Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulun lapsilisät tuplana lietsoivat vanhemmat Vantaalla ostoshurmokseen Aivan järkyttävää!

Vierailija
23.12.2022 |

On kyllä järkyttävää munkin mielestä lähtee kuluttamaan samantien tili tyhjäksi. Meillä meni ainankin suoraan säästötilille kahden lapsen lapsilisä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009288726.html

Kommentit (564)

Vierailija
41/564 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräiset lapsilisät tulivat mutta mitään ylimääräistä ei ostettu. Joululahjat oli jo valmiiksi ostettu ja ruokaostokset pysyivät aivan suunnitelluissa. Joulun jälkeen ja ensi vuonnakin on elettävä ja ylimääräiset eurot meillä menee tarkkaan kulutukseen. 

Vierailija
42/564 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ilo olla veronmaksaja tässä hienossa maassa!

Etenkin kun muistaa, että 2 % maksaa 20% välittömistä veroista. On vain oikein, että kaikki lapsiperheet saavat lapsilisää, koska on väärin, että tietty ryhmä on aina maksajana.

Lapsiperheetkö niitä ainoita veronmaksajia ovat?

T. Vela, jonka palkasta menee veroa yli 1000€/kk.

No onko tuo mielestäsi paljon? Mulla menee yli joka kuukausi. Sen lisäksi olen maksanut yrityksestäni veroja vaikka kuinka eikä se riitä, vaan alvit ja työntekijäverot pitää maksaa ja jonain vuonna muutamasatatuhat myyntivoittoja, kun kauppasin edellisen yrityksen, kun olin ostanut ja kasvattanut sitä vuosia. Jos ne sen yhden vuoden verot jakaisi vuosille joilta olen maksanut veroa, olen pelkästään siitä maksanut 10000 eur/v.

Kyllähän tuo 1000-1200€/kk on melko paljon, moni ei saa edes palkkaa niin paljoa. Mitään vastinetta en sille kylläkään saa, kiva että lapsiperheet saavat niistä nauttia.

Älä nyt, vastineeksi saat terveyskeskuksesta lääkäriajan ½ - 1 vuoden päähän, hammaslääkäriin ehkä 2 vuoden päähän. Mieti mikä diili!

t. eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/564 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne,ketkä laittaa lapsilisät säästötilille ei niitä oikeasti edes tarvitse.

En tarvitsekaan, mutta ilolla otan vastaan. Tiukkojakin vuosia on ollut ja olen onnellinen, että nykyisin on toisin. Säästöön meni.

Suokaa anteeksi, mutta itse hyvätuloisena veronmaksajana olisin suonut fyrkkien menevän vaikkapa köyhille eläkeläisille. Lähtökohtaisesti en halua maksaa kenenkään lapsista, mutta demokratiassa on pakko. Ne jotka sanovat että varakkaat lapsiperheet maksavat verojakin enemmän, "ansaitsevat" tuplatuet, ovat väärässä. Koska jokaisen lapsen jo peruskoulun hinta, terveydenhuollosta puhumattakaan, menee reippaasti sen yli mitä veroistaan maksavat. Saavathan nauttia itsekin muista valtion eduista. Itse perusterveenä, lapsettomana ja hyvätuloisena olen suurin nettohäviäjä veroissa, enkä kitise mitä "ansaitsen" ja mitä en.  

Itke vanhemmillesi, jotka ovat sinutkin mieliharmikseen hankkineet.

Vierailija
44/564 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en jumbossa ollut vaan ihan normimarketin kassalla työvuorossa ja oikeasti vihaksi pisti, kun nämä lapsiperheet lastasi hihnalle konvehtirasioita, jäätelöä, eineksiä, limua ja kaljaa ym ja muisti kertoa kuinka kivaa on kun tuli joulubonus lapsilisien mukana.

Samaan aikaan vanhukset osti perunoita, ruisleipää ja piimää. Muistivat silti toivottaa hyvää joulua toisin kuin nämä ahneet prkeleet.

Miksi se vihaksi pisti? Eivät niitä ole pystyneet ostamaan pitkään aikaan ja nyt ostivat. Sinä ostat ja mussutat niitä joka päivä.

Vierailija
45/564 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarvitsekaan, mutta ilolla otan vastaan. Tiukkojakin vuosia on ollut ja olen onnellinen, että nykyisin on toisin. Säästöön meni.

Suokaa anteeksi, mutta itse hyvätuloisena veronmaksajana olisin suonut fyrkkien menevän vaikkapa köyhille eläkeläisille. Lähtökohtaisesti en halua maksaa kenenkään lapsista, mutta demokratiassa on pakko. Ne jotka sanovat että varakkaat lapsiperheet maksavat verojakin enemmän, "ansaitsevat" tuplatuet, ovat väärässä. Koska jokaisen lapsen jo peruskoulun hinta, terveydenhuollosta puhumattakaan, menee reippaasti sen yli mitä veroistaan maksavat. Saavathan nauttia itsekin muista valtion eduista. Itse perusterveenä, lapsettomana ja hyvätuloisena olen suurin nettohäviäjä veroissa, enkä kitise mitä "ansaitsen" ja mitä en.  

Itke vanhemmillesi, jotka ovat sinutkin mieliharmikseen hankkineet.

Kitisen kaltaisellesi verbaalisesti lahjattomalle. En halua maksaa yhdenkään lapsista. Jenkkiversio päälle. Yksityistetään kaikki. ukin maksaa omasta terveydestään, alkkis tai urheilija. Ja omista lapsistaan. Ja omasta koulutuksestaan. Silloin omat valinnat. 

Vierailija
46/564 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etenkin kun muistaa, että 2 % maksaa 20% välittömistä veroista. On vain oikein, että kaikki lapsiperheet saavat lapsilisää, koska on väärin, että tietty ryhmä on aina maksajana.

No onko tuo mielestäsi paljon? Mulla menee yli joka kuukausi. Sen lisäksi olen maksanut yrityksestäni veroja vaikka kuinka eikä se riitä, vaan alvit ja työntekijäverot pitää maksaa ja jonain vuonna muutamasatatuhat myyntivoittoja, kun kauppasin edellisen yrityksen, kun olin ostanut ja kasvattanut sitä vuosia. Jos ne sen yhden vuoden verot jakaisi vuosille joilta olen maksanut veroa, olen pelkästään siitä maksanut 10000 eur/v.

Kyllähän tuo 1000-1200€/kk on melko paljon, moni ei saa edes palkkaa niin paljoa. Mitään vastinetta en sille kylläkään saa, kiva että lapsiperheet saavat niistä nauttia.

Melko leväperäistä on rahankäyttösi, jos et noilla tuloilla pärjää, vaikka ei edes lapsia ole. Vai oletko niitä, jotka hilloavat jättimäisiä säästöjä ja sitten kadehtivat muilta jopa lapsilisää.

Sinulla on pahoja puutteita luetunymmärtämisessä. Missä kohtaa sanoin, etten pärjää palkallani?

Vierailija
47/564 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimääräiset lapsilisät tulivat mutta mitään ylimääräistä ei ostettu. Joululahjat oli jo valmiiksi ostettu ja ruokaostokset pysyivät aivan suunnitelluissa. Joulun jälkeen ja ensi vuonnakin on elettävä ja ylimääräiset eurot meillä menee tarkkaan kulutukseen. 

Meillä oli lahjat ostamatta kun rahaa ei ollut. Nyt ostettiin kun vihdoin pystyttiin ostamaan. Tili aina miinuksella. Kolme lasta.

Vierailija
48/564 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei näillä perheillä oikeasti tarvetta ollut sille lapsilisälle. Eikö se raha ole tarkoitettu juuri lapsen kustannuksiin, ei minkään turhan romun ostamiseen?

Kuvastaa hyvin kuinka monella on raha-asioiden hallinnassa tuntuvia ongelmia. Annat satasen, se on kulutettu ennen kuin tunti on kulunut. Joulun jälkeen voi itkeä taas palstoilla ja lehdessä kuinka tekee eläminen tiukkaa ja rahat = 404, not found! Hävettääkö ihmisiä jos tilillä on rahaa vai mikä saa pistämään kaiken sen sileän tien palamaan? Eikö se sähkö ollutkaan niin törkeän hintaista että joutuu muuttamaan telttaan asumaan?

Entäpä jos kerran elämässä kävikin niin, että köyhäkin saattoi ostaa lapselleen sellaisen joululahjan, jota lapsi on toivonut. Vaikkapa jonkun härpäkkeen, jollainen varakkaiden lapsilla on ollut jo ajat sitten. Köyhän lapsi saa yleensä vain tuiki tarpeellista arkitavaraa. Ei yhtään haittaa, jos kerrankin saavat jotain oikeasti lahjalta tuntuvaa, vaikkapa vähän tarpeetonta, kuten kuulokkeet, jotka muilla on vaan ei köyhän lapsella.

Vierailija
49/564 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin tarvitsee. Meillä on alkuvuodesta niin isoja laskuja tulossa, että säästötililtä menee suoraan rahat niihin.

Jos oltais nää lapsilisärahat kulutettu nyt kaikkeen humputteluun, tulis meidän perheessä aika vaikea alkuvuosi. Ap

Vierailija
50/564 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli lahjat ostamatta kun rahaa ei ollut. Nyt ostettiin kun vihdoin pystyttiin ostamaan. Tili aina miinuksella. Kolme lasta.

Me siitä onnekkaita että ollaan voitu pitkin vuotta vähitellen lahjoja hankkia. Vaikkei rahaa hirveästi käytössä niin jää aina jotain pientä säästöön ja siitä sitten sopivia aina katsottu. Meillä neljä lasta. 

Vierailija
51/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneet siat, ei mennyt suuremmalle osalle tarpeeseen, taas nähtiin miten itsekkäät curling vanhemmat ja niiden väkivaltset pershedelmåt nostetaan jalustalle. Kyllä olis ollut oikeaan tarpeeseen myös yksineläjille ja oikeasti oikeille köyhille ja pienitulosille tarpeen tuo tuplalisä joka paniikissa maksettiin jokaisella pershedelmän curlingvanhemmille.

Vierailija
52/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan mennyt siis tarpeeseen noille hekottelijoille, hallitus paniikissa taas ottanut miljardeja velkaa ja jakanut nyt myös suomalaisille jotta aivopestyt äänestäis niitä jatkossa ja suurin osa noista tuplalisien saajista siis ei käyttänyt rahoja hyödyllisesti siinä taas nähtiin että ei ollut oikeasti mitään tarvetta noille rahoille.

Vierailija
53/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lapsilisät meni kurkusta alas jo viime yönä.

Lapset voivat laittaa näkkileivän päälle ylähuulen.

Vierailija
54/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaas kaikkia niitä virolaisia ja romanialaisia siirtotyöläisiä, joiden kotimaissa olevista lapsista maksettiin myös nuo tuplalisät! Onnea tulvillaan puolen Eurooppaa nyt :D.

Hyvähän se on, että meillä joku käy töissäkin.

Valitettavasti näiden työnjälki on mitä sattuu esimerkiksi rakennusalalla ja liikennekulttuurista en uskalla kirjoittaa julkisesti, ettei tule jouluksi banneja palstalle.

Vierailija
55/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus maksaa rikkaiden lääkärien ja asianajajien sähkölaskut joten yksi ylimääräinen lapsilisä ei ole paljon.

Vierailija
56/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yritys on ulkomaalainen ja palkkaa ulkomaalaisen työntekijän niin tuon työntekijän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen ollenkaan 6 kuukauteen.

Vierailija
57/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun yritys on ulkomaalainen ja palkkaa ulkomaalaisen työntekijän niin tuon työntekijän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen ollenkaan 6 kuukauteen.

Mitenkähän tytäryhtiö kuviot menevät, jos esim. perustaisi rakennusalan yritykselle tytäryhtiön Viroon, ottaisi Virosta työntekijät ja rakentaisi kerrostaloja Helsinkiin. Pienempi palkka riittäisi, kun työntekijän ei tarvitsisi maksaa veroja.

Vierailija
58/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjoihin tukea? Mitä ihmettä!?!

Kumma holhous yhteiskunta tullut suomesta. Enää ei taida kukaan pärjätä ilman jotakin tukea. Ja sokerina pohjalla sekin tuki on taas valtion ottamaa velkaa.

Haiskahtaa enemmän kun paljon joltakin demarien, lähestyvien vaalien vaali tempulta.

Vierailija
59/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt, vastineeksi saat terveyskeskuksesta lääkäriajan ½ - 1 vuoden päähän, hammaslääkäriin ehkä 2 vuoden päähän. Mieti mikä diili!

t. eri

Ot, mutta aina tarvittaessa olen päässyt päivystykseen samana päivänä, joskus omin jaloin kävellen, joskus paareilla kärrätty, ja hammaslääkäriin myös kerran, kun tarve oli. Viimeksi tosin päivystävä lääkäri totesi vaan, että laitetaan sut samantien osastolle seurantaan, kun päivystyksessä on kaikki paikat täynnä. Osastolla sitten seurannassa, joka olisi periaatteessa pitänyt tehdä päivystyksessä. Toisaalta oli selvää, että mikä vaiva on ja tarvittavat labrat yms pystyttiin hoitamaan osastollakin.

Vierailija
60/564 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joululahjoihin tukea? Mitä ihmettä!?!

Kumma holhous yhteiskunta tullut suomesta. Enää ei taida kukaan pärjätä ilman jotakin tukea. Ja sokerina pohjalla sekin tuki on taas valtion ottamaa velkaa.

Haiskahtaa enemmän kun paljon joltakin demarien, lähestyvien vaalien vaali tempulta.

Arvaas paljonko maksaa, kun mummot vetää kelataksilla naapurikaupungin sairaalaan yli 100 km. Mummo maksaa 25 ja veronmaksajat monta sataa euroa tuosta taksimatkasta.