Naapuri sitten päätti laittaa pyykkikoneen päälle
Ihana jouluaamu. Aivan ihana.
Kai nyt tämmöisestä saa valittaa, vaikka ei ole enää ns hiljaisuuden aika? Vähän voisi tuommoisetkin katsoa peiliin. Iljettävää.
Kommentit (109)
Heh, kiintiöaloitus pyykkikoneesta pyhänä. Ok.
Jos lapsi on pissannut sänkyyn? Tietenkin saa pestä.
Miten kerrostalossa pitää asua? Saako edes hengittää?
Itseasiassa mullakin olis pyykkiä, mutta rauhotan tän joulun ajaksi kokonaan. Kerkeää sitä sitten vaikka tiistaina taas.
Joululaulut soimaan niin ei häiritse naapurien touhut.
Laitan myös sillä tänään on mitä mainioin pyykkipäivä.
Hyvä aikahan tämä on. Kuuntele musiikkia tai katso telkkaria, niin ei hurinat haittaa.
Taatusti meilläkin pyykätään tänään. Paa ap tulpat eläkä sanele muiden elämää. Ei oo hiljaisuusaika.
Kun ei ole hiljaisuus aika saa tehdä mitä ite ikinä mielii kun lakia noudattaa pidä mölys mahassasi taidat olla se kerrostalo kyttääjä joka vahtaa kaikkien tekemisiä.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mä laitoin eilen 😅
Eilen olikin hyvä päivä pestä pyykkiä, koska sähkön tuotanto ylitti kulutuksen ja sähkö oli halvempaa kuin moneen päivään. Itse seuraan sähkönkulutustilannetta Fingridin sivuilta ja ajoitan sähkönkäytön sen mukaan. https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/sahkojarjestelman-tila/
Pesen tänään kolme koneellista pyykkiä.
Tätä jaksan ihmetellä; miten ihmeessä tiedätte milloin naapuri käy vessassa tai suihkussa? Tai pesee pyykkiä?
Minkälaisissa taloissa asutte? Olen nyt pian viisi vuotta asunut kerrostalossa enkä naapurien elämästä mitään ole kuullut. Samassa kerroksessa kaksi pikkulapsiperhettä.
On niin ihanan rauhallinen ja hyvä talo. Ei häiriöitä, ei juhlintaa eikä mölyä. Kai sitten osuin kerralla nappiin kun ostin asunnon tästä talosta, en tiedä. Aikaisemmin asuin enemmän maaseutumaisemassa jossa totuin hiljaisuuteen. En voi nytkään valittaa, päin vastoin.
Nainen 40 vuotta
Meilläkin oli pyykkikone päällä ja nyt on kuivuri.
Sori, kaadoin aamukahvit peitolleni, piti heittää se koneeseen.
Meillä oli klo 8 vesi poikki! Melkein soitin huoltoon. Päätin odottaa 10neen. Onneksi veden tulo on nyt normaalia taas.
Näin jo silmissäni paikallislehden otsikot, oltiin ämpärillä jouluna.
Vaikka onkin joulu ja joulurauhan aika, niin ei se estä millään normaalia elämistä, johon myös pyykinpesu kuuluu. En oikein ymmärrä ap:n ärsyyntymistä asiasta. Jos noin herkästi kuulee naapuriensa elämisen ääniä ja niistä noin herkästi myös reagoi, niin kannattaa sijoittaa vastamelukuulokkeisiin ennenkuin tavallinen elämä alkaa käydä jo oman mielenterveytensä päälle.
Joillakin ihmisillä saattaa olla pitkästä aikaa muutama vapaapäivä näin joulun aikaan, joten ymmärrän, että pyykit on mukava pestä silloin. Joulurauha ei tarkoita k*si sukassa elämistä, vaan tavallista elämää (ei mökätappeluita, hillumista, rääkymistä).
Vierailija kirjoitti:
Vaikka onkin joulu ja joulurauhan aika, niin ei se estä millään normaalia elämistä, johon myös pyykinpesu kuuluu. En oikein ymmärrä ap:n ärsyyntymistä asiasta. Jos noin herkästi kuulee naapuriensa elämisen ääniä ja niistä noin herkästi myös reagoi, niin kannattaa sijoittaa vastamelukuulokkeisiin ennenkuin tavallinen elämä alkaa käydä jo oman mielenterveytensä päälle.
Minulla on ihan oikeasti ongelmia kuullun prosessoinnin kanssa, en voi sietää esim. pesukoneen ääntä ja en pidä ravintoloissa tai baareissa käymisestä koska en kuule muiden ihmisten puhetta ollenkaan melun keskeltä. Tämä johtaa aina noloihin tilanteisiin. Kuuloni on tarkistettu moneen kertaan ja se on ihan normaali, vika on muualla
En siltikään ikimaailmassa kehtaisi vaatia että naapurit eivät pyykkää takiani, ja niistä viidestä kerrostalosta joissa olen asunut yhdessäkään elämisen äänet eivät kuuluneet seinien läpi. Jos jokin ärsyttää pistetään korvatulpat korviin tai lähdetään muualle.
Kyllä pyykkiä saa pestä!!!