Lue keskustelun säännöt.
Onko elinikäistä ystävyyttä olemassa?
24.12.2022 |
Aloin tässä miettimään, että niin ne asiat vaan näköjään muuttuu elämän varrella ettei kukaan, ainakaan oman perheen ulkopuolinen pysy messissä koko elämää. Eräänkin kanssa vuosia takaperin hihkuttiin miten hyviä kavereita olemme ja mites sitten nykyään, eipä olla enää yhteyksissä. Tätä alkoi väkisinkin miettimään, kun tuli uusi ystävyys joka on syventynyt ja ainakin toinen on taas siinä hihkumisvaiheessa. Itse olen vähän pessimistisempi ja mielessäni mietin että jaapa jaa, mitenköhän taas muutama vuosi eteenpäin. Mites muilla?
Kommentit (3)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
No mulla paljastui jossain vaiheessa että ns ystävä ei ole ystävä ollenkaan. Että se siitä sitten.
On olemassa.
Se on sellaisten kanssa joiden kanssa ystävyys ei perustu esim. samanlaisiin elämäntilanteisiin. Sellaisten kanssa, joiden kanssa voi olla pitämättä yhteyttäkin monia kuukausia ja jatkaa aina uudestaan yhtä läheisinä. Niiden kanssa siis, joiden kanssa vaan tulee toimeen hyvin, vaikka ei aina toisen tekemisiä ymmärtäisikään täysin ja ystävälle voi sen sanoa suoraan ja pitää hänestä yhtä paljon kuin muutenkin. Ystävän hyväksyy sellaisena kuin hän on ja hän hyväksyy minut, vaikka olisin joskus omituinen. Nähdessä halaamme ja nauramme yhdessä, omasta olotilasta voi kertoa suoraan, ystävä auttaa siten miten voi.