Minulle oli yllätys, että ulkomaiset Lapin turistit jämähtää usein vain Rovaniemelle...
Eihän se nyt ole vielä mitään kunnon Lappia. Muutama sata kilometriä pohjoiseen, niin sitten.
Kun katselee youtubesta niiden videoita, niin pyörivät vaan siinä feikkikylässä lentokentän tienhaarassa.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne viivy kuin muutaman tunnin tai max vuorokauden, joten ei siinä ajassa lähdetä minnekään satojen kilsojen päähän. Missä ei ole sitä paitsi yhtään mitään kuin pimeää metsää.
Lentäisivät sitten suoraan Ivaloon.
Turisteille mainostetaan että on jo tosi pohjoisessa kun on ollut Napapiirillä ja kuvauttanut itsensä sen maagisen viivan luona. Muistan kun olin itse ensimmäistä kertaa siellä. Tuntui tosi pohjoiselta. Vaan sen jälkeen kun on niin monesti ollut paljon pohjoisemmassa tajuaa sen, että siitä Napapiiriltä kaikki vasta alkaa.
Kyllä monet turistiryhmät menevät Luostolle, Saariselälle tai Muonioon Torassieppiin ja ostavat siellä viikon mittaan safaripalveluja. He näkevätkin jo vähän enemmän sitä oikeaa Lappia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne viivy kuin muutaman tunnin tai max vuorokauden, joten ei siinä ajassa lähdetä minnekään satojen kilsojen päähän. Missä ei ole sitä paitsi yhtään mitään kuin pimeää metsää.
Lentäisivät sitten suoraan Ivaloon.
Niinhän osa lentääkin. Ja Kittilään.
Minulle oli yllätys että ulkomaalaiset on aivopesty vain Helsinkiin Ja Etelä-Suomeen. Tai Lapin turistialue ja kylmään aikaan. Edes Tampereen korkeudelle ei moni tule. :)
Hah Niin kuin safarit olisivat oikeaa lappia
Kaikki on niin suhteellista. Jos katsoo Altan suunnalta niin Rovaniemi näyttää Keski-Suomelta.
Näytetään niille joku lieassa oleva poro, niin se on siinä.