Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ole laittanut tikkua ristiin tämänkään joulun suhteen, menee kuppi nurin ihan just.

Vierailija
24.12.2022 |

Lasten takia yritän nyt pysyä kasassa. Aamulla riisipuuroa keittäessä se iski oikein tajuntaan, kun kuuntelin kuinka ukko kuorsaa sängyssä, että meillä ja meidän lapsilla ei varmaan olisi minkäänlaista joulua, jos en minä raataisi itseäni hengiltä aina joka vuosi. Mies elää vielä 40-vuotiaanakin vuosi toisensa jälkeen omaa lapsenomaista satujouluaan, osallistumatta sen järjestämiseen millään lailla. Paketit paketoituvat kuin itsestään, ruoat hyppäävät pöytään ja kuusi kävelee metsästä koristeltuna olohuoneeseen. Koti siivoaa itse itsensä, koristeet ilmestyvät varastosta ja joulupukki ihan vain itsekseen osaa tulla meillekin illalla. Miksi sitten mahdollistan tämän? Koska haluan että lapsilla olisi ihana joulu. Koska itsekin rakastan joulua. Mutta olisi kiva, että kun perheessä on kaksi aikuista, sitä joulua myös järjestettäisiin yhdessä ja että se toinenkin ottaisi jotain vastuuta. Vähintään huomaisi edes, että toinen tekee helvetinmoisen duunin sen kaiken eteen. Nyt alkoi ahdistaa ja todella.

Kommentit (434)

Vierailija
261/434 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset todellisuudessa nauttii tuosta ylivedetystä hössötyksestä. Sitten kun he huomaavat, etteivät kerkeäkään tehdä asioita haluamassaan hössötysmittakaavassa, niin alkaa miehen painostus ja sättiminen. Toinen tekee asiaa omasta halustaan siitä nauttien ja toinen pakotettuna.

Vähän kuvainnollisesti sama asia kuin ikihoikka ja liikunnallinen moralisoi ylipainoista ja sokerille persoa tyyppiä. Tämä ikihoikka ei edes pidä makeasta. Häntä älöttäisi syödä suklaata enemmän kuin kaksi riviä. Liikuntakin on hänelle pakkomielle. Hän nauttii ja palavasti haluaa harrastaa liikuntaa paljon. Hän ahdistuisi, jos joutuisi makaamaan sohvalla.

Sama homma tuossa jouluhössötyksessä. Toinen elää sitä joka solullaan, toiselle se taas on pakotettua. On helppo moralisoida toista, kun itselle se ei ole pakkopullaa, vaan kivaa tekemistä.

Vierailija
262/434 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa tuli joulua laitettua. Leivottiin ja koristeltiin pipareita, tehtiin kortteja ja koristeltiin kotia. Ei se aina niin herkkua ollut, mutta lasten takia sitä tein. Nyt kun lapset ovat teinejä, niin ei enää tarvitse leipoa tai paljon muutakaan, mutta lapsilla on joulusta hyvät muistot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/434 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt heti taksilla turvakotiin ja sieltä ilmoitat puhelimitse erosta.

Vierailija
264/434 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi sniffelis, nyyh 😭

Vierailija
265/434 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitäisi juosta ap.n turhan jouluhössötyksen perässä?

Mies on mies, eikä orja.

Vuoroin sitä aviossa hössötetään toisen mieliks.

Vierailija
266/434 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerronpa sinulle jotain ap-ämmä. Te akat ootte v i t u n rasittavia kun sitä joulua pitää hössöttää monta päivää. Muutamassa tunnissa sais asiat tehtyä ihan riittävästi ja sitten keskittyä joulun viettoon, mutta ei, kun pitää loputtomasti höösätä kaikkia turhaa paskaa. Oli omankin akan kanssa pinna niin kireällä, että olisi tehnyt mieli raivota kuin leijona, mutta kun on joulu, niin nielin kiukkuni.

V i t t u tee sitten itse kaikki, jos se vie aikaa vaan sen muutaman tunnin! Luultavasti sinulle on kelvannut ne akan loihtimat ruuat sun muut paremmin kuin hyvin.

V i t t u ruuat saa kaupasta ja hyviä saakin. Tämä on juuri sitä tyhjän paskaa hössötystä.

Teen ite parempaa porkkanalaatikkoo ku kaupassa. Sitä paitsi siinä ei oo palmuöljyykään.

Vierailija
267/434 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerronpa sinulle jotain ap-ämmä. Te akat ootte v i t u n rasittavia kun sitä joulua pitää hössöttää monta päivää. Muutamassa tunnissa sais asiat tehtyä ihan riittävästi ja sitten keskittyä joulun viettoon, mutta ei, kun pitää loputtomasti höösätä kaikkia turhaa paskaa. Oli omankin akan kanssa pinna niin kireällä, että olisi tehnyt mieli raivota kuin leijona, mutta kun on joulu, niin nielin kiukkuni.

V i t t u tee sitten itse kaikki, jos se vie aikaa vaan sen muutaman tunnin! Luultavasti sinulle on kelvannut ne akan loihtimat ruuat sun muut paremmin kuin hyvin.

V i t t u ruuat saa kaupasta ja hyviä saakin. Tämä on juuri sitä tyhjän paskaa hössötystä.

Teen ite parempaa porkkanalaatikkoo ku kaupassa. Sitä paitsi siinä ei oo palmuöljyykään.

😆

Vierailija
268/434 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on kaiken sen laiskottelun ja röhnötyksen lisäksi sellainen, että ei malta odottaa että jouluateria on pöydässä, vaan tulee härppimään ruokia, hoputtaa eikä anna laittaa ruokia rauhassa. Auttaisi edes että saa ne ruuat pöytään mutta EI, pitää tulla sorkkimaan. Sitten menee joulupöytään istumaan ja huutelee että on nälkä!

Vierailija
269/434 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluna ei tarvitse häärätä yhtään enempää kuin muutenkaan. Laiskojen kanssa elävien on ihan ehdottoman tärkeää olla tekemättä puolesta, nimittäin sehän ei lopu, jos kumppani on sitä tyyppiä joka vain mielellään olla löllöttelee ja tulee tyytyväisenä valmiiseen pöytään.

Entäs lapset? Jätetään ilman lahjoja, ilman jouluruokaa ym.?

Ruokaa saa kaupasta, lahjoja ei tarvitse olla kuin pari. Partiolaiset paketoi eikä maksa paljon.

Se ruoka pitää hakea kaupasta ja ne lahjatkin.Ruokaostokset painavat melko paljon vaikka olisi pienikin perhe ja lahjoja voi joutua etsimään.

Vierailija
270/434 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on kaiken sen laiskottelun ja röhnötyksen lisäksi sellainen, että ei malta odottaa että jouluateria on pöydässä, vaan tulee härppimään ruokia, hoputtaa eikä anna laittaa ruokia rauhassa. Auttaisi edes että saa ne ruuat pöytään mutta EI, pitää tulla sorkkimaan. Sitten menee joulupöytään istumaan ja huutelee että on nälkä!

Hyi hitto mikä "mies"!! Yök.

Vierailija
271/434 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupäivät kului tänäkin vuonna vieraillessa muualla. Ihan turha kotona laittaa mitään jouluja, kun siellä ei ehdi kuin pyörähtää.

Ens jouluna ilmoitan hyvissä ajoin olevani sairas ja pysyn kotona lukkojen takana suklaaboksi sylissä sohvalla röhnäten.

Vierailija
272/434 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu on kyllä perheenäidille vuoden paskin päivä. Toiset löhöö sohvalla, katsoo joulupukin kuumaa linjaa lumiukkoa ja kyselee joko kohta syödään puuro. Mikä puuro? Kukas sen ois sillävälin tehnyt? Tiskejä allas täynnä, lahjat paketoimatta, saunapuut hakematta ja ukko valittaa et eikö kele saa olla edes aattona rauhassa ja missä ne kahvit ja tortut viipyy.

Ymmärrän jouluaaton hartaushetkien suosion kasvun. Papin saarna vilisee kliseitä eikä kiinnosta mutta kirkossa saa sentään hetken istua rauhassa.

Sitten avataan lahjat. Siis muut avaa, ei äidille mitään oo hankittu. Hetken luulet, että mies onkin muistanut jollain korulla mutta siitä kaulakorun kokoisesta paketista löytyykin joku kylkiäisenä saatu DNAn onneton joulukoristesetti. Vtuttaa niin että pakko avata punkkupullo heti. Aika muistella lapsuuden jouluja, kun sai lahjoja ja sai käydä valmiiseen pöytään.

Oletko sanonut miehelle, että haluat häneltä lahjan. Ehkä ostaisi sinulle lahjan, jos tietäisi kuinka tärkeä asia se sinulle on.

Miksi aina kaikesta pitää erikseen sanoa? Etenkin, jos on kyse jostain mitä mies ei tee, jopa itsestään selvistä asioista...

No mutta eihän nyt kannata vuodesta toiseen pahoittaa mieltään ja olla hiljaa. Jos toinen on typerys eikä tajua ostaa lahjaa, niin hänelle kannattaa sanoa suoraan, että lahja pitää olla ja lahjattomuus on huonoa käytöstä ja loukkaus. Kannattaa myös antaa vinkkejä mitä ostaa - Finlandia-romaani/ yöpuku/ lahjakortti Lindexiin.

Vierailija
273/434 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kyt vaan mutta mulla ei riitä ymmärrys tähän ainaiseen kitinään huonosta miehestä.

Miehiä ei kuitenkaan heitetä arvalla ihmisille vaan ne omat miehet valitaan.

Miksi,toistan MIKSI, te perustatte perheen miehen kanssa joka ei tee mitään? Kyllä se siinä 2-6kk sisään yhdessä asumisesta selviää mikä on miehiään.

Mitä jos ottaisitte myös vastuun omasta valinnastanne joskus!!!

Vierailija
274/434 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lapset koristelemaan kuusi.

Vierailija
275/434 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin juuri, että ensi jouluna sairastun valitettavasti juuri joulun alla. En lähde minnekään, en myöskään kotona höösää mitään muuta kuin kuusen ja lahjat lapsille. Ostan valmiit safkat vähin äänin ja itselle jotain mieleistä, vaikka korun. Säästyn paljolta, muiden aikataulujen mukaan säntäilyltä ja typeriltä lahjoilta.

Vierailija
276/434 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies teki joulupuuron ja valmisti lihat. Minä tein laatikot.

Mun mies osti puolet lasten lahjoista. Ja osti minullekin vaikka sovittiin ettei aikuisille osteta. Yhdessä paketoitiin,molemmat hoitaa omat sukulaisensa.

Minun mies koristelee pihan jouluun, minä koristelen sisätilat.

Yhdessä siivotaan..

Mies hakee kuusen, minä koristelen.

Mutta mun mies on tehnyt alusta asti kaiken mun kanssa yhdessä. Ei ole laskettu mittatikun kanssa meneekö puoliksi, mut molemmat on aina tehnyt.

Yhdessä on lapsetkin hoidettu.

Mun mies on hyvin miehinen mies, töissä poliisina. Ei ota minulta käskyjä vastaan, vaan tekee omalla tavallaan.. sama minulla.

Vierailija
277/434 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätin juuri, että ensi jouluna sairastun valitettavasti juuri joulun alla. En lähde minnekään, en myöskään kotona höösää mitään muuta kuin kuusen ja lahjat lapsille. Ostan valmiit safkat vähin äänin ja itselle jotain mieleistä, vaikka korun. Säästyn paljolta, muiden aikataulujen mukaan säntäilyltä ja typeriltä lahjoilta.

Voin lyödä vaikka pääni pantiksi ettet pysty. Siinähän se ongelma onkin kun naiset ei pysty olemaan tekemättä

Vierailija
278/434 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu on kyllä perheenäidille vuoden paskin päivä. Toiset löhöö sohvalla, katsoo joulupukin kuumaa linjaa lumiukkoa ja kyselee joko kohta syödään puuro. Mikä puuro? Kukas sen ois sillävälin tehnyt? Tiskejä allas täynnä, lahjat paketoimatta, saunapuut hakematta ja ukko valittaa et eikö kele saa olla edes aattona rauhassa ja missä ne kahvit ja tortut viipyy.

Ymmärrän jouluaaton hartaushetkien suosion kasvun. Papin saarna vilisee kliseitä eikä kiinnosta mutta kirkossa saa sentään hetken istua rauhassa.

Sitten avataan lahjat. Siis muut avaa, ei äidille mitään oo hankittu. Hetken luulet, että mies onkin muistanut jollain korulla mutta siitä kaulakorun kokoisesta paketista löytyykin joku kylkiäisenä saatu DNAn onneton joulukoristesetti. Vtuttaa niin että pakko avata punkkupullo heti. Aika muistella lapsuuden jouluja, kun sai lahjoja ja sai käydä valmiiseen pöytään.

Oletko sanonut miehelle, että haluat häneltä lahjan. Ehkä ostaisi sinulle lahjan, jos tietäisi kuinka tärkeä asia se sinulle on.

Miksi aina kaikesta pitää erikseen sanoa? Etenkin, jos on kyse jostain mitä mies ei tee, jopa itsestään selvistä asioista...

No mutta eihän nyt kannata vuodesta toiseen pahoittaa mieltään ja olla hiljaa. Jos toinen on typerys eikä tajua ostaa lahjaa, niin hänelle kannattaa sanoa suoraan, että lahja pitää olla ja lahjattomuus on huonoa käytöstä ja loukkaus. Kannattaa myös antaa vinkkejä mitä ostaa - Finlandia-romaani/ yöpuku/ lahjakortti Lindexiin.

Mun miesystävälle on turha vihjailla mitään lahjoista. Hänen mielestään hajuvedet, korut yms. minulle mieleiset lahjat ovat turhia. Millään ei voi ostaa mitään sellaista, vaan käytännöllistä ja tarpeellista pitää olla.

Vierailija
279/434 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin lyödä vaikka pääni pantiksi ettet pysty. Siinähän se ongelma onkin kun naiset ei pysty olemaan tekemättä

Vaikeaa se onkin, koska olemme viettäneet joulua lapsuuden perheen kesken. Äkillinen sairastuminen aiheuttaa pulmia muille, jotka olettavat minun työpanokseni olevan käytettävissä, mm. vanhalle isälleni. Siksi se on vaikeaa. Myös kehitysvammainen veljeni pettyy pahemman kerran. Tiedän, että miehille edellisenkaltaiset asiat eivät merkitse mitään.

Vierailija
280/434 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna päätin että en tee joulua varten mitään, koska mies in ollut niin vastahakoinen aina. Olemme lapseton 40+ pariskunta.

Kävikin sitten niin että mies oli itsenäisesti suunnitellut aaton aatoksi kauppareissun ja haettiin joluruuat. Lisäksi sain jouluaattoaamuna lahjan, itse en ollut ostanut mitään. Ohjelmaakin oli päiväksi, kierrettiin lähikaupungissa kävelyllä. Ostin samalla miehelle lahjaksi sukat. Kiva päivä oli ja aikamoinen yllätys. Ehkä miehet tekee enemmän kun saa toimia vapaasti ilman liikoja ohjeita.

Lapsiperheessä tällainen kuin tein olisi vaan vaikea toteuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi