistutuslaskua jossa uhkaillaan perinnällä? Miksi tilaisin mitään luotolla tai osamaksulla, kun en ole koskaan aiemminkaan suostunut tilaamaan mitään osamaksulla tai antamaan tietojani millekään hämäräfirmoille?
Ihmisen täytyisi olla holhouksen alla oleva imbesilli, jos yhtäkkiä vaan unohtaisi tilanneensa tuotteita, joita ei ole tilannut saatikka saanut ja samalla "unohtanut" maksaa laskut, joita ei ole koskaan saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta yhtä useassa tai vielä useammassa verkkokaupassa ei vaadita vahvaa tunnistautumista. Sen kun lätkii voimassa olevan luottokortin tiedot tai pelkän laskutusosoitteen. Ja sitten laskun saaja ihmettelee ja selvittelee.
Qliro vaatii tunnistautumisen kun tilaa laskulle, et saa tilausta ilman sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeks, mutta mikä kysymys tuo on? Miksi tilaisin tuotteita, joita en halua enkä tarvitse? Joita ei ole koskaan tullut minulle? Firmalta, josta en ole koskaan eläissäni kuullutkaan? Miksi en ole saanut mitään laskuja ennen muistutuslaskua jossa uhkaillaan perinnällä? Miksi tilaisin mitään luotolla tai osamaksulla, kun en ole koskaan aiemminkaan suostunut tilaamaan mitään osamaksulla tai antamaan tietojani millekään hämäräfirmoille?
Ihmisen täytyisi olla holhouksen alla oleva imbesilli, jos yhtäkkiä vaan unohtaisi tilanneensa tuotteita, joita ei ole tilannut saatikka saanut ja samalla "unohtanut" maksaa laskut, joita ei ole koskaan saanut.
Tätä kysytään siksi koska et anna tilanteesta mitään kunnollisia taustatietoja. Jos lasku todella on Qliron, kyseessä on todennäköisesti ihan vaan joku kämmi mutta huonoimmassa tapauksessa identiteettivarkaus. Ihmiset ihmettelee tätä koska kyseessä on kuitenkin ihan laillinen toimiva firma, jonka kanssa harvalla on ollut ongelmia.
Mitä sinulta on laskutettu? Kerro tähän ihan firma jolta olet laskun mukaan tilannut jotain ja tuotteet, mitkä on laskutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mistä verkkokaupasta olet tilannut noi ja mitä tilauksessa varsinaisesti oli?
En ole edelleenkään tilannut mistään verkkokaupasta mitään! Ja se on tässä ihan sama mitä tuotteita ne oli, halusin vaan tietää onko muita uhreja ja miten ovat saaneet rikollisen nalkkiin???
Niin, vaikka et ole tilannutkaan mitään niin mistä verkkokaupasta tuo laskutettu tilaus on? Kyseessä voi olla ihan väärinkäsityskin, vaikkapa joku tuttusi on tilannut sinulle joululahjoja mutta toimitusosoite ja tilausosoite on menneet sekaisin.
Miten ihmeessä joku tuttu on voinut tilata minulle joululahjoja, jättää laskut maksamatta ja sitten muistutuslasku tulee minulle???? :D
Eipä siihen tarvita kuin nimi ja osoite. Vielä parempi jos on tilinumero ja sos-turvatunnus.
Vierailija kirjoitti:
Maksa vaan suosiolla niin et kärsi enään
Dorka.
Kirjaudu pankkitunnuksillasi Qliron sivuille niin näet mitä mukamas olet tilannut, ap.
Hetkonen, onko muistutuslasku tullut sähköpostiin vai kirjeenä kotiin?
Aina ensin tulee muistutus sähköpostiin ja siinä käy selville mistä tilattu ja mitä. >>Tää homma haisee nyt.
En hae mitään postista vaikka tulee muistutuksia, mitä on tapahtunut. Tiedän jos odotan jotain pakettia. Samoin joskus ; Onneksi olkoon, olet voittanut iphonen.Hinta 1 kruunu. No sinne jos laittaa maksun onkivat tilit esiin ja voivat tyhjentää.
Myös posteja varastetaan ja muutellaan toisten nimiin. Esim. laskuja on muutettu.
Vierailija kirjoitti:
Hetkonen, onko muistutuslasku tullut sähköpostiin vai kirjeenä kotiin?
Kirjeenä tuli kotiin. Mitään laskua sähköpostiin en ole saanut. En myöskään uskalla pankkitunnuksilla kirjautua kyseisen firman sivuille. Asia ja rikostutkinnassa ja vien tarvittaessa oikeuteen tämän jutun.
Miten selität "virheeksi" tai "väärinymmärrykseksi" sen, että lähetetään lasku ihmiselle, jonka lasku se ei ole ja uhkaillaan perintään joutumisella jos ei maksa? Miten tämä firma on saanut uhrin henkilötiedot itselleen, että on voinut tämän laskun lähettää? Aikamoinen pikku "virhe" juu. Suomen laissa tunnetaan rikosnimikkeillä petos ja identiteettivarkaus.