Lapset tyytymättömiä lahjoihin. Harmittaa
Olen yksinhuoltaja ja koittanut parhaani mukaan aina joulut järjestää, vaikka en mikään ehtoisa emäntä olekaan. Sukulaisia ei ole, isää ei ole mukana kuvioissa mitenkään, eikä muitakaan läheisiä. Olen siis totaali yh, ja tänä vuonna ollut poikkeuksellisen väsynyt.
Annoin pojille (13 ja 11) leffalippuja, herkkukortteja leffaan, pleikkaan lahjakortteja viidelläkympillä, suklaarasioita, suihkusaippua/dödö -lahjapakkauksen ja käteistä molemmille 20 e.
11-vuotiaalle selvisi että joulupukkia ei ole olemassa kun sai minut kiinni lahjojen paketoimisesta. Oli odottanut että pukki tuo isoja lahjapaketteja. Nyt oli tuollaisia pieniä kooltaan. Nämä sitten kaikki aiheutti pettymyksen. Nyt sitten valitetaan vaan että miten on tylsää. Tuli paha mieli itsellekin. Lapset odotti jotain suurellista juhlaa :/
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Tuonikäisille pitäisi ostaa ainakin tyttökalenteri joka vuosi.
Ainakin 13-vuotiaalle.
Vierailija kirjoitti:
Sitä paitsi meillä on kaikkea teit mitä tarvitaan. En halua kotiin mitään joutavaa roinaa.
Ap
Teit ihan hybin🌺
Olisit kysynyt toiveita. Itse kysyn aina lapsilta, mitä toivovat ja sen saavat. Ikinä eivät ole olleet pettyneitä eikä toiveet ole edes kalliita. Minusta on hassu ajatus, että lahjan pitäisi olla yllätys, koska vikaan menee.
Mitä lapset olisi halunneet?? Nythän tuli ylimääräiset lapsilisät? Lapsilla pitäisi olla tieto mihin on varaa.
Itselleni on kyllä vieras ajatus että näytetään pettymys lahjaan tai ei osata iloita. Edes lapsena tai teininä en käyttäytynyt noin. Sitä paitsi nuo apn lahjat ovat tosi kivoja! Ite olisin ainaki ollut innoissani pleikkalahjakortista kun sitä ois voinut heti pelata.
Sinun pitää osallistua lahjasta riemuitsemiseen. Et vaan anna lahjakorttia käteen, että tuosta tilatkaa itse pelinne. Menet viereen ja alat kysellä, että minkäslaisia pelejä sille pleikalle saisi tilattua. Yhdessä sovitte, että mitä leffaa menette katsomaan ja minä päivänä.
Nyt taitaa olla kyse erityislapsesta. Kyllä viimeistään ekaluokalla totuus joulupukista paljastuu.
Kalliita lahjojahan nuo oli, tosin vailla mitään ajatusta, se varmaan lapsia harmitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis annoit pari paperista lippua käteen, dödöä ja suklaata. Ehkä kaipaavat jotain konkreettista ja sellaista mitä voi tehdä jouluaattona kotona, katsella ja ihmetellä. Missä on poikien sukulaiset ja mummo, kai sieltä saisi apua lahjoihin tai muu hyväntekeväisyys.
Ei ole sukua. Kuolleita kaikki. Ja totta, surkeat lahjat. Ap
No aikuinen ymmärtäisi lahjat, mutta ei lapsi tai nuori kykene käsittelemään hyvin asiaa, siitä tulee vaikeaa. Onko lasten isän sukua, kummit, serkut? Joskus apua saa lahjoihin muualtakin, aikuisilta.
Ei ole kummeja, serkkuja, sukua. Olemme irrallaan erinäisten tapahtumien saattelemana. Totta puhut, huonot lahjat ja ovat oikeutetusti surullisia. Palautan lahjat arkena ja ostan luotolla jonkun ison lahjan.
Ap
Ihan hyvät lahjat, toki ainakin meidän lapsilla on jäänyt nuo elokuva lahjakortit käyttämättä, peleistä olen kysynyt minkä haluavat niin ovat saaneet. Pizza-tai mäkkäri lahjakortit ovat ainoita mitä ovat käyttäneet. Ja ovat tottuneet vähään muutenkin kun syntyivät 90- luvun laman aikaan.
Höpö, höpö, ihan hyvät lahjat oli, lapset nyt vaan joutuu joskus pettymään, se on ennen pitkään edessä jokatapauksessa.
Järjestit varmasti ihanan Joulun, älä syyttele itseäsi.
Trolli tai täysi idi00tti. Ihan saa valita itse kumpi.
Uskoin tuohon joulupukkiin asti. Harmi, asiallisena provona tässä olisi ollut mahdollisuus hyvään keskusteluun, nyt pilasit sen itse.
Pistä lapset töihin, tienaamaan omaa rahaa, ostakoot sitte ite mitä haluaa👍
Sitä se elämä väkivaltaisten ja röyhkeiden kakaroiden kera curling vanhempien kanssa on.
Tuon ikäiset ehkä vielä haluaa paketteja, joita avata. Vaikka ei sun lahjoissa vikaa ollut. Se ajatus, että saa avata paketin ja sitten touhuta sillä lahjalla jotain. Esim legot tai yhteinen lautapeli, jota olisitte pelanneet illalla. Kysyitkö toiveita? Muistan, että meillä oli aika sirkus, kun kuopus huomasi ettei pukkia ole olemassakaan.
Jos lapsesi on tyytymätön lahjoihin joita annat= itse olet lapsesi kasvattanut!
Ihan hyvät lahjat oli. Kysy niiltä lapsilta miksi oli pettyneitä.
No.. Lahjoissahan ei sinällään ole mitään vikaa, mut ymmärrän tuossa lapsiakin.
Meillä lahjat ostettiin melko samanlaisella budjetilla kahdelle saman ikäluokan tytölle.
Meilläkin on leffaliput, sekä kosmetiikkaa.
Suklaat, leffan herkkukortit, pelilahjakortti ja käteinen meillä kuitenkin korvautui mm.
Mm tarkoin valituilla oman huoneen sisustustarvikkeilla (halpoja), kirjoilla, lautapeleillä, nuoremmalle isolla liukurilla ja vanhemmalle meikeillä, palapelillä jne.
Nuoremmat sisarukset saivat puolestaan samalla rahalla toivomiaan leluja/lautapelejä jne. Yhteisenä saivat suurehkon laatikon, joka sisälsi erittäin kaivattuja heidän omia leivontatarpeita.
Uskallan siis väittää, ettei kyse ole lahjan arvosta vaan just niinkuin joku muukin sanoi niin kaipaavat vielä sitä konkreettista tavaraa hypisteltäväksi.