Naapuri sitten päätti laittaa pyykkikoneen päälle
Ihana jouluaamu. Aivan ihana.
Kai nyt tämmöisestä saa valittaa, vaikka ei ole enää ns hiljaisuuden aika? Vähän voisi tuommoisetkin katsoa peiliin. Iljettävää.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mä laitoin eilen 😅
Eilen olikin hyvä päivä pestä pyykkiä, koska sähkön tuotanto ylitti kulutuksen ja sähkö oli halvempaa kuin moneen päivään. Itse seuraan sähkönkulutustilannetta Fingridin sivuilta ja ajoitan sähkönkäytön sen mukaan. https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/sahkojarjestelman-tila/
Mulla sama.
Vierailija kirjoitti:
Mä pesen pyykit silloin, kun sähkö on halvempaa.
Pörssisähkösopimus oikeuttaa.
Suorastaan velvoittaa. Tämä on hallituksen ja sähköyhtiöiden tahto.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa mullakin olis pyykkiä, mutta rauhotan tän joulun ajaksi kokonaan. Kerkeää sitä sitten vaikka tiistaina taas.
Se on ihan sinun oma valinta. Pakko ei ole likaisia vaatteita "säästää" tiistaihin asti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On säälittävää, että joidenkuiden elämä se on naapurin elämän seuraamista. Teetkö naapuristas henkilön, jonka kautta haet omanarvontuntoa ja loistat kertomalla hänen tekemisistään. Kun sinun omassa eläääämäässäsi ei ole mitään kerrottavaa.
Onko noin?
En ole varsinaisesti kommenttisi kohde, mutta vastaan.
En seuraa enkä haluaisi olla tietoinen naapurin, erit. yläkerrassa, elämästä.
Minua harmittaa suuresti, että hän antaa elämänä kuulua minullekin, omaan kotiini.
Menisin vaikka päiväksi istumaan kävelykadulle häpeäpaaluun kiinnitettynä, jos siitä olisi palkintona hiljaiset ja vastaavasti hyvin nukutust yöt.
Joko menee ymmärrykseen?
Hanki apua unettomuuteesi, ongelma on sinulla, ei muilla
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkö on nyt halpaa. Toimitaan säästöohjeistuksen mukaan nyt kun teollisuudessa on jouluseisokit ja vientiteollisuuden toimistojen väki joulun vietossa.
Nyt kaikki koneet jyrisemään. Viikolla ollaan sitten hiljaa, paitsi yöllä, jos sähkö on halpaa.
Koita nyt pitkästä ja halvasta määräaikaissähköstä nauttivana ymmärtää meitä, joilla vallitsee kansallinen hätätila. Pientä talkoohenkeä sinultakin. Kiitos!!!
Se kansallinen hätätila saattaa tammi-helmikuun pakkasilla olla kaikilla, jos sähköjä katkotaan.
Hyvä, että joku hoitaa pyykkejä nyt pois. Mulla on muutama pitkään pesua odottanut asia korissa, taidan pestä ne pois nyt jouluna. Onneksi naapurit ei taida täällä kuulla pyykkäystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pesen pyykit silloin, kun sähkö on halvempaa.
Pörssisähkösopimus oikeuttaa.Suorastaan velvoittaa. Tämä on hallituksen ja sähköyhtiöiden tahto.
Älä valehtele. Ei ihan tarkkaan velvoita
Vierailija kirjoitti:
No meillä yläkerran yh-äiti alkoi juuri imuroimaan.
Mä imuroin jo aamulla, kun pörssisähkö oli halvimmillaan.
Usein sähkö on edullista aamuyöstä. Ei voi mitään, jos joku kärsii.
Turhaa meteliä en koskaan aiheuta, minulla ei ole telkkua, en pidä juhlia, en pelaa koneella tms.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin pyrin ajoittamaan pyykin pesemiset muille päiville kuin joulupäivälle ja muille pyhille. Sunnuntaisinkin pesen pyykkiä ainoastaan jos on pakko saada jotain puhtaaksi maanantaiksi, mutta tavallisesti pesen pyykkiä lauantaisin. Etenkin linkous kuuluu häiritsevästi kerrostalossa eikä niin arkinen ääni kuulu jouluun. On lähinnä omaa moukkamaisuutta, jos ei enää ymmärrä joulun erityislaatuisuutta myös uskonnottomille. Tämä hiljaisuus keskitalvella on ihanaa juuri ennen kevään alkamista.
Se auttaa kun ei itse tee, mutta naapurit elää siitä huolimatta elämäänsä, jos lapset telmivät tai kissa vierittää biljardipalloa lattialla saati että joutuu käymään vessassa, ei ne sitä ajattele että saattaa kuulua naapuriin.
Minun naapuri imuroi aamulla, eikä haittaa yhtään. Se on vaan elämää
No ei se lastesi mölinä ja koiriesi haukunta ole mitään sinfoniaa joten sinun täytyy nyt vain kestää pyykkikonettani. Terveisin naapurisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkö on nyt halpaa. Toimitaan säästöohjeistuksen mukaan nyt kun teollisuudessa on jouluseisokit ja vientiteollisuuden toimistojen väki joulun vietossa.
Nyt kaikki koneet jyrisemään. Viikolla ollaan sitten hiljaa, paitsi yöllä, jos sähkö on halpaa.
Koita nyt pitkästä ja halvasta määräaikaissähköstä nauttivana ymmärtää meitä, joilla vallitsee kansallinen hätätila. Pientä talkoohenkeä sinultakin. Kiitos!!!
Se kansallinen hätätila saattaa tammi-helmikuun pakkasilla olla kaikilla, jos sähköjä katkotaan.
Hyvä, että joku hoitaa pyykkejä nyt pois. Mulla on muutama pitkään pesua odottanut asia korissa, taidan pestä ne pois nyt jouluna. Onneksi naapurit ei taida täällä kuulla pyykkäystä.
Peset sitten kalsarisi maaliskuussa seuraavan kerran - onnea valinnallesi, harmi ystävävillesi
Kerrostalo on se kaikukoppa...as oy vantaan valuvika...kaikki melu kuuluu ja tupakka haisee...heh.
Okt sen sijaan on tilaa ja rauhaa.
Elämä kun on valintoja...
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mä laitoin eilen 😅
Eilen olikin hyvä päivä pestä pyykkiä, koska sähkön tuotanto ylitti kulutuksen ja sähkö oli halvempaa kuin moneen päivään. Itse seuraan sähkönkulutustilannetta Fingridin sivuilta ja ajoitan sähkönkäytön sen mukaan. https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/sahkojarjestelman-tila/
Linkki oli erittäin hyvä vinkki. Kiitos.
Niin mitä naapuri päätti laittaa pyykkikoneen päälle?
Vierailija kirjoitti:
Tätä jaksan ihmetellä; miten ihmeessä tiedätte milloin naapuri käy vessassa tai suihkussa? Tai pesee pyykkiä?
Minkälaisissa taloissa asutte? Olen nyt pian viisi vuotta asunut kerrostalossa enkä naapurien elämästä mitään ole kuullut. Samassa kerroksessa kaksi pikkulapsiperhettä.
On niin ihanan rauhallinen ja hyvä talo. Ei häiriöitä, ei juhlintaa eikä mölyä. Kai sitten osuin kerralla nappiin kun ostin asunnon tästä talosta, en tiedä. Aikaisemmin asuin enemmän maaseutumaisemassa jossa totuin hiljaisuuteen. En voi nytkään valittaa, päin vastoin.
Nainen 40 vuotta
Niinpä, joillekin se turhasta valittaminen on elämäntapa ja ainoa harrastus.
Jokainen saa viettää joulun kuten haluaa, vaikka pyykkiä pesemällä. Ei se muu elämä lopu siihen, että on joulu. Jollain se voi olla ainut päivä lähiaikoina kun kerkiää tekemään pyykkihuoltoa. Tai lomalle tullut opiskelijanuori pesee pyykkiään tai perheessä on joku ylenantanut jne. älä vaivaa päätäs mokomalla asialla.
Minäki pesen just vaikka tiiän että ei pyhäpäivänä soveliasta: mutta mulla on sairaus joka ei katso kalenteria. Pakko vaihtaa lakanat jokapäivä näinä päivinä 😖
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On säälittävää, että joidenkuiden elämä se on naapurin elämän seuraamista. Teetkö naapuristas henkilön, jonka kautta haet omanarvontuntoa ja loistat kertomalla hänen tekemisistään. Kun sinun omassa eläääämäässäsi ei ole mitään kerrottavaa.
Onko noin?
Minua harmittaa suuresti, että hän antaa elämänä kuulua minullekin, omaan kotiini.
Menisin vaikka päiväksi istumaan kävelykadulle häpeäpaaluun kiinnitettynä, jos siitä olisi palkintona hiljaiset ja vastaavasti hyvin nukutust yöt.
Joko menee ymmärrykseen?Hanki apua unettomuuteesi, ongelma on sinulla, ei muilla
Tuskinpa kyse on unettomuudesta vaan siitä, että naapurin pitämä möykkä pitää hänet hereillä öisinkin. Olen itsekin kokenut tämän.
Häiritseekö naapurin pyykkikoneen ääni ap:n keskittymistä vauvapalstailuun?
Joko menee ymmärrykseen?